Jump to content
Hundesonen.no

advocate.

Guest Monica

Recommended Posts

Guest Monica

Jeg har nå fått resept på Advocate Timmy gutten min her ! Han har ekstrem klöe over hele kroppen :D

Har gått på Cefaseptin og prednisolon i noen uker , men etter jeg har hört att det er skadelig over lengere tid måtte jeg teste advocate.

Det skal funke mot alle ectoparasitter i pelsen (altså hårsekkmidd, pelsmidd, øremidd, reveskabb, lus og lopper)

Det er ett veldig nytt middel, men svært effektivt.

Han er blitt veldig agresiv i det siste , men jeg tror det kommer att han er sliten .... han klör seg selv 24t i dögnet. Om dette ikke hjelper så er jeg redd det blir tidlig himmelen for Timmy gutten min :x Jeg tar ingen sjangser med han og mine små barn.

Det som er rart er att broren til Timmy lider av det samme :? Sitter og lurer på om det kan väre noe genetisk hos dem.

Guest Monica

Jeg har brukt Hills til han nå di siste måndene her.

Jeg har bare testet dette som veten har skrevet ut til meg , og han sa att han kjente dette igjen. Om dette ikke hjelper så må jeg gå tilbake på de pillene som nyrene tar skade av etter hvert :D

Timmy har värt slik en stund nå.. en 3 månder har det holdt på nå.

Okay det var bare når jeg læste det her så kom jeg til at tænke på et par fra Danmark som gik igennem et helvede med at finde ud af hvorfor deres schæfer klødede seg halvt ihjel.. Ingen piller eller noe hjalp. Til sidst fandt de ut hvordan de kunne kvitte seg, og det var med at give hunden rått kjøtt og grøntsager. Vet ikke om du har samme problem som de havde, men jeg har linken til deres hjemmeside, og syns du skal gå ind og læse om din hund har nogle af de samme problemer, da hun har lavet en dagbok om dette.. Og så kunne du jo spørre dem :D

Linket fører deg direkte ind der hvor der står om allergi.

http://ptbb.dk/allergi.php

De får jo desværre ofte allergi. Det kan jo være foderet ja, og der har jeg også hørt meget positive historier om at begynde at barfe hvor hunden simpelthen er blevet helt frisk. Det kan jo også være enkelte dele i foderet der gør at din hund reagerer eller det kan være noget helt andet... synes du skulle få lavet en allergitest ved dyrlægen. (Eller det har du måske allerede gjort :oops: )

Hvis det er allergi så mener jeg at det kan være arveligt, i så fald er det en god idé at kontakte opdrætteren så de kan få undersøgt om de evt har en hund, der "laver" hvalpe med allergi.

Jeg har nå fått resept på Advocate Timmy gutten min her ! Han har ekstrem klöe over hele kroppen  :D  

Har gått på Cefaseptin og prednisolon i noen uker , men etter jeg har hört att det er skadelig over lengere tid måtte jeg teste advocate.

Det skal funke mot alle ectoparasitter i pelsen (altså hårsekkmidd, pelsmidd, øremidd, reveskabb, lus og lopper)  

Det er ett veldig nytt middel, men svært effektivt.

Han er blitt veldig agresiv i det siste , men jeg tror det kommer att han er sliten .... han klör seg selv 24t i dögnet. Om dette ikke hjelper så er jeg redd det blir tidlig himmelen for Timmy gutten min  :x  Jeg tar ingen sjangser med han og mine små barn.

Det som er rart er att broren til Timmy lider av det samme  :?  Sitter og lurer på om det kan väre noe genetisk hos dem.

Har vetrinæren tatt blodprøver? Har du snakket med oppdretteren om dette, og hørt om det ligger noe eksem lenger bak i "slekten"? Hvor gammel er hunden din? Kan godt forstå at han blir aggresiv om han klør hele tiden.

Guest Monica

Timmy er 1 år nå. Nei vetten har ikke tatt blodpröve av han. Men han har stor erfaring med denne rasen og kjente igjen symtomene.

280420051258514V37L1C3Tq9i.jpg

Her kan du se pelsen han mister + skorper som han får i kroppen. Og NEI dette er IKKE våteksem.

28042005125851ioHY5S884RF3.jpg

Oppdretter har jeg pratet med ..... men kommer ingen vei der selv om hans bror også er syk. Jeg har ingne stamtavle på han og föler det betyr mye når det kommer til ett stykke asså.

Skal pröve Advocate nå og håper det hjelper.

• 3 months later...

Dette var da grunden til att jeg måtte ta Timmy til slutt :) Etter så mye klöe og vondt i kroppen sin ble han veldig agresiv. Vetten sa også til meg att det ikke var mer jeg kunne gjöre for han :)

Advocate fikk han også mye kvalme av kastet opp hver dag av denne , bare syre.

Dette var da grunden til att jeg måtte ta Timmy til slutt :) Etter så mye klöe og vondt i kroppen sin ble han veldig agresiv. Vetten sa også til meg att det ikke var mer jeg kunne gjöre for han :)

Advocate fikk han også mye kvalme av kastet opp hver dag av denne , bare syre.

Har du måtte avlive hunden?????

hmmm.. skjedd nylig..?? noe jeg ikke har fått med meg her nå?

Det er noen månder siden nå :)

Timme ble som sagt veldig agresiv av sykdomen hans .... han hadde glefset og biti både meg og fler i familijen her. Til slutt så törte jeg ikke mer pga. mine 2 små gutter her.

Så klart jeg kunne ha omplasert han til noen som var villig til og se forbi agrisiviteten og gi han sjangser til ett Mirakel til og bli frisk. Som sagt Atopi er noe som ligger i genene og altid vil väre der. Men hvor lett er det og gi bort en agrisiv hund ? Kunne aldrig leve med meg selv om han skadet ett annet barn , derfor måtte vi ta det töffe valget her hjemme i sammerbeid med vettrinären.

Jeg har nå kremert Timmy .... han ligger og viler i hagen her hjemme.

Det er noen månder siden nå ;)

Timme ble som sagt veldig agresiv av sykdomen hans .... han hadde glefset og biti både meg og fler i familijen her. Til slutt så törte jeg ikke mer pga. mine 2 små gutter her.

Så klart jeg kunne ha omplasert han til noen som var villig til og se forbi agrisiviteten og gi han sjangser til ett Mirakel til og bli frisk. Som sagt Atopi er noe som ligger i genene og altid vil väre der. Men hvor lett er det og gi bort en agrisiv hund ? Kunne aldrig leve med meg selv om han skadet ett annet barn , derfor måtte vi ta det töffe valget her hjemme i sammerbeid med vettrinären.

Jeg har nå kremert Timmy .... han ligger og viler i hagen her hjemme.

UFF :D

Du gjorde nok det riktige...

Jeg måtte akkurat det samme valget med min syke unghund for snart 2 mnd siden.Jeg har ikke egne barn da,men det er liksom ingen unnskyldning..man må ta ansvar som hundeeier...

Har enda ikke fått urna jeg? :?

Føler med deg ;)

Mvh Annette

Trist å høre.. Men jeg tror nok du gjorde det riktige. Er jo ikke bra om hunden pines heller. Føler med deg, men nå kan du iallefall være sikker på at du handlet til hundens beste..

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Avbryt leken og hold dem adskilt. Om du ikke vil ha voldsom lek inne som hovedregel ville jeg stoppet det uansett. Du bør ikke overlate til den voksne hunden å si fra, men avbryte lenge før den trenger å rømme fra valpen. Følg med når det begynner å nærme seg det nivået du er komfortabel med å ha innendørs mellom dem, og så avbryt det, enten ved å avlede valpen, kanskje trene på å gå på plassen sin, en liten luftetur, eller bare skille dem.
    • Hei!   har en 12 uker gammel bc valp og 2 år gammel FL inne er valpen SVÆRT voldsom i leken. Hopper på med en gang den andre hunden er i øyesynet, høylytt knurring og henger og røsker i det som er av pels på den «voksne»   den voksne sier ikke ifra ig er delvis med på leken, men etterhvert hopper den opp i sofaen for å komme unna… venter pem på at den skal si ifra for å jekke ned valpen men det ser ikke ut til å skje i nærmeste fremtid     noen tips får å dempe leken??
    • Det meste kan gjøres feil, og for ekstremt. De fleste sitter ikke to timer ved et kjøpesenter hver dag. De fleste hunder trenger ikke at det skjer masse, hver dag, så lenge de jevnt over får nok aktivisering. Jeg tør påstå at de som er aktive nok til å oppsøke kurs og treninger og ha fokus på treningsprogram for hunden neppe er de som er de ekstreme tilfellene som forårsaker problemer for hunden. Det er heller de som tolker enkelthendelser og uttalelser uten å sette seg mer inn i hundehold enn det de ser i en enkelt episode eller to.
    • Fint å ha hund som finner roen, men jeg må si at når "ro-trening" er viktigere enn alt annet, så lurer jeg på om man har valgt feil rase. Hvor mange timer pr. døgn har vi egentlig til å være aktiv med hunden vår?  Hunden (/valpen/unghunden) sover hele natta, er i ro når de voksne er på jobb og unger på skolen. Og når man endelig skal kunne gjøre noe, oppleve, og lære ting, så skal hunden trene ro ... Sitte på en benk og se på andre gjøre ting, eller putte hunden hvis den er for vilter i et bur. Ser venner skryte av at de har sittet i 2 timer ved et kjøpesenter og viser bilde av en hund som sløver. Og det var det som skjedde den dagen. Og maaaaange andre dager. For "ro" kan man ikke trene for mye av tydeligvis. Ei jeg gikk på kurs med fortalte at BC'en hennes satt ofte i 20 til 22 timer i bur pr. døgn for å lære den ro 😵 (den ble avlivet noen mnd etter, tror det var pga adferdsproblemer). Greit å trene ro, men når ro er noe man alltid skal trene på, og vise frem sløve hunder (=understimulerte?) er en seier (skryt på FB) så tenker jeg at hund kanskje ikke er noe for deg likevel  
    • Ro-trening, ja da er jeg med. Passitivitet er dessverre et belastet ord når det gjelder hundetrening, så greit å spesifisere.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...