Gå til innhold
Hundesonen.no

Har din hund kostet deg noen venner?

MarieR

Recommended Posts

Skrevet

Kan ikke skylde på Tussie dersom jeg har mistet kontakten med folk! Hvor ofte jeg holder kontakten med venner går i bølgedaler og har jo mange venner fra forskjelligetidsepoker (barneskolen, vgs, studietiden, kollegaer, fotball osv)

Skrevet

Jeg har nesten aldri hatt mange venner unasett. hehe, har ikke mistet noen heller, ikke pga hundene, men pga skole skifte osv.

Vil heller si at jeg har fått fler venner pga hundene!

Spesilet Marlene(hu med Vega og Mira) hu er en av mine beste venner!

Skrevet

Nope..Ikke pga hundene spesiellt nei...Selvfølgelig så henger jeg ikke like mye med vennene som dyrker musikk lenger nå som før.Jeg har "alltid" hatt dyr og vært opptatt av de, men nå som hund har blitt en livstil så blir det rett og slett mindre tid til konserter og å bare henge sammen med folk. Men nå har jo de fleste fått seg barn og hjem så da hadde det vel ikke blitt så mye henging lenger uansett :)

Skrevet

Både og..

Er jo noen jeg ikke får besøkt like ofte som jeg ønsket pågrunn av allergi..

Noen jeg ikke får kontakten med så ofte..

Slike impulsive by turer. jeg må jo planlegge litt når jeg har hun.. Kan ikke bare reise fra hun.. må jo ha barnevakt og ja vite at hun har det bra..

men har fårr flere andre venner å.. så sånn er det.. Tini er en del av mitt liv..

Skrevet

Nei jeg vil ikke si det. De vennene jeg har mindre/ingen kontakt med nå er mer pga flytting i og dit å gjøre. Men har ikke mistet noen pga hundeinteressen nei.

Skrevet

jeg har for all del ikke mistet noen men myyye mindre kontakt med dem siden jeg må ut og gå turer og trene og ta meg av hunden som jeg har skaffet meg! hvis ikke de kan akseptere det så er de ikke skikkelige venner! mangen venner sier heller "kom og ta med deg den kule hunden din!" hehe! så han har blitt godt akseptert av mangen!

Skrevet

Har det at du driver mye med hund osv. gjort at d har mitet kontakten med enkelte av vennene dine?

Jeg merker at jeg er mindre sammen med gjengen her i gata, men hundehold har ikke gjort at jeg direkte har mistet venner. Har full forståelse for at folk blir lei av det evindelige hundepratet mitt :)

HAHA da e vi 2 henger mest sammen med hundefålk ja det gjør at æ synes det er skjedeli og snakke med folk som ikke kan noe om det :) men mistet venner har jeg ikke :P

Skrevet

jeg har fått masse kule venner:D

kunne ikke vært foruten dem=) Ida med misty og geisha, Miko Elin og Bailar, Hilde-Gunn og Tiko:D

Anette og Timon, og Tine og Gizmo.syns det er skikkelig kosli:D

Ida elise er en av mine beste venner:D Anette og hildegunn og elin også :)

Skrevet

jeg har fått masse kule venner:D

kunne ikke vært foruten dem=) Ida med misty og geisha, Miko Elin og Bailar, Hilde-Gunn og Tiko:D

Anette og Timon, og Tine og Gizmo.syns det er skikkelig kosli:D

Ida elise er en av mine beste venner:D Anette og hildegunn og elin også :)

alle skulle hatt en marlene i hverdagen!

Skrevet

Hundene har kostet med flere venner og kjærste.... Men, men... nå de mener at jeg ikke skal bruke så mye tid på trening av hund, har de ikke lært seg å kjenne meg..... Da har de heller ikke forståelse for den type hundetrening jeg driver med.... Noen bare sier "Jeg har hund jeg og, men jeg trenger ikke bruke halve dagen på den da!"

Men har beholdt den beste delen av vennene mine da :) Også har jeg fått noen super gode venner gjennom hundetreningen. Det er faktisk her jeg har bestevennene mine

Skrevet

Nei, jeg tror ikke det.

Jeg er generelt veldig dårlig på å holde kontakt med venner, så de jeg har mistet er nok min egen feil.

Skrevet

Mistet og mistet.

Har ikke mistet noen men er mindre med en god del av dem for nå går tiden mer til den beste vennen

( hunden min altså ;) )

Men det er noen som er litt sånn negative med meg etter at jeg har fått hund.

F.eks en som sa til meg en gang:

du trener hunden din alt for mye, når jeg får hund så skal vi ikke trene like mye som du gjør

Hun hadde heller alldri sett hunden min, heller ikke sett oss trene, jeg hadde heller ikke sakt at jeg trente hunden min så og så lenge pr dag eller noe sånt.

Men så lar jeg ikke noe sånt stoppe meg da, hilste bare henne og sa at en slik hund som hun ville ha kaltes Problemhund :P

Skrevet

Til tross for at bikkja skulle leke/redde ei venninne for noen år siden i vannet og hun sitter med et par flotte arr i armen etter det, så er hun i dag absolutt en av mine tre beste venninner. Jeg er veldig glad i deg Line :P

Og flere andre i min omgangskrets sitter med arr, og tragiske opplevelser etter alle mine omplasseringshunder gjennom årene.

Faktisk har jeg ikke mistet noen pga bikkjene. Det vil vel si at de er ekte venner. (selv om jeg vet de ser på meg som håpløs) :lol:

Men så har jeg heller aldri utelatt noen fra min omgangskrets heller selv om jeg har hatt en del triste opplevelser med andres hunder:-(

Skrevet

Jeg har ikke mistet noen venner siden jeg fikk hund, men jeg ser at hund tar såpass med tid at jeg ikke får besøkt de så ofte som jeg burde.

Skrevet

Jeg vil ikke si at hundeinteressen har gjort så jeg har mistet venner. Snarere tvert i mot, da jeg har gjort nye bekjentskaper etter at jeg ble mer interessert og aktiv innen miljøet. Jeg mistet vel noen venner på ungdomsskolen pga. ulike interesser og personligheter, men jeg mener bestemt at det ikke hadde noe med hundeinteressen min i gjøre.. :icon_redface:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...