Gå til innhold
Hundesonen.no

Registrering!

Tini

Recommended Posts

Oppdretter registrerer vanligvis hele kullet samtidig.

Ikke fått papirer enda?

Det virker ikke som hun har registret de en gang.. Gått 4 mnd siden jeg hentet henne.. Viste at det tok tid. Men dette er jo en evighet.

Hun sa hun skulle registrere de.. Må vel ha reg nr for å reg Tini i Agria forsikring. Også da får jeg 10% når hun er reg i nkk også.

Chippen er heller ikke reg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er oppdretter på bonzier eller hva den heter også.. Hun virker veldig seriøst med denne rasen. Men hun har vært slurvete når det gjelder Bostone.. som om de bare er en liten eksra ting. Hun har jo bare hatt et boston kull så. Se på hjemmesiden hennes.. bare bonzoer nesten lite Boston!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.

kanskje det feil hos nkk da. :oops:

med siko så endte det med at jeg selv tok kontakt med nkk for og få stamtavlen.

da hadde de sendt stamtavlen til oppdretter flere ganger uten at hun tok dem ut.

så jeg vil velge om de skulle sende dem til henne en gang til eller om de skulle ta ut siko sin og sende den til meg og jeg valgt selvsagt at de sendte den til meg .

selv om det er oppdretter som skulle betale men jeg fikk jo ikke tak i henne hun slutta og ta telefon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan av og til ta litt tid før oppdretter sender inn papirene til NKK. Som regel så venter de til hele kullet er solgt. Og du må ikke ha regnr for å få forsikret hunden din. Jeg har aldri fått spørsmål om det, og jeg forsikrer hundene med en gang jeg får dem hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

riktig det ricco sier du trenger ikke reg.nr for å få forsikret hunden, men det er jo rart at du ikke har fått papirene enda, nkk bruker ikke så lang tid på å lage dem (har jo registret en del valper nå så jeg vet).

det er nokk oppdretteren som ikke har giddet å sende inn eller som ikke har betalt ut stamtavlene og da regner jeg med at de heller ikke var forhånds registrert i nkk heller. for hadde de vært det enkelt å fått ut papirene selv.

hadde det vært meg så hadde jeg tatt det opp med oppdretter på en vennlig måte og sagt at hvis ikke stamtavlen kommer snart så skal jeg ha halve kjøpesummen i retur for da er det ikke regnet som en rasehund lengre for den har ikke papirer. [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig lazita..

Selv får jeg ikke stamtavlen før kennelnavnet til oppdretter blir godkjent.

Men jeg har iallefall fått ett skriv fra Nkk om at jeg kan stille han ut, bare jeg tar med dette skrivet.. Og det står også at jeg får stamtavlen i midten av juli..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så greit når man får stamtavla når man henter valpen.. Sånn gjør ihvertfall vår oppdretter det :wink:

Blir litt vanskelig det når oppdretter ikke har fått kennel navnet godkjent.. :D Men håper jeg får den snart..

Men ja, hadde vært greit å få stamtavlen med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til de valpekjøpere som bor i nærheten av oss så har vi personlig kjørt og levert stamtavlene straks vi har fått dem i posten også ettersender vi til de som ikke bor så nærmt at vi har mulighet til det.

jeg venter med å registrere valpen til jeg har fullt navn og adresse på valpekjøperene og det pleier å gå helt fint.

det har heller ikke tatt lange tiden fra jeg sender inn papirene til nkk for registrering til jeg har fått stamtavlene i retur(toppen 1mnd). :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt vanskelig det når oppdretter ikke har fått kennel navnet godkjent.. :D Men håper jeg får den snart..

Men ja, hadde vært greit å få stamtavlen med en gang.

Hehe, mente ikke deg :x Naboen her som er oppdretter av toller har nettopp fått registrert det siste kullet (som nå er 8 mnd) pga at hun har akkurat fått godkjent kennelnavnet :wink: Så det skjønner jeg jo.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

riktig det ricco sier du trenger ikke reg.nr for å få forsikret hunden, men det er jo rart at du ikke har fått papirene enda, nkk bruker ikke så lang tid på å lage dem (har jo registret en del valper nå så jeg vet).

det er nokk oppdretteren som ikke har giddet å sende inn eller som ikke har betalt ut stamtavlene og da regner jeg med at de heller ikke var forhånds registrert i nkk heller. for hadde de vært det enkelt å fått ut papirene selv.

hadde det vært meg så hadde jeg tatt det opp med oppdretter på en vennlig måte og sagt at hvis ikke stamtavlen kommer snart så skal jeg ha halve kjøpesummen i retur for da er det ikke regnet som en rasehund lengre for den har ikke papirer. [-X

Oppdretter skjønner tydelighvis at hun er treig. For hun svarer ALDRI på mail og får ikke tak i henne på tlf. Skal ringe nkk i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger reg nr for å sånn LIV forsikring.. HVis hun dør så får ejg erstatning.. HVis du skjønner. Hun er forsikret for ulykke, men får ikke liv forsikring før jeg har reg nr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var jaggumed ikke for sent :wink:  

regner med at hun er registrert nå når du har fått i posten(det kommer vell egentlig ann på hva du har fått).

Det stod registreringsbevis og alt om tini på den ene lappen. Og stamtavle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Snakket med oppdretterne til Mona nå for ikke lenge siden. De sa at jeg fikk papirene til Mona med en gang de fikk alle pengene av alle valpekjøperne. For da kan de nemlig sende inn til kennelklubben og få papirene tilbake. Så da veit jeg hvrdan det funker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...