Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpeshow


Trultemor

Recommended Posts

Hei!

Jeg skal nå snart stille ut min nye valp for første gang.

Han er en nydelig liten røver, men han har bitt feil.

Oppdrettere,dyrlege å sånn sier det er bra(han har underbitt,noe som egentlig er bra for cavaliern for da vil det mest sannsynelig bli korrekt bitt senere).

Men siden det ikke er korrekt bitt nå så lurer jeg på hvor mye han vil bli trekt,eller om han vil bli trekt i det hele tatt?Ser i i det hele tatt på bittet?

Når jeg prøver å se så stritter han imot.sikkert fordi han er valp enda,og ikke er vandt til det.hver gang jeg skal se så gir jeg meg ikke før jeg får sett.men lurer da på åssen dette går hvis han nekter å vise frem tennene på utstillingen?

takkr for svar:)

Hilsen trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpeshow foregår jo så og si som vanlig utstilling, og da ser de jo på bitter. Det er bare ikke fullt så seriøst på valpeshow. Tror ikke de blir trekt for bittfeil på valpeshow fordi de er da under utvikling og det skal bare hovedsaklig være trening. Og overskjeven voksere saktere enn underskjeven (eller var det omvendt. Ups, rett meg om det er feil :))

Uansett, lykke til med valpen og valpeshow. Han var en nydelig liten krabat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til valpeshow og testikkelproblemer har jeg hørt så mye.

Blant annet at de nevner det med testikkelen, men ikke tar det med i bedømmelsen siden han er såpass ung og testikkelen kan fortsatt komme ned og at det er valpeshow enda.

Har og hørt (og faktisk vært borti) at hunden får kip pga av den mangler en testikkel. Men den hunden var 7 mnd da og det var en utenlandsdommer. Noen har sagt at de gjør det slik i Norge og, altså norske dommere.

Også har jeg hørt at det trekkes ned når det står mellom din hund og en eller flere hunder.

Er dessverre ikke sikker på hvordan det gjøres eller hva som skjer, dette er bare ting jeg har hørt fra forskjellige mennesker. Er ikke sikkert noen av tilfellene er sanne engang.

Uansett synes heg du burde melde deg på for treninga sin skyld, så han og du får trening til han blir eldre å skal konkurrere i jk og de andre klassene når han blir eldre - hvis dere skal det da. Fortsatt mulig at testikkelen kommer ned vet du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjeelp,den ene testiklen hans kommer ikke:(

han er jo enda bare 4 måneder men hvordan vil dette gå i valpeshowet,begynner å få en dårlig følelse nå:S

Jeg vil anbefalle deg å massere pungen og kanskje høre litt rundt angående akupunktur... Og husk.. Mange hunder er såkalte barnestjerner, men det betyr ikke at de blir skikkelig gode som voksne.. Ha de gøy på valpe show og ta det som trenning... Vær fornøyd med uansett hva du får... Og om dommeren kommenterer bittet på krittiken betyr ikke det at det alltid er negativt men at det er kommentert!

Hilsen Lill ¨på Camilla sin bruker...(Lill med Borzoi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Husk at valpesow ikke er offisielt, og telles dermed ikke på hundens presantasjoner. Eventuelt bittfeil har dermed ingenting og si ;)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Joda, dårlig formulert...

Jeg mente at om hunden har et lite bitt feil som kan gå seg til, og får et dårlig resultat pga dette, så blir det jo uansett ikke registrert.

(Ja, jeg vet det, Bør virkelig gå et l"ær deg og bli en bedre forklarer" kurs:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjeelp,den ene testiklen hans kommer ikke:(

han er jo enda bare 4 måneder men hvordan vil dette gå i valpeshowet,begynner å få en dårlig følelse nå:S

Når det kommer til valpeshow og testikkelproblemer har jeg hørt så mye.

Blant annet at de nevner det med testikkelen, men ikke tar det med i bedømmelsen siden han er såpass ung og testikkelen kan fortsatt komme ned og at det er valpeshow enda.

Har og hørt (og faktisk vært borti) at hunden får kip pga av den mangler en testikkel. Men den hunden var 7 mnd da og det var en utenlandsdommer. Noen har sagt at de gjør det slik i Norge og, altså norske dommere.

Også har jeg hørt at det trekkes ned når det står mellom din hund og en eller flere hunder.

Er dessverre ikke sikker på hvordan det gjøres eller hva som skjer, dette er bare ting jeg har hørt fra forskjellige mennesker. Er ikke sikkert noen av tilfellene er sanne engang.

Uansett synes heg du burde melde deg på for treninga sin skyld, så han og du får trening til han blir eldre å skal konkurrere i jk og de andre klassene når han blir eldre - hvis dere skal det da. Fortsatt mulig at testikkelen kommer ned vet du ;)

Jeg hadde en valp, 5mnd, på valpeshow med kun en testikkel, han fikk kip. Dette var en amrikansk dommer.

Jeg synes du skal dra på valpeshowet og ha det gøy sammens med hunden, slik at valpen får mest mulig positive opplevelser på utstilliga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har sagt før så kommer det helt ann på dommeren.

stilte Oscar når han var midt i tannfelling og hadde to skjeve hjørnetenner, dommeren vi stilte for da var tydeligvis veldig nøye på bittet så vi fikk KIP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Synes jo det med en ny hund var en god ide, hvertfall med at de kan også være med.  Min har ingen hemninger her heller, så jeg må sette begrensninger- det driter ho hardt i.. Vi driver med nosework, men er ikke det beste miljøet her nede.. Synes også det er rart å ha gammel hund, det er mange begrensninger- men mye herlig også..
    • Ja, og stresser. Det er jo så mye som ikke er klart....
    • Åå så søt 🥰 Teller du ned dagene nå?
    • Det høres ut som en veldig fin ordning  Min senior kan ikke gå så lange turer lengre pga. en dårlig skulder, men samtidig har hun bare ett gir, og det går i hundre hver eneste tur. Så jeg må begrense henne veldig for at den skuldra ikke skal bli enda verre. Hun er jo en liten hund så jeg hadde håpet på å kunnen gå turer med henne i sekk, men det var hun i hvert fall ikke interessert i 🙈 Hun har også blitt fullstendig hemningsløs på sine gamle dager (et snev av demens?), så hvis jeg ikke følger med på henne hele tiden driver hun med de mest utrolige akrobatiske påfunn (som å kaste seg ned trappa), så her er det selvmordsforebygging på daglig basis... Heldigvis har vi Nosework da, som hun elsker. Det er virkelig en fantastisk aktivitet for gamle hunder, og ettersom, det er uoffisielt kan vi konkurrere selv om hun går på medisiner. Til helga skal vi på kurs i Nosework, og i juli er vi påmelding Nord-Norges første Nosework-konkurranse  Så helt dødt er det ikke her, men savner det livet vi hadde før utrolig mye. Dette er første gang jeg har gammel hund, så jeg er nok litt i sjokk over hvor begrensende det faktisk er.  Ellers luftet jeg så smått tanken på å kjøpe ny hund som kan bo hos min mor inntil videre, og hun var ikke helt fremmed for det. Den eneste innvendingen var "men hva gjør vi når jeg skal reise bort?" 😅 Hun og samboeren har hatt hund i "alle år", men nå som pensjonister ønsker de et litt friere liv uten hund. Men en hund som kan bo der, samtidig som jeg har det meste an ansvaret ellers, er kanskje ikke en helt fjern idé? 🤔
    • Hilse på Izuba. Henter i juni.)  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...