Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips til treningsøkt!


Mirai

Recommended Posts

Les innlegget til Maren skikkelig da!

Les mitt svar, da.

Kanskje det er på tide å gå inn på tråden igjen. IW trener jo klikker, så da er det kanskje ikke så dumt med klikkertips, heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, moro nok det, men for mange blir det jo aldri noen skikkelig ut av dette. Da er det i så fall bare for aktivisering av hunden. For de som har som mål å nå til topps i elite er ikke dette en treningsmetode man kan satse på for å få et godt program.

Men helt fint for de som ikke skal konkurere eller fitn å bruke når man ikke gidder å trene med et veldig spesiellt formål. Jeg synes det blir litt latskap jeg da.... Sitte på rompa eller stå stille å vente på at hunden skal gjøre noe jeg har lyst til.. men, men.... gjør det innimellom jeg og.... :D

Dette er vel ikke lenger en sannhet, eller??

Selvfølgelig må det litt mer gjennomtenkt trening til for å få til lydighetsøvelsene, men at man ikke kan nå til topps ved klikkertrening er vel en "sannhet" som begynner å slå litt sprekker....?

Sånne økter som Ida beskriver er jo noe man driver med innimellom all den "alvorlige" treningen, når man kanskje er litt lei "pirket". Og, viktigst av alt, de fleste hunder synes det er kjempemorsomt!

Og party-triks har vel aldri vært dumt... som oftest blir folk flest mer imponert om bikkja kan ett par sånne, en om den smeller ned på dekk, står under innkallingen og apporterer metall... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

**For de som har som mål å nå til topps i elite er ikke dette en treningsmetode man kan satse på for å få et godt program**

Hvor i all verden har du fått det i fra? Man må ikke skylde på metoden..enten det er den ene eller andre. Får man det ikke til med den metoden man bruker..så gjør man det galt. Værre en som så er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

**For de som har som mål å nå til topps i elite er ikke dette en treningsmetode man kan satse på for å få et godt program**

Hvor i all verden har du fått det i fra? Man må ikke skylde på metoden..enten det er den ene eller andre. Får man det ikke til med den metoden man bruker..så gjør man det galt. Værre en som så er det ikke.

hehe, var ikke det hverken jeg eller maren(?) mente. Men er morsomt å se hvordan de girer seg opp her i forumet med en gang man nevner noe de hisser seg opp over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk har forskjellige prioriteringer.

???? Og med det mener du...?? :)

hehe, var ikke det hverken jeg eller maren(?) mente. Men er morsomt å se hvordan de girer seg opp her i forumet med en gang man nevner noe de hisser seg opp over :D

Du syns det, ja. Kanskje du kan svare på det du blir spurt om også. Det syns jeg er gøy :D !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Men det du legger i det, er at klikkertrenere bare dasser rundt og ikke har noe særlig til mål?

har du lest innlegget til maren i det hele tatt? MANGE gjør det, men ikke alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et tips til dere er ferdig med treningsøktene deres:

Se for dere at ballen er en person dere hisser dere stooort opp over, så hiver dere den så hard og langt som mulig utover en slette. Bikkja kommer til og elske det, og dere får ut frustrasjonen. :) Gøy er det og. Om dere pakker ballen med tryne til den dere er uenige med så ang inne i krattet som muli, får hunden faktisk skikkelig trening også, og du kan fryde deg over at det virker som om hunden vil rive ballen i filler.

Næi..huff, nå ble jeg litt revet med her :PHar gjort det en del når jeg blir sur på broren min :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...