Gå til innhold
Hundesonen.no

Home.no


Rambo

Recommended Posts

Heisann! Jeg har da veldig lyst å lage en litt bedre side enn piczo og freewebs. Så jeg skal prøve meg på home.no..

Jeg forstår ikke så vledig mye, så hvis noen kan lage et steg for steg hjelpemiddel for meg , så hadde det vært fint. Jeg er nå på forsiden av home.no, hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.home.no/medlem/fordeler.cgi

trykk "bli medlem"

så er det bare å registrere deg...

da har du konto, men da problemene starter...

Det er "komplett" umulig å lage en pen side med home sin online generator, så man "må" bruke ftp program for å lasteopp filer og frontpage / dreamwaver e.l. for å lage siden...

Så home sin tjeneste fungerer best om man behandler den som et webhotell og laster opp egene hjemmesnekkrede sider fra Hjemmesideprogram på pcn...

Piczo har jo fått noen få maler det går ann å bruke som ser ca bra ut.? (eller var det freewebs?)

Edit: ser du bruker mal på rambos side som er pen, om du bruker mye mindre skrift så synes jeg ikke den trenger noe nytt utseende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget min side på home.no. Har brukt kun home.no og ikke lastet noe ned fra andre plasser.

Jeg syns home.no er enkel og bruke, men nå når jeg har hatt den et år så kan jeg tenke meg å videreutvikle den.. så jeg får nå se.

Du kan jo ta en titt:

http://home.no/tonega/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kanskje bytte til home.no... Enklere sagt enn gjort! Har nå side gjennom telenor ( men synes den er ugly). Kunne å tenke meg å bytte, men har en pappa som er overbeskyttende ovenfor PC`en- virus og sånn dritt! Han kan mye om data- så det er ikke mulig at jeg vinner en diskusjon på dette temaet. Pappa skulle sjekke om jeg kunne ha side på home, men dette ser ut til å ta sin tid! <_<

Så jeg tar saken i egne hender :D

Spørsmålene er:

- er Home.no trygt?

- Er det mye trøbbel med home.no?

- Er det noe jeg burde vite om, hvis jeg bytter til home.no?

Dette ble rotete- men håper på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg tar saken i egne hender :D

Spørsmålene er:

- er Home.no trygt?

- Er det mye trøbbel med home.no?

- Er det noe jeg burde vite om, hvis jeg bytter til home.no?

Dette ble rotete- men håper på svar :)

- er Home.no trygt?

Det er allefall ikke skumelt.. :D vet ikke hva du tenker på, men har ikke hørt noe galt angående sikkerheten deres, eneste du må tenke på er jo å ikke legge ut alt om deg selv mobilnr, mailadresse osv, da er vel du også ganske trygg... home.no driver ikke med noe snusk som å prøve å installere virus osv, det er en seriøs gratis tjeneste...

- Er det mye trøbbel med home.no?

Ja & Nei... home.no tjenesten er helautomatisk og totalt uten noen form for support.. Problemet som er kjent er at det ofte tar veldig lang tid å få opprettet kontoplass, men den kommer og når det er oppe så har ikke jeg opplevd annet en at det har fungert og fungert.... Men får du problemer så får du ingen support fra de...

- Er det noe jeg burde vite om, hvis jeg bytter til home.no?

Det er gratis, du får 20Mb og det er uten reklame... Det er uten support, onlinegeneratoren har kun de alle nødvendigste funksjonene...

kan også vurdere foreksempel home.no.net (start.no) sin tjeneste, som er mye det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj,Home.no ja...begynte siden min der,men måtte legge den på is,det var ikke noe for en nybegynner ,men det er kanskje noen som kunne gjort den ferdig for meg eller noe,for det var ikke langt unna før den datan for ut vinduet...(grrrrrrr...)

Så jeg har nesten ferdig gjort siden min på Freewebs isteden,mangler selvførgelig hjelp der også da,men den siden er omtrent ferdig for presentasjon og utlegging...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor folk gidder å bruke Piczo. Makan til idiot opplegg skal man se lenge etter.

Jeg er veldig enig med deg i idiotopplegg anngående reklamen og slikt, men du finner nesten ikke lettere "program" å bruke, piczo er ufattelig enkelt og dermed også veldig morro å holde på med.

Jeg har vært der selv og har hatt piczo selv (dog brukt som bildeside fordi opplastingen var så enkel (har også hatt hjemmeside der, men ikke en blinkende fjortissside - en nokså "seriøs" en... )), så hvorfor folk vil bruke det kan jeg egentlig skjønne, fordi det er så innmari enkelt og kjekt...

Men, og ja, det er mange men'er der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj,Home.no ja...begynte siden min der,men måtte legge den på is,det var ikke noe for en nybegynner ,men det er kanskje noen som kunne gjort den ferdig for meg eller noe,for det var ikke langt unna før den datan for ut vinduet...(grrrrrrr...)

Så jeg har nesten ferdig gjort siden min på Freewebs isteden,mangler selvførgelig hjelp der også da,men den siden er omtrent ferdig for presentasjon og utlegging...

hmm.. home var den enkleste for meg som er TOTALT nybegynnenr. Jeg hadde aldri vært borti å lage hjemmeside før, og syns jeg fant veldig lett ut av tingene der. Litt prøving og feiling først, men tok det lett egentlig.

Det er jo egentlig superenkelt med home.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...