Gå til innhold
Hundesonen.no

Navnet på hunden din

Ingvild

Recommended Posts

Hvordan ble hunden din hetende det den heter? Altså det du kaller den til daglig, ikke stamtavlenavnet.

Hos oss måtte vi ha et navn som alle i familien kunne tenke seg å bruke. Vi hadde vel egentlig bare to alternativer til slutt som alle likte: Luna og Tinka. Men siden venninna til kusina mi heter Luna (jeg vet det høres litt langt uti, men det er egentlig ikke det), så tok vi Tinka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mio er fra min yndlingsbok da jeg var liten, Mio min Mio.. Dessuten synes jeg navnet passer til en papillon.. Frøya (gordon setteren) har kennelnavnet Trollheimens frøya, så like greit å fortsette å kalle henne det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oscar fikk navnet sitt etter pappaen som også heter Oscar og vi syntes det var et fint navn så da ble det det.

når vi ikke var sikre på om det blei hannhund når vi skulle ha oscar så bestemte vi at hvis det blei tispe så skulle den hete Nena etter en artist som pappa likte så godt engang i tiden som synger noe som nein und nonsicht luftballongen eller noe :x Så når vi fikk hund nr.2 så blei hu hetende Nena! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor jeg valgte navnet Tassen.. Angrer. Hehe :x Cello fikk vi jo på fôr i september (da var han 4 år), så han er det jo ikke vi som har bestemt navnet på. Og forresten, det uttales "Sello", ikke "Tsjello" sånn som mange tror :P

Du kan lett forandre navnet på hunden, det er noe som sitter lett, kjenner en mann son fikk en 2år gammel shcæfer fra omplassering, han byttet navn på hunden og den lystrer det nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lett forandre navnet på hunden, det er noe som sitter lett, kjenner en mann son fikk en 2år gammel shcæfer fra omplassering, han byttet navn på hunden og den lystrer det nå :D

Nå gidder vi ikke å forandre det.. Vi er liksom så vant med navnet, og alle vi kjenner vet at vi har en hund som heter Tassen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka er oppkalt etter en schæfer jeg kjente en gang i tiden og hunheter Tinka i stamtavlen også.

Småen ble hetendes Småen forde hun var den minste valpen i kullet så kallte vi henne for Småen og da hun begyte å komme når vi ropte Småen, men i stamtavlen så heter hun Angel.

Aiwa heter Aiwa i stamtavlen også,hun fikk det navnet forde hun var valp fra et A - kull, men navnet var det vi som fant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt fan av animasjonsfilmer. Også heter jo sabeltann tigeren i Istid Diego.

Også er det en verdens kjent fotball spiller på 70-80 tallet

som het Diego maradonna.

Så da motte det bare bli Diego maradonna.

Hehe.. :D

Balto fikk navnet sitt etter tegnefilmen Balto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff hvor vi slet med å finne navn.. Men en dag så vi på et spørreprogram på tv, og da ble det spurt etter navnet på ei krigsgudinne fra en slags mytologi, og da var svaret HERA. Og det syns vi var et ok navn, så vi bestemte oss for å satse på det. :D Det er ikke akkurat det mest spennende navnet, men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

whykitha. mammaen hennets heter kitha the white fox og jeg forkorta det til whykitha. men så oppdaget jeg fort at mange særlig unger hadde problem med og si whykitha så det ble ennda korter altså ennkklet og greit kitha.

siko hmm jeg aner ikke det bare poppet fram da jeg fikk se han som valp han måtte hete siko.

Athene. med henne måtte jeg finne et navn på A

så kom jeg på venninen min som hadde et valpe kul og hun hadde planlagt at hun skulle beholde ei jente som hun kalte for Athene.

men så var det noen i svergie som hadde missta sin volpino så hun bestemte seg for og selge dem sin jente da.

og jeg såurte om jeg kunne få kalle opp min shih tzu etter hennes volpino valp.

derfor heter athene det hun heter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mille hedder som hun gør fordi min gale kæreste synes det var et vældig sødt navn... synes selv det er ret kedeligt egentlig. Enya hedder som hun gør fordi det står i hendes stamtavle... vi har valgt også at beholde det for vi synes begge to det er et godt navn. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Vicky er oppkalt etter min oppdretters datter Sol Victoria. Da ble det Vicky. Vicky var den mest spesielle i sitt kull, og Sol Victoria er en veldig fantastisk jente, derfor ble det sånn.... Kennelen er også oppkalt etter denne jenta: Sol`s amazing miss Vicky. Ganske artig egentlig. :D Da Vicky ble født var hun svart og hvit bare... mens når hun ble eldre fikk hun spragglete pels, og blue merle fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tini het egentlig Trinity. Fint navn ,men synes det var så langt. Elsker navn som begynner på t så jeg ville beholde det.

Jeg kallte henne tinity da hun kom også tenkte jeg tini var et fint navn. liker sånne dårlige norsk engelske ord. Tini er jo dårlig engelsk på tainy (Liten) hun var jo så liten og rampete! Er fornøyd med navnet.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemi er jo en omplasseringshund, som kom til oss da hun var ni mnd. Da het hun Nala, men venninnen min har en hund som heter Nala så det ble litt kræsj. :-o Tenkte en stund på hva vi skulle kalle henne, så så jeg tegneseriebladet Nemi. En jente med mange gode poeng og en skikkelig ramp akkurat som Nemi!! :D:x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aro fikk navnet sitt fordi min sambore likt Ero, men jeg kjente en hund som allerede hetet det. Derfor ble vi enige om Aro... Aro betyr digger (graver) noe som passer godt til han :D

Skremmende..

Møtte en RR på kaninutstillinga i helga! Han het Aro/Aros (fikk det ikke helt med meg..) Bare.. wooow, var det ikke det hunden til Anne het også liksom :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene hunden min heter Mala. Hun er en liten prematur bebis, som bare var 83 gram når hun ble født (normatl er ca 180-220) alle trodde hun kome til å stryke med. Mala betyr "den lille" på kroatisk, så derfor ble det det navnet :D

Bare foe å nevne det, så er hun nå 38 cm, noe som er MAX grense på sheltie :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...