Gå til innhold
Hundesonen.no

StålBur til hund


Recommended Posts

Skrevet

Hei. Lurer på dere som har hund på ca amstaff størrelse (30kg, 50cm over ryggen osv) kor stor stålbur har dere? Den gamle vi hadde (vari kennel) er blitt ødelagt og nå trenger eg altså nytt som tåler litt. Kan dere som har stålbur fortelle kas hund dere har og kor stor buret er?

Vurderer å bestille fra nettet og da er det litt vanskelig å få prøvd buret.

Takk. :D

Edit: Forresten buret skal ikke være til bruk daglig men heller når eg skal på tur med hunden og da er bur greit å ha i kompisers biler eller når han skal være alene i noen time hjemme men ellers bruker eg ikke buret noe særlig.

Skrevet

Jeg har et bur som hunden kan stå i, ligge i og snu seg i. Det er ikke kjempe svært, men stort nok til at hun kan ligge der noen timer. Ta og mål det buret du har, så kan du gå utfra det. Eller svipp innom en dyrebutikk og prøv, for deretter å bestille på nettet :D

Skrevet

Takk for svar! Tok sin tid men det kom til slutt. :D

Målte buret hans nå og den var ca 80cm lang, 55cm bredde og 65cm høyt. Målte på innsiden av buret som er vari kennel bur. her har han godt plass til å snu seg og sånt. Tror eg bestiller noe slikt bare i stål.

De målene som ligger på nettet når det gjelder vari kennel sine bur...er de målt på utsiden? Finner ikke vari kennel bur med nøyaktig samme mål som det eg fikk når eg målte. :unsure:

Skrevet

Målte buret hans nå og den var ca 80cm lang, 55cm bredde og 65cm høyt. Målte på innsiden av buret som er vari kennel bur. her har han godt plass til å snu seg og sånt. Tror eg bestiller noe slikt bare i stål.

De målene du har der høres greie ut, evt kan du runde litt oppover om du ikke finner en str som passer. Da kan han stå helt oppreist uten å bøye nakken (høyde), kan ligge strakt ut på siden (bredde altså ikke mindre enn hundens skulderhøyde) og strekke seg litt (lengde)

Skrevet

Ja tenker eg skal ha en litt større en den gamle og siden det blir en firkantet bur så tar den mindre plass en vari sin som har merkelig form og noe som stikker ut som har unødvendig plass når man setter det i bil.

Målte gutten nå nettop og han er søren meg større enn det eg trodde. Faktisk 55cm over ryggen. :) trodde ikke han hadde vokst for sist eg målte var han va 52-53.

  • 2 weeks later...
Skrevet

Hei. Lurer på dere som har hund på ca amstaff størrelse (30kg, 50cm over ryggen osv) kor stor stålbur har dere? Den gamle vi hadde (vari kennel) er blitt ødelagt og nå trenger eg altså nytt som tåler litt. Kan dere som har stålbur fortelle kas hund dere har og kor stor buret er?

Vurderer å bestille fra nettet og da er det litt vanskelig å få prøvd buret.

Takk. :)

Edit: Forresten buret skal ikke være til bruk daglig men heller når eg skal på tur med hunden og da er bur greit å ha i kompisers biler eller når han skal være alene i noen time hjemme men ellers bruker eg ikke buret noe særlig.

Heisann!

Birk har et ganske stort bur, han kan sikkert stompe kompen der inne!, men han bruker det når jeg er på jobb( alt fra 6,5- 8,5 t). Birk er 10,5 kg og ca 45 cm h. Buret er ca 90L x 60B x70H.

:P Monica

Skrevet

Hei ja. Takk for info.

Har allerede kjøpt bur og den måler: 110cm lang, 70cm bredt, 80cm høyt. Er faktisk rett og lett GIGANTISK.

Kjøpte den da eg fikk den billig og eg trengte den pronto men eg syns den tar en smule mye plass. :P

Var faktisk plass til meg og santoz der inne der vi skviste oss inn. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...