Gå til innhold
Hundesonen.no

Klær i friidrett blandt kvinner og menn

Djervekvinnen

Recommended Posts

Skrevet

En ting jeg har lurt litt på, og ikke minst irritert meg over er at i friidrett og volleball, hvorfor har kvinnene mindre klær enn mennene? I friidrett har damene magekorte topper som viser magen og truse, mens i samme gren har menn enten drakt som dekker hele magen, samt ned på lårene. Eller har vanlig singlet og shorts. Samme i volleball. Der har de truse og trang topp, mens mennene har t skjorte og shorts. Har også hørt at det var et krav om at klærne skulle være så så store (rettere sagt små) på kvinnene..

Hvorfor tror dere at det er sånn?

Skrevet

Må bare først få si at dette er et tema som sterkt engasjerer min mor, og hun hisser seg alltid opp når vi ser sport på tv :D

Jeg tror det er for å gjøre det mer publikumsvennlig (les:mannevennlig). Det er jo flest menn som ser på sport, og da kan man jo gi dem noe å se på også :rolleyes:

Det er sikkert mange som revurderer å begynne med f.eks sandvolleyball fordi de føler seg ukomfortable i klærne.

Skrevet

Må bare først få si at dette er et tema som sterkt engasjerer min mor, og hun hisser seg alltid opp når vi ser sport på tv :D

Jeg tror det er for å gjøre det mer publikumsvennlig (les:mannevennlig). Det er jo flest menn som ser på sport, og da kan man jo gi dem noe å se på også :rolleyes:

Det er sikkert mange som revurderer å begynne med f.eks sandvolleyball fordi de føler seg ukomfortable i klærne.

Skriver meg opp på den!

Sport er mannsdominert og det trekker flere menn når de får se lettkledde og veltrente jenter.:(

Skrevet

Vel.. Kvinnene har jo alle slags muligheter til å gå i de samme draktene som menn om de vil, tror jeg. Mennene kan da ikke gå med bikini? De har ingen ting de trenger å dekke til/holde inn. Og de kan heller ikke løpe i bar overkropp. Ser ofte kvinner som går med andre antrekk, som dekker mer av kroppen. Man skal ikke se bort i fra at kvinnene faktisk ønsker å gå med slike klær.

Jeg skjønner jo hva dere mener med at det kan virke som om kvinnene har lite klær for å vise seg frem eller slikt, men samtidig velger de nok antrekk som er praktiske og behagelige.

Skrevet

Vel.. Kvinnene har jo alle slags muligheter til å gå i de samme draktene som menn om de vil, tror jeg. Mennene kan da ikke gå med bikini? De har ingen ting de trenger å dekke til/holde inn. Og de kan heller ikke løpe i bar overkropp. Ser ofte kvinner som går med andre antrekk, som dekker mer av kroppen.

I sandvolleyball er det regler som begrenser størrelsen på f.eks trusene :D

Skrevet

Vel.. Kvinnene har jo alle slags muligheter til å gå i de samme draktene som menn om de vil, tror jeg. Mennene kan da ikke gå med bikini? De har ingen ting de trenger å dekke til/holde inn. Og de kan heller ikke løpe i bar overkropp. Ser ofte kvinner som går med andre antrekk, som dekker mer av kroppen.

Hm...Kanskje jentene liker å vise seg frem da :D

Skrevet

I sandvolleyball er det regler som begrenser størrelsen på f.eks trusene :D

Tuller du? Hvis det er tilfllet stiller jo saken seg i et annet perspektiv. Men jeg tror ikke det er tilfellet. Stavanger-turneringen var jeg og så litt på nå, forrige uke. Da var det flere kvinnelag som brukte heldekkende drakter. Det må jo være lov om de faktisk bruker slike.

Skrevet

Vel, om jeg setter meg inn i situasjonen som sandvolleyball-spiller, så ville jeg helt klart foretrukket de draktene som damene bruker.. Det må da være mye bedre enn å ha noe som henger og slenger rundt kroppen! De sier ihvertfall selv at det er slik de vil ha det, så hvorfor ikke?? Og de er da flotte, ingenting galt i det vel?

Skrevet

Vel, om jeg setter meg inn i situasjonen som sandvolleyball-spiller, så ville jeg helt klart foretrukket de draktene som damene bruker.. Det må da være mye bedre enn å ha noe som henger og slenger rundt kroppen! De sier ihvertfall selv at det er slik de vil ha det, så hvorfor ikke?? Og de er da flotte, ingenting galt i det vel?

Når jeg spiller og trener fotball så vil jeg helst ha så lite klær som mulig, for det er utrolig upraktisk med klær som slenger rundt (og som motstander kan holde i!). Det er det som er mest praktisk, lite klær. Men jeg vet ikke hvor glad jeg hadde blitt dersom noen kom og sa at shortsen skulle være så og så liten, halvveis ned på låret er da absolutt lite nok :(

Men flotte, det er de! :D

Skrevet

Man kan vel ikke sammenligne fotball og sandvolleyball.. Sandvolleyball er en sommersport, som spiller på sand (stranda). På stranda går vi i bikini fordi det er varmt.. Hva er da mer naturlig enn å spille i bikini? Dette minner meg om superfeminisme, noe jeg ikke er helt fan av.. Hadde de absolutt hatt så lyst til å spille i baggy shorts og heldekkende flaksende t-skjorte så kunne de sikkert gjort det.. Og hadde de ikke fått lov?? Ja da hadde det nok blitt opprør for lenge siden..

nei ser ikke helt problemet med at de kan ha på seg lite klær i varmen.. :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har nylig vært gjennom det samme med min tispe på snart 9 år. Hun var for det meste i sengen sin den første uken, så vi gå henne våtfor og vann ved sengen (hun nektet å spise tørrfor, så hun fikk vårfor i ca 10 dager). hun beveget seg litt mer etter 7 dager, men ble ikke seg selv før stingene ble tatt av
    • Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...