Gå til innhold
Hundesonen.no

TOP 10!

Tina

Recommended Posts

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

1. Bergamasco

2. Collie Korthåret

3. Australian Shepherd

4. Løwchen

5. Fox Terrier Ruhåret

6. Afghansk Mynde

7. Amerikansk Staffordshire Terrier

8. Siberian Husky

9. Amerikansk Vannspaniel

10. Irish Glen Of Imaal Terrier og Markiesje (kun godkjent av Nederlandsk Kennelklubb)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hov, jeg glemte helt at skrive min top 10. :)

1. Delt mellem schæfer og boxer.

2. Leonberger.

3. Dobermann.

4. Pomeranian.

5. Malinois.

6. Dogue de bordeaux.

7. Groenendal.

8. HH

9. GD

10.OES... Kristina, Lunah has won me over! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er 10 raser jeg syns er flotte. (i tilfeldig rekkefølge)

1. Dobermann (of course)

2. Grand D.

3. Shæfer (gjerne hvit)

4. Stor sort risenshnauser

5. Boxer

6. Ulvehunder

7. Afgansk mynde

8. Dalmatiner (med "rent" ansikt)

9. Andre mynder: borzoi, irsk ulvehund, greyhound

10: Berner sennen

Når man leser hva folk skriver , ser man tydelig hvilken type hunder hver forskjellige av oss foretrekker. Det er likhetstrekk ute å går. (krafthuder, små hunder osv.) Litt arti å se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ingen spesiell rekkefølge, men kan alltids rive med meg noen bra raser:

- Irsk Ulvehund

- Tervueren

- Gran Danois

- Doberman

- Riesenschnauser

- Old English Sheepdog

- Australian Shepherd

- Leonberger (?)

- Saluki

- Amstaff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Joiner jeg også.. :)

1. Chow chow

2. australian sheperd

3. Bull terrier

4. Border Collie

5. Borzoi/afganer

6. Fransk Bulldog/Boston terrier

7. St.bernad og Nuffer

8. woolfhound (Ok, irsk også. :P )

9. Riesenschnauzer

10. alskan malamute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har dere min nåværende topp 10.

1: Portugisisk Vannhund :) (hm.. hvem kunne tro det?;)Perfekt rase for meg!)

2. Dobermann (Eleganse, majestetisk, aah... )

3. Langhåret Schäfer med rett rygg. (Nyyydelige arb.hunder)

4. Hovawart. (En fasinerende rase. God arbeidshund og vakkert utseende)

5. Storpuddel/pudler (Elegante skapninger!! Også den nydelige pelsen a gitt!)

6. New Foundlandshund. (Hvem liker ikke en stor, lodden nuffe??)

7. Finsk Lapphund (Kjempevakre! aah.. )

8. Flat Coated Retriver (Herlige hunder på alle måter!)

9. Field Spaniel(Har falt litt for den spreke Cockerversjonen)

10. Afghansk mynde (Vakker å se på, men litt dumsnill. skal jeg ha når jeg begynner å dra på åra)

11. Barbet! (Portisens stamfar!!!)

Det ble visst 11.. Hehe. Men shit au..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Boxer of course:D

2. Schäfer

3. Dobermann

4. Papillon/Phalene

5. Tervueren/Groendal

6. Border Collie

7. Rottweiler

8. Cavalier

9. Husky

10. Ulvehunder

(11. Lancashire Heeler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Kooikerhund***

2. Australian Shepherd

3. Korthåret Collie***

4. Mudi*

5. Alaskan Malamute**

6. Nova Scotia Duck Tolling Retriever

7. Akita Inu/Shiba

8. Belgisk Fårehund

9. Dobermann

10. Curly Coated Retriever**

* Har litt lyst til å starte oppdrett.

** Har veldig lyst til å starte oppdrett.

*** Har utrolig lyst til å starte oppdrett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min topp ti

1.Pomeranian (min sjelevenn :D Hehe)

2.Keeshund** (nyyydelige! Er SÅ forelska i den rasen!)

3.Newfoundlender*-* (*sukk*)

4.Leonberger *-* (nydelige er de!)

5.Alaskan Malamute (awww! Så pene!)

5.Tibetansk terrier (De er kule!)

6.Curly coated retriver (elsker utseendet dems!)

7.Chow chow (de er så sjønne..Spesielle...Minner meg om en katt i lynnet)

8. Chinese Crested (De er pene hvis de er helt mørke...Uten rosa flekker)

9. Grand danois (majestetiske! Men liker bare de tigrede)

10. Karelsk Bjørnehund (aldri sett i virkeligheten men de er fine på bilder! hehe)

Ps...Denne lista forandrer seg hele tiden! Men nr 1,2&3 er for alltid! :x

**Planer om å skaffe meg i fremtiden

*-* Veldig lyst på men tiden får vise om det kommer i hus :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

1. Harzer Fuchs

2. Aussie

3. Tervuren

4. Den gamle typen av BC(den nå er så spjælete)

5. Dobbermann

6. Shetland sheepdog

8.Storpuddel

9. Gammeldags jaktgolden(helt gylden)

10. Irsk Ulvehund

Disse er godt gjennomtenkte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min topp 10:

1. Bearded collie

2. Westie

3. Dvergschnauzer sort og sort/sølv

4. Grand Basset Griffon Vendeén

5. Irsk Soft Coated Wheaten Terrier

6. Old English Sheepdog

7. Tibetansk Terrier

8. Puli

9. Yorkshire Terrier

10. Cairn Terrier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel skrive inn min je og :wink:

1.Storpuddel(svart)

2.Mudi(ønsker meg...)

3.Norsk Elghund, grå

4.Basset Fauve de Bretagne

5.Siberian Husky

6.BC

7.Australian Shepherd

8.Borzoi

9.Tibetansk Terrier

10.Redbone Coonhound(ha'kke vært i Amerika og nøtt no'n, men det virker helt utrolig fin! :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Topp ti

1. Dvergpinscher

2. Border Collie

3. Chinese Crested

4. Dansk Svensk Gårdshund

5. Sheltie

6. Pyrre Face Rase

7. Aussie

hmm, kunne ikke tenkte meg noen andre raser enn dem egentlig.. men får ta med noen til som jeg syns er pene:

8. Flat Coated Retriever

9. Husky

10. Japansk Spisshund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Afghansk mynde (Elsker denne rasen, men pga pelsstell kommer jeg nok aldri til å ha en:(

2. Greyhound (Har og kommer alltid til å ha)

3. Dalmatiner (Den er bare så altfor lik meg:P)

4. Skotsk hjortehund (Den er bare så fiiiiiiiin. Jeg vil ha en gang i tiden)

5. Mops (Kan ikke noe for det, men dette er den tøffeste rasen jeg vet om)

6. Sloughi (Jeg er betatt av de slanke hundene)

7. Borzoi (Hadde jeg likt pelsstell hadde jeg nok hatt denne rasen her:))

8. Whippet (Handy liten sak med en helsikes fart i baken!)

9. Irsk Ulvehund (Kan ikke glemme denne vakre store saken;))

10. Basenji (Den lille rare saken som ikke kan å bjeffe;) Storsjarmører!)

Denne listen forandrer seg med dagen:P Vel bortsett fra de 3 første rasene vel å merke. De vil for alltid være der;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg har kommet borti en ny utfordring. Min egenavlede Aussie på 7mnd hoster/harker/høres ut som den har astma når den trekker i sele. Dette har pågått i hele sommer og jeg har prøvd å finne en sele som minimerer problemet, men enda ikke lyktes.   Valpen er undersøkt av veterinær for to uker siden hvor vet tror den kan ha hatt kennelhoste og at luftrøret fremdeles er irritert. Almenntilstanden er god og har vært hele vegen. Vi skal la vær å gå tur (kun aktivisering i hagen, på rally-treninger osv) på tre uker for å se om det hjelper at luftrøret får ro. Nå har det gått to uker til uten bedring (fremdeles harking når jeg holder på luftrøret) så jeg ser for meg at vi må inn igjen for røntgen osv. Denne hostingen/harkingen kommer kun når man legger press på luftrøret, aldri ellers. Dessverre er dette en hund som er ivrig på tur og trekker en del. Men det høres jo ikke bra ut.. hvis noen har erfaring med det samme så skriv gjerne litt om det også!   Jeg ser ikke for meg at vi finner ut av/får løst dette problemet med det første, og spør derfor dere om noen vet om en spesialsele som er utviklet for å unngå press på luftrøret? Evt om noen spesialsyr?
    • Det har jeg ikke tenkt på, men jeg tror du har rett i at folk har blitt skjøre etter noen tiår med kontorarbeid. Hundene Bamse og Bob ble dømt til døden for å ha hoppet opp på folk og laget risp med en klo. Luna og Luk lagde blåmerker, Luk er avlivet og eier til Luna kjemper videre for henne, saken skal til lagmannsretten etter dom i tingretten hvor Luna ble dømt til avliving etter et lite blåmerke oppdaget to dager etter Luna var i nærheten av mannen. Folk har blitt pyser og hundene avlives av dem som skal forvalte loven men selv bryter den for å tilfredsstille anmelder, med en dose maktmisbruk inkludert i avgjørelsene. Hunder har lite rettsvern og når det lille som er blir oversett er det farlig å være hundeeier, det koster flere hundre tusen kroner å føre en sak gjennom rettssystemet og utfallet er mer som russisk rulett enn at man er sikret en riktig dom basert på det som virkelig skjedde.
    • En skulle tro det ville være nødvendig at hunden påførte en faktisk skade langt verre enn et blåmerke for å bli begjært avlivet. Det burde holde med en bot til hundeeier for å ikke ha kontroll på den.  Spesielt når det kommer til "bitt" er det for lav terskel. Et "bitt" er jo ikke et bitt. En hund kan klype med kontrollert styrke som et avstandsskapende signal uten å å påføre skader. Det tilsvarer å dytte bort en innpåsliten person som ikke respekterer verbal kommunikasjon om intimsoner. Hunden har ikke hender og bruker munnen istedenfor. Midlertidige fordypninger i huden og eventuelt bloduttredelser ved skjøre blodkar etter ett sånt klyp er ikke for skade å regne i mine øyne. Hvor skjøre har folk blitt? Noen tiår med kontorarbeid og folk synes et udramatisk blåmerke er en skade? Rifter i klær fra å ha hoppet opp for å hilse? Bot og erstatning.  Å avlive en hund for sånne småting er som å gi mennesker 21 år for en bitchslap. Hunder er en så integrert del av kulturen vår at hunders kroppsspråk og adferd er naturlig å legge inn i læreplanen i grunnskolen, så tidlig som mulig. Hvorfor lærer ikke barn hundens språk og adferd på skolen? ..så har de det med seg i voksenlivet og slipper være hysterisk redde.   
    • When Dickhead Awakes  Kapittel 1 Planen var å vente til milepælen 'løfter beinet for å tisse' før neste entry. En annen milepæl fikk æren av å utløse trangen til terapeutisk hamring på tastaturet istedenfor. Sir Edeward har blitt mer og mer Eddie lately. Han enten hører ikke, eller later som han ikke hører, eller gjør et poeng av å ignorere. At hunder bare er distre og ikke også med overlegg tester grenser i puberteten er en myte. Han er distre, no doubt, men han tester også alle grenser han kjenner for tiden. Dette har pågått en stund og er ingen overraskelse. Hva som kom mer uforutsett, på tross av samme erfaring fra tidligere hund, var at han plutselig tisset inne, to dager på rad. Rager 76 cm på manken og veier over 40 kg nå. Dette er i en helt annen liga enn valp som tisser inne.  Første tilfellet skjedde i går. Uheldig sammentreff mellom et massivt politioppbud utenfor pga en nabos mystiske og bekymringsverdige forsvinning, og Edes wake from sleep og potty time. Ikke en passende situasjon å ta ham med ut i, men må man så må man.  Mens jeg tar på ham selen og han er supergira på å ut for å inspisere den uventede og uvanlige situasjonen han hører på utsiden, med banking og rop og prat i en emosjonell tone som ikke helt stemmer med de menneskelige interaksjonene han kjenner fra før, så velger han å bare tisse rett på gulvet ^^ Antakelig en kombinasjon av å ikke ha lyst til å sette seg ned sårbar og tisse foran masse fremmede i en sånn stemning, og en helmax plan om å ha gjort unna det ærendet der først, så han var klar til enhver action som potensielt kunne skje utenfor den døren.  Det å miste turen ut fordi han fjernet motivet, medførte emo og pønkråkk vokal sutring, langt fra den myke Eddie Vedder vokalen jeg håper han modner til med tiden.  Så skjedde det igjen i dag. Han så utover territoriet sitt gjennom vinduet, og markerte det på sengen inne -_- Mens vaskemaskinen går for fullt, og jeg er takknemlig for at den finnes og virker, så trøster jeg meg med at dette er en fase. Pubertal tissing inne har skjedd før, og det gikk fort over igjen.  Om naboen blir funnet, og i hvilken tilstand, det er en større bekymring. 
    • Kan jeg spørre hvilken medisin hun gikk på? Har selv en hund på 3 år som allerede har fått påvist alvorlig grad av HD. Gått fast på Previcox hittil, men synes virkningen kan diskuteres. Ønsker gjerne innspill på smertestillende - ev injeksjonsbehandlinger som gir tilstrekkelig med lindring uten noe særlig bivirkninger. Vet en del av smertestillende som blir forskrevet i behandling HD og artrose blant annet er  NSAIDS som igjen gir ofte belastning på lever, og nyre over tid. Synes det er vanskelig å finne rette behandlingen da hunden er relativt ung.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...