Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bjerke, NV-06

Line_

Recommended Posts

Jepp,

Takk :)

Grattis! Det var vell fortjent.

Ble ikke mye bilder på meg i dag, men dem få jeg tok kommer snart.

Forøvrig så ble Dagens resultat:

1 chk ck 1btk Cacib BIM Nv'06 B)

Kritikk:

Nice Bitch, Good rice. Very nice head. Very feminin. Good scull & forface. Nice eye colur. Exellent ear carrige. Nice body in all parts. Exellent move. A bit out of coat. Nice temp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 288
  • Created
  • Siste svar

Grattis! Det var vell fortjent.

Ble ikke mye bilder på meg i dag, men dem få jeg tok kommer snart.

Forøvrig så ble Dagens resultat:

1 chk ck 1btk Cacib BIM Nv'06 B)

Kritikk:

Nice Bitch, Good rice. Very nice head. Very feminin. Good scull & forface. Nice eye colur. Exellent ear carrige. Nice body in all parts. Exellent move. A bit out of coat. Nice temp.

Gratulerer så mye med Blaze sine resultater, hun er en nydelig tispe! :)

Deco ble ikke plassert i championhannhundklassen (når jeg personlig syns de andre er penere, så gjør ikke det så mye akkurat).

Stilte selv et par japanere, ene me andre premie og andre med 1ak, 2vk, ck, 4btk og strålende kritikk. Var også med å stilte oppdretterklasse der vi fikk hp (med en så og si perfekt kritikk :rolleyes: ). GØY! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrid tok et par bilder, mest av meg da men, kanskje hun legger ut noen :)

Forøvrig en dritt dag!

Gratulerer til Benedicte og Prince med JH seieren (Prince å Orchidè har et hemmelig forhold ;) )

Og til Jeanette med NV tittelen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt Bilder:

BIR AK i gruppe ringen:

Eliver.jpg

Søte Mudi valpen :) Fenris er det ikke? Blaze ville veldig gjerne leke med ham.

fenris.jpg

Tror bilde taler for seg selv ;)

fjolla.jpg

Lurer på hva hun forklarer??

kremt.jpg

Bjerke's største mopp ;)

komandor.jpg

NM Pallen:

nmlp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for gratulasjoner ;)

grattis med norsk vinner-tittel, jeanette ;)

Kathrine: Hemmelig forhold?? Ikke fra Prince sin side i hvert fall! Han hylte utover hele ringen når flat'n din ikke fulgte etter han :)

GRATULERER TIL COOPER OG SYNNØVE ! Norgesmestre i lp og greier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner

grattis med norsk vinner-tittel, jeanette

Kathrine: Hemmelig forhold?? Ikke fra Prince sin side i hvert fall! Han hylte utover hele ringen når flat'n din ikke fulgte etter han :)

Kan jo si han var meeget villig, Orchidè på sin side, tja... :rolleyes:

Men han var jo herlig der han satt i buret å klynka etter hu da ;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysterisk!

Visste at jeg skulle gjort noe annet enn å sitte pal ved LP-ringen! En haug med gode fotomuligheter jeg har gått glipp av her!

Jeg satt på nesten samme plass hele dagen jeg også. Dette er fra BIG'ringen gruppe 1. (samme ring som NM)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var et forsøk på å ta bilde av komondoren, kamera mitt er treigt B)

komondorrompe.jpg

Meg og Oscar i jh på lørdagen:

megstilleoscar.jpg

Meg og Atilla i jh på søndag:

megstiller.jpg

Kristine nusser Atilla babyen :)

nusstilla.jpg

Orchide leker retard:

orchide.jpg

Birte ER retard:

retard.jpg

Meeeeeen enda mer retard:

retardogtilla.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt på nesten samme plass hele dagen jeg også. Dette er fra BIG'ringen gruppe 1. (samme ring som NM)

Vi satt sånn klønete til så vi ikke så så mye annet en LP'n..

Jeg greide å ta hele 4 bilder idag jeg da... Glemte helt å ta bilder! Men her er de som ble noe! :)

Den beste måten å få Likka til å være stille på var denne fant Annette ut! (Samtidig som det ikke var meningen å dobbelthandle! ;) )

Marianne117.jpg

Loke i ringen

Marianne120.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen ;)!

Fikk blå sløyfe pga ev en hvit flekk i pelsen ved skulderen, mens 1btk hadde flere hvite flekker på rumpa! Ukonsekvent dømming ;) Tussie gikk kjempefint i ringen, så vi er ikke misfornøyd med vår/hennes innsats.

Ellers så har jeg sett veldig mange sonenfolk!

Blandt andre;

M.J

IW

alle i juniorhandling ;)

JeanetteH

Deco (som har har så utrolig fin kontakt med hunden sin!)

Devine (skjønne lille toller-dina!)

Så sikkert en haug med andre også, men som jeg ikke visste hvem var på tidspunktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset fra bloggen min:

Vår andre NKK-utstilling

søndag, august 13, 2006

Ja, så var ennå en NKK-utstilling overstått for vår del, med en noe mindre skuffelse enn sist.

Vi ble kjørt av min Farmor til utstilling i ring 4, klokken 9 i dag, og hadde små forventninger til gode plasseringer, da der var 32 påmelde portugisere denne dagen. Jeg gruet meg ganske mye, noe jeg er sikker på at Chessea merket, som forøvrig hadde en merkelig oppførsel hele tiden før vi skulle stille. Men vi gikk da inn i ringen med en halvgjennomgredd, tynn og noe nervøs portis med eiere, og gjorde vårt beste. Chessea var kjempeflink å stille seg pent, men hoppet som en liten kanin da vi løp for dommeren, fra Australia. Vi fikk ikke vist bevegelsene noe særlig bra. Og til min store forferdelse klarte trollet å vrenge seg ut av utstillingslinen, og løp rundt i ringen som en liten tulling. Da ble mor nerøs. Men vi fikk da fanget henne, og fikk stille opp for dommeren. Først da gikk det ikke så bra. Chessea ville overhode ikke hilse på dommeren og hans to asistenter i dag, og trakk seg, og fremstod som veldig sky. Dermed fikk vi blå sløyfe nok en gang. Jeg mener bestemt det er jeg som har en del av den skylden, men at dette også er noe vi må ta tak i. Men vi håper da til neste gang at vi kan trene på dette med skyhet, og vi er fornøyd med kritikken vi fikk, og dommeren. Han var veldig flink.

Her er kritikken fra i dag. Plasserking: 2JK.

A taller bitch. A litle longer in proportions than I prefer. Ladis (? Skjønte ikke hva det stod her)confidence in handling. Very shy when exam. Head of good proportions. Legs and feet good. Little long in loin. Good angles behind. Looks (?) kmp. and just need to be more confident all over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var meg du mente... ;) Morsomt du! ;)

Dere var iallefall utrolig flinke på handlerkurset på fredag! Det lille inntrykket jeg fikk iallefall var at dere hadde kjempe bra kontakt! ;)

(huske på å ønske seg litt kontakt til jul, sånn at det blir skikk på vimsebikkja mi :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere var iallefall utrolig flinke på handlerkurset på fredag! Det lille inntrykket jeg fikk iallefall var at dere hadde kjempe bra kontakt! ;)

(huske på å ønske seg litt kontakt til jul, sånn at det blir skikk på vimsebikkja mi :) )

Jo, takk for det. ;) Skulle gjerne rost deg opp i skyene, men fikk ærlig talt ikke med meg så mye av det dere andre gjorde (nærmere sagt ingen ting).. ;)

Sånn går det når bikkja er rabiat og må passes på hvert bidige sekund.. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen med fine resultater ;) En ekstra grattis til Benedicte som vant i dag :)

Med meg har det vel gått ganske greit i helgen... Noen av resultatene:

Lørdag:

Min egen oppdrettede og eide hund, Int Nord Uch NordUV-02 Dhoki Apsos Bzanba Li-Li, ble beste champion med CK, beste tispe og til slutt BIM. Er kjempe stolt over lille sharmtrollet mitt som gjorde det så bra, til og med NV-06 tittelen i boks og B) Hehe!

Søndag:

Tolleren, N Uch NV-04 Red-Toller's Elegant Buddy, ble 2.beste champion med CK og 2.beste hannhund med res.CACIB ;) Fornøyd ;)

Kanindachshund korthår, Quando Zielone Mchy, ble beste unghund med HP, best i vinnerklassen med CK og 2.beste tispe...

Resten trenger vi ikke nevne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere til alle som har gjort det bra på Bjerke :)

Jeg trakk Miko 10 minutter før han skulle inn i ringen på lørdag.

Det skulle egenltig komme en dame å gå med Miko, men hun rakk desverre ikke å komme, hun er veldig flink å jeg ville prøve å la henne gå.

Men alt ble et stress, å så skulle noen andre prøve å gå med Miko, de tok han ut bak teltene for å øve, å da kom det plutselig en løs amstaff mot Miko.

Den skulle til å glefse tak i ryggen hans, med heldigvis rakk hun som hadde Miko å få han vekk.

Han fløy igjennom lufta, ganske høyt, å så fikk hun tatt han i mot, det gikk bra, men kunne gått veldig ille.

Mange folk stimlet til, å eieren til den løse hunden fikk høre seg!

Jeg orker ikke tenke på hva som kunne skjedd, grøsser ved tanken.

Miko ble da enda mere stresset å begynte å skelve samtidig som han var sur og amper.

Det var åsså i siste liten blitt dommer endring til en mann, for dommeren fra england sto fast med flyet.

Da ble det plutselig en mann og ikke en dame, noe som er dumt, Miko liker damer, hihi.

Denne dommeren ga åsså 0 til en papillon champion hannhund forige mnd, pga et lite "murr" på bordet.

Med alt dette, å med råd fra oppdretter å andre så syns jeg at jeg måtte trekke Miko.

Det var veldig trist, siden vi hadde kjørt ganske lenge å jeg hadde gledet meg lenge...

Miko har oppført seg dårlig på bordet, så nå skal han ha en "utstillings-pause" en god stund fremover, jeg vil la han bli voksen i hode sitt å så får vi trene masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...