Gå til innhold
Hundesonen.no

Vondt i halsen!


Jeampi

Recommended Posts

Etter at jeg hadde venner på besøk fredagen og satt ute til klokken 02.00 om natten så har jeg fått meg en kjempevond hals!

I går kjentes det ut som jeg svelgte et piggsvin hver kan jeg svelgte. Og i dag våkner jeg opp med at halsen er kjempehoven og jeg klarer nesten ikke trekke pusten...Hva er dette for noe?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan rett og slett ha fått en halsbetennelse.

Hvis du ikke er bedre til i morgen, bør du ta en tur til legen. Der finner de ut om det er en streptokokkinfeksjon, eller en virusinfeksjon. Sansynligvis tar de en blodprøve (sånn liten stikke finger) for å måle CRP. Slik ser du om du har en infeksjon. God bedring! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo sagt til deg du må slutte å spise de Pinnsvinene! :o

Småvondt i halsen jeg også, lett å glemme at luften er skarpere på kvelden og sånt. Om det ikke gir seg får du ta et kjapt legebesøk.

Edit: Kan Jang funker kjempebra men smaker py og fordervelse, da har jeg heller vondt i halsen *blush*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med "smaksbeskrivelsen" på Kan Jang..

Men du, dette er et utrolig bra tips jeg skal gi deg, og du skal IKKE rynke på nesen.. hehe.. Altså, hvitløk! Skjer opp to fedd med hvitløk i mindre biter (ikke for små, da tar det en evighet) og finn noe å svelge det ned med. Jeg bruker melk her i huset (som kan være en ulempe mtp slim og sånt.. men det er det eneste som funker nok til at jeg får det ned) og det "tar smaken" på hvitløken noe voldsomt!

Du kan risikere å få litt vondt imagen, fordi hvitløken er jo tross alt en løk, men to fedd tar ingen skade av. Dessuten, natten kan bli "fuktig" da hvitløken også "svetter" ut all dritten. Men det er absolutt verdt å prøve, det tar knekken på det meste her i huset!

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som halsbetennelse ja.. Jeg hadde dette for ikke si lenge siden, og jeg våknet rett og slett med skikkelig hoven og vond hals, det var utrolig vondt å svelge og mandlene var hovne. I tillegg hadde jeg forskjølelsestegn og feber.. Jeg dro til legen, som sa det var halsbetennelse.. Jeg fikk pencillin som jeg måtte gå på i 10 dager! Du bør nok ta deg en tur til legen ja, om det ikke bli bedre..

Et lite tips for å lindre smerten litt er å drikke litt varm solbærtoddy :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Kan Jang funker kjempebra men smaker py og fordervelse, da har jeg heller vondt i halsen *blush*

Har du ikke hørt at vondt skal vondt fordrive da? Men uansett bedre enn medisiner da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takketakk, skal se om jeg får tumlet meg til legen ;) har lege skrekk *rødme*

Har du ikke hatt halsbetennelse før da?

Synes jeg kan huske at du har hatt det før :unsure:

Jostein hadde noe greier her for en stund siden, sår hals og mistet stemmen.

etter syting og klaging så ba jeg han pelle seg til legen(mannfolk altså :rolleyes: ) og der fikk han beskjed om at han hadde en innfeksjon i de øvre luftveiene og ble sykemeldt ut uken og fikk med seg en flaske med hostesaft hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med "smaksbeskrivelsen" på Kan Jang..

Men du, dette er et utrolig bra tips jeg skal gi deg, og du skal IKKE rynke på nesen.. hehe.. Altså, hvitløk! Skjer opp to fedd med hvitløk i mindre biter (ikke for små, da tar det en evighet) og finn noe å svelge det ned med. Jeg bruker melk her i huset (som kan være en ulempe mtp slim og sånt.. men det er det eneste som funker nok til at jeg får det ned) og det "tar smaken" på hvitløken noe voldsomt!

Du kan risikere å få litt vondt imagen, fordi hvitløken er jo tross alt en løk, men to fedd tar ingen skade av. Dessuten, natten kan bli "fuktig" da hvitløken også "svetter" ut all dritten. Men det er absolutt verdt å prøve, det tar knekken på det meste her i huset!

God bedring!

DET skal jeg prøve! takk!

Jeg vet hvorfor Jeanette er Syk! det er pga Kjederøyking, og Sprit Shotting:D:D:D

Naaaai, for da hadde jeg ikke vært syk i TO dager etterpå hvis det var eneste grunnen! ;)

Har du ikke hatt halsbetennelse før da?

Synes jeg kan huske at du har hatt det før :unsure:

Jostein hadde noe greier her for en stund siden, sår hals og mistet stemmen.

etter syting og klaging så ba jeg han pelle seg til legen(mannfolk altså :rolleyes: ) og der fikk han beskjed om at han hadde en innfeksjon i de øvre luftveiene og ble sykemeldt ut uken og fikk med seg en flaske med hostesaft hjem.

Jeg er ganske ofte plaget med vondt hals jo, men jeg har aldri hatt halsbetennelse slik at jeg må ha tatt pencilin...Bihulebetennelse derimot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå nå er det *telle* 4 dager siden fredag og jeg er SNYLTA!

Nå har jeg ikke vondt i halsen men øynene og nesa renner. bihulene er helt tett, jeg nyser og nyser og nyser og har skikkelig slimete hoste...DRITT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er ubehagelig :P Føler med deg!

Kanskje det er det greiene jeg hadde som har flydd med vinden over til Bergen. I tilfelle skal du tørrhoste i ca 3 uker. Til slutt vil det kjennes ut som om hjernen din tyter ut av tinningene dine hver gang du hoster. Ubehagelig, men knall for magemusklene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde bare være glad så lenge du ikke har fått halsbyll :(

Mamma har hatt det tre ganger trur jeg, da lå hun bare på sofaen i mange uker, orket ikke annet.

To av gangene måtte de "pumpe" halsen hennes med ett langt rør:P

Hvis det begynner å lukte vondt av munnen din burde du løpe til legen :D

Joda: liker å legge ut om ekle ting bare for å være slem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HOHO.. hun trengeer ikke medfølelse.. hun satt hele fredagskvelden og godtet seg over de som frøs.. maste om at vi måtte få influensa hele gjengen..

og hvem fikk! mohhahahahahah

sjæften på deg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde bare være glad så lenge du ikke har fått halsbyll ;)

Mamma har hatt det tre ganger trur jeg, da lå hun bare på sofaen i mange uker, orket ikke annet.

To av gangene måtte de "pumpe" halsen hennes med ett langt rør:P

Hvis det begynner å lukte vondt av munnen din burde du løpe til legen :D

Joda: liker å legge ut om ekle ting bare for å være slem :P

Det har jeg hatt og det er noe inn i helvettes vondt!

Helt ubeskrivelig. Det er absolutt det verste jeg har opplevd.

Veldig fin slankekur da :P

Men de *pumpa* ikke halsen min med et rør da.. Jeg var på sykehuset 5 ganger tror jeg, der jeg fikk bedøvelses spray og ei diger bedøvelses sprøyte før de skar opp greia i halsen med en skalpell lignende greie og åpna den opp med noe annet rart. :P Det var skummelt det!

Det kan faktisk være ganske farlig også. :( Sønnen til ei mamma jobber sammen med måtte ta et hastesnitt hos legen for hvis ikke hadde han ikke overlevd turen til sykehuset.

Rart mamman din har hatt d så mange ganger da. Hvis jeg får det tilbake må jeg fjerne mandlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg hatt og det er noe inn i helvettes vondt!

Helt ubeskrivelig. Det er absolutt det verste jeg har opplevd.

Veldig fin slankekur da ;)

Men de *pumpa* ikke halsen min med et rør da.. Jeg var på sykehuset 5 ganger tror jeg, der jeg fikk bedøvelses spray og ei diger bedøvelses sprøyte før de skar opp greia i halsen med en skalpell lignende greie og åpna den opp med noe annet rart. :P Det var skummelt det!

Det kan faktisk være ganske farlig også. :( Sønnen til ei mamma jobber sammen med måtte ta et hastesnitt hos legen for hvis ikke hadde han ikke overlevd turen til sykehuset.

Rart mamman din har hatt d så mange ganger da. Hvis jeg får det tilbake må jeg fjerne mandlene.

Uff! Jeg misunner deg ikke!

Mamma var helt slakt da hun hadde det, så helt forjævlig ut! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...