Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det trivelig og interressant på sonen?

Symra&Pippin

Recommended Posts

Skrevet

Rekk opp handa alle som har opplevd å forlate en trivelig situasjon fordi dere måtte sjekke hva som skjedde på sonen!

(Jeg satt akkurat nå på min kjempetrivelige veranda i finværet, og grillet sammen med min kjære, mens Pippin lå på gulvet og strakk seg av bare lykke, men så måtte jeg bare inn en tur for å sjekke sonen.....).

Skrevet

Ja :lol:

Grillet ute med familien, skulle inn å hente saltet... Og der stod PC på veien til saltet- måtte jo bare ta meg en kjapp tur å se om det har skjedd noen nytt her :rolleyes:

Så du er ikke den eneste B)

Skrevet
:D Det sier kanskje litt om selskapet deres også :lol: ! Neida, bare tulla! Sitter her fordi jeg kjeder meg litt, noen ganger jeg da. Noen ganger er det ganske tamt her inne. Liker ikke for mye kos, jeg da. Trenger litt action! :)
Skrevet

:o Det sier kanskje litt om selskapet deres også ;) ! Neida, bare tulla! Sitter her fordi jeg kjeder meg litt, noen ganger heg da. Noen ganger er det ganske tamt her inne. Liker ikke for mye kos, jeg da. Trenger litt action! ;)

Ja kanskje ;) Blir litt lei av praten om sykdommer og sånn når vi har besøk av besteforeldrene mine <_< og fetteren og kusina mi som er 5 og 6 år- og maser om absolutt alt :o

Når de er på besøk spørs det hvor god maten er- er maten god er jeg ute (spiser) hvis ikke går jeg inn på PC`en (og sitter her) B)

Skrevet

Jeg har blitt litt hektet på sonen jeg. Tar meg selv i å "glede" meg til å komme hjem når jeg er borte for å feie gjennom dagens nye innlegg...

På jobben må jeg og ta en kjapp tur innom med jevne mellomrom, men prøver å begrense det litt... :o

Men jeg er enig med Ida, det kan bli litt mye kos til tider. Flere "velkommen hit til oss-tråder" som er ganske uinteressante å lese, bortsett fra trådstarters presentasjon.

Jeg liker tråder som omhandler trening og adferd, og litt action er ikke å fornekte. ;)

I dag er det da fryktelig stille her, kanskje mange som har reist på ferie....?

Skrevet

;) Det sier kanskje litt om selskapet deres også ;) ! Neida, bare tulla! Sitter her fordi jeg kjeder meg litt, noen ganger jeg da. Noen ganger er det ganske tamt her inne. Liker ikke for mye kos, jeg da. Trenger litt action! :o

Det er ikke akkurat kosen som drar. Det er som om det satt masse hundefolk på gjesterommet mitt. Klart jeg måtte inn dit med jevne mellomrom for å skravle hund! :o

Skrevet

Det er ikke akkurat kosen som drar. Det er som om det satt masse hundefolk på gjesterommet mitt. Klart jeg måtte inn dit med jevne mellomrom for å skravle hund! :o

Der er vel jeg og!

Skrevet

Ja, må inn på sonen å se veldig ofte :o Jeg kan godt å besøk, og gå inn får å hente noe, men da er det ofte jeg bare må ta en liten titt på sonen.

Skrevet

Jeg er litt fanget innendørs nå, med "spedvalper" å passe på, og da er sonen flott å sitte å følge med på :o

Hvilke tråder liker dere best?

Selv liker jeg godt "avl/oppdrett" tråder samt rase diskusjoner ;)

Skrevet

det jeg liker godt med sonen er at man kan diskutere ALT her, som feks fine mannebein hehe... det er høy takhøyde her i forhold til feks Canis (ikke noe galt om dem egentli) men har fått mer sans for sonen nå i det siste egentlig.

Skrevet

Rekk opp handa alle som har opplevd å forlate en trivelig situasjon fordi dere måtte sjekke hva som skjedde på sonen!

(Jeg satt akkurat nå på min kjempetrivelige veranda i finværet, og grillet sammen med min kjære, mens Pippin lå på gulvet og strakk seg av bare lykke, men så måtte jeg bare inn en tur for å sjekke sonen.....).

Ikke så desp enda :o Men har blitt sittende her MYE lenger enn jeg hadde tenkt en del ganger... ;)

Skrevet

Jeg tar meg selv mange ganger i å glede meg til å komme hjem for å sjekke sonen. Jeg er kanskje ikke av de som er mest aktive og skriver mest, men jeg elsker å sitte og lese hva dere skriver. Bare vent til jeg får meg hund, DA lover jeg det blir en del flere innlegg fra meg :o

Skrevet

Bitt av sonenbasillen, og liker det :o Det værste med det, er vel at kvalitetstiden som går med her, har en merkelig tendens til å gå utover lufting og tur av hunden ;) Han får jo tur men ikke når jeg egentlig tenkte han skulle få det.. "skal bare sjekke sonen, så skal vi gå tur!". To timer etterpå er jeg er fremdeles :o

Litt action er jo ikke dødelig, og siden jeg ser på meg selv som en gammel bruker, med litt over et år som medlemm, har jeg mine meninger om hvilken tidsepoke sonen var topp, men det er en annen diskusjon da Sonern er et bra sted å være, man lærer mye, og det er faktisk sosialt ;)

uten hundesonen hadde jeg kjent utrolig lite folk..hundefolk altså.

JA, det er trivelig og interesant på sonen! (mesteparten av tiden.. ;) )

Skrevet

Er ikke hekta vil jeg si men jeg er ofte innpå liksom.Nå som fin været er kommer er jeg en del ute eller oppe faktisk ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...