Gå til innhold
Hundesonen.no

Tannlegen i morgen


Gronnis

Recommended Posts

I morgen skal jeg til tannlegen for å borre mitt første hull. Borringer gruer jeg meg ikke så mye til, det er bedøvelsen jeg gruer meg til. Når tannlegen tok frem den sprøyten forige gang ble jeg jo vettskremt. Den var stor og spissen var jo minst 3 cm lang. Jeg som trodde at det bare var en liten sprøyte som skulle noen mm inn i tannkjøttet :rolleyes: Som dere kanskje forstår ble det verken bedøvelse eller borring den gangen, hehe.

Det jeg lurer på er om det er noen andre som har tatt slik bedøvelse før? Og hvordan var det?

Uff, jeg gruer meg :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg til tannlegen for å borre mitt første hull. Borringer gruer jeg meg ikke så mye til, det er bedøvelsen jeg gruer meg til. Når tannlegen tok frem den sprøyten forige gang ble jeg jo vettskremt. Den var stor og spissen var jo minst 3 cm lang. Jeg som trodde at det bare var en liten sprøyte som skulle noen mm inn i tannkjøttet :rolleyes: Som dere kanskje forstår ble det verken bedøvelse eller borring den gangen, hehe.

Det jeg lurer på er om det er noen andre som har tatt slik bedøvelse før? Og hvordan var det?

Uff, jeg gruer meg :unsure:

Jeg synes det alltid er like skummelt hos tannlegen, det er noe eget med atmosfæren der, rett og slett! Men jeg har tatt (og overlevd :D ) en slik sprøyte. For å si det slik, det er virkelig verdt det!! Ingen tannlege får borre i mine tenner uten at jeg har fått en sprøyte. Så for å få gjort A, må man gjøre B liksom.

En annen ting du godt kan huske på, er å slappe av i hendene og puste langt og dypt nede i magen. Det er gull verdt faktisk! Jo mer du knyter deg, jo verre blir det!

Lykke til, det går kjempe bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går bra! Ta med deg en venninne, eller mamma, eller noen, hvis det får deg til å slappe bedre av.

Jeg har bora, men foretrekker uten bedøvelse. Det gjør ikke så vondt, hvis tannlegen er litt netthendt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg til tannlegen for å borre mitt første hull. Borringer gruer jeg meg ikke så mye til, det er bedøvelsen jeg gruer meg til. Når tannlegen tok frem den sprøyten forige gang ble jeg jo vettskremt. Den var stor og spissen var jo minst 3 cm lang. Jeg som trodde at det bare var en liten sprøyte som skulle noen mm inn i tannkjøttet :rolleyes: Som dere kanskje forstår ble det verken bedøvelse eller borring den gangen, hehe.

Det jeg lurer på er om det er noen andre som har tatt slik bedøvelse før? Og hvordan var det?

Uff, jeg gruer meg :unsure:

Ja, jeg har tatt det, og du vil ikke høre om det... :o

Jeg har ikke borra, men jeg har trekt noen visdomstenner, og da må sprøyta frem. Litt avhengig av hvor de må stikke, men det er j****g vondt. Særlig opp i ganen. :D

Men, jeg skal og til tannlegen snart, og satt å diskuterte tannleger med foreldrene mine, da de fortalte at ingen av dem tok bedøvelse når de skulle borre. De synes bedøvelsen er verre enn borringen... :wacko: Jeg har som sagt ikke borret, så hvor vidt det er sant skal ikke jeg uttale meg om, men jeg kjenner jeg blir helt kvalm bare ved tanken...

:D Antakelig ikke det svaret du ønsket, men... Men uansett, det er ett lite stikk, så svir det litt, men går fort over. Etterpå føler du deg bare lammet i hele ansiktet, og er du heldig sikler du blod på bussen på vei hjem uten å merke det før du titter deg i speilet når du kommer hjem :D

Masse lykke til. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går bra! Ta med deg en venninne, eller mamma, eller noen, hvis det får deg til å slappe bedre av.

Jeg har bora, men foretrekker uten bedøvelse. Det gjør ikke så vondt, hvis tannlegen er litt netthendt!

Den er jeg enig i :wacko: Liker ikke bedøvelser, og gjør ikke vondt uten heller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går bra! Ta med deg en venninne, eller mamma, eller noen, hvis det får deg til å slappe bedre av.

Jeg har bora, men foretrekker uten bedøvelse. Det gjør ikke så vondt, hvis tannlegen er litt netthendt!

Netthendt tannlege?? Finnes det?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netthendt tannlege?? Finnes det?? :wacko:

Ja, jeg har verdens snilleste tannlege med stooore pupper som du lener deg inntil som en stor "mammapute". :D

Så snakker hun om bare koselige ting (jada), mens hun borer bittelitt også pause også bittelitt også pause og vips så er hun ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netthendt tannlege?? Finnes det?? :D

Ja, klart det! Bare ring rundt å spør du. "Unnskyld, men jeg lurte på om tannlegen er netthendt".. hehehe... vel, jeg har aldri reagert på at tannlegen var hardhendt (vel, en gang, men det er årevis siden og la oss si det slik, ingen tannleger kommer lengre unna det faktum at de er beruset på jobb... gjett om det tok år for meg å kommer over...puh...). Jeg reagerer egentlig mest på selve lyden (i tillegg til at jeg synes det gjør vondt.. men så er jeg hysterisk også dah..).

Det skal gå an å få sånn bedøvelses spray som sprayes på før du stikker bedøvelsessprøyta. Mamma fikk det da hun skulle trekke noen tenner.

Det er en kjempe ide! Stemmer det, det samme får venninnen min når hun skal borre.. Det kan du helt sikkert få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bedøvelsen er da gjort på sekunder! Tell til tjue på tysk eller fransk (sånn at du må konsentrere deg litt) så er det over før du visste at det hadde begynt. Og etterpå kan tannlegen bare gjøre det h*n måtte finne på, ingenting er vondt. Og til slutt kan du se deg i speilet, du har sannsynligvis aldri lignet mer på en skakk kjøttkake! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har verdens snilleste tannlege med stooore pupper som du lener deg inntil som en stor "mammapute". :D

Så snakker hun om bare koselige ting (jada), mens hun borer bittelitt også pause også bittelitt også pause og vips så er hun ferdig!

Hehe, jeg tror jeg ville fått helt angst hvis en tannlege hadde foreslått noe slikt (jeg ser jo at det ikke er det du skriver, men du vet.. litt ut på viddene...). Jeg hadde iaf ikke klart å puste med magen og slappe av da, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg tror jeg ville fått helt angst hvis en tannlege hadde foreslått noe slikt (jeg ser jo at det ikke er det du skriver, men du vet.. litt ut på viddene...). Jeg hadde iaf ikke klart å puste med magen og slappe av da, hehe..

Tror ikke hun vet det, egentlig, for hun lener seg jo bare fram for å grave inn i munnen min, også ja så liksom følger jo puppetellet med, da.. :D Håper ikke jeg blir beskyldt for å henge ut tannlegen min her, for jeg vil gjerne beholde henne! Tihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har verdens snilleste tannlege med stooore pupper som du lener deg inntil som en stor "mammapute". :wacko:

Så snakker hun om bare koselige ting (jada), mens hun borer bittelitt også pause også bittelitt også pause og vips så er hun ferdig!

:D haha, nå lo jeg godt... :D

Jeg har en tannlege som sier hei,hei når jeg kommer og "det blir 960,- kr" når jeg går, stort sett...

Men like greit forsåvidt, den forrige spurte om at fra ferieplaner til middagsretter mens jeg satt der med kjeften full av instrumenter og det er nesten verre. Men litt mer "netthendt" kunne han med fordel vært.

Når jeg trakk visdomstann sist, tok han spenntak med benet i stolen, og holdt panna mi nede med ene hånda, mens han dro i tanga med den andre...

Så jeg føler at jeg har goooood grunn til å være så mye mer pysete enn mange av dere andre... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke hun vet det, egentlig, for hun lener seg jo bare fram for å grave inn i munnen min, også ja så liksom følger jo puppetellet med, da.. :D

Hehe, det må være meg det er noe i veien med idag, for jeg bare flirer jo mer du sier.. Tror jeg må finne meg en mann jeg...

Sorry, fullstendig OT

Når jeg trakk visdomstann sist, tok han spenntak med benet i stolen, og holdt panna mi nede med ene hånda, mens han dro i tanga med den andre...

Hehe, ja, men du vet... de må som regel det, fordi de jæv*** sitter så sinnsykt godt fast! Huff, jeg er glad jeg har sluppet unna det. Borring er mer enn nok for meg altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, men du vet... de må som regel det, fordi de jæv*** sitter så sinnsykt godt fast! Huff, jeg er glad jeg har sluppet unna det. Borring er mer enn nok for meg altså..

Ååååååhhh. Ikke si det da... Det var jo alibiet mitt for å ha tannlegeskrekk... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig, var akkurat det jeg ikke ville høre :rolleyes: Uff, nå gruer jeg med enda mer :unsure:

Og hullet er så nær nerven at jeg ikke tør å borre uten bedøvelse.

Ja, jeg har tatt det, og du vil ikke høre om det... :o

Jeg har ikke borra, men jeg har trekt noen visdomstenner, og da må sprøyta frem. Litt avhengig av hvor de må stikke, men det er j****g vondt. Særlig opp i ganen. :D

Men, jeg skal og til tannlegen snart, og satt å diskuterte tannleger med foreldrene mine, da de fortalte at ingen av dem tok bedøvelse når de skulle borre. De synes bedøvelsen er verre enn borringen... :wacko: Jeg har som sagt ikke borret, så hvor vidt det er sant skal ikke jeg uttale meg om, men jeg kjenner jeg blir helt kvalm bare ved tanken...

:D Antakelig ikke det svaret du ønsket, men... Men uansett, det er ett lite stikk, så svir det litt, men går fort over. Etterpå føler du deg bare lammet i hele ansiktet, og er du heldig sikler du blod på bussen på vei hjem uten å merke det før du titter deg i speilet når du kommer hjem :D

Masse lykke til. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spissen er litt lang men den går bare noen mm inn i tannkjøttet!

Det er ikke mye!

de fleste tannleger er veldig flink til å prate med pasientene, dette gjør de for at man skal på en måte glemme hvor de er henne.. vi spiller passe høy musikk på radioen ( ser self. ann pasientene) og prater masse om alt mulig!

Jeg lover at det går bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååhhh. Ikke si det da... Det var jo alibiet mitt for å ha tannlegeskrekk... :D

Hehe, sorry... jeg ble bare litt revet med. Klart jeg tullet.... kremt...

Riktig, var akkurat det jeg ikke ville høre :rolleyes: Uff, nå gruer jeg med enda mer :unsure:

Og hullet er så nær nerven at jeg ikke tør å borre uten bedøvelse.

Uff, sorry Lisa.. Men du vet, morbid og sær humor kan hjelpe en til å overleve de fleste ekle ting, deriblant tannleger.. Jeg fleiper som om det gjaldt livet mitt når jeg må sitte i den stolen. Skrekken er hvis tannlegen skulle være en sur, gammel fjomp som synes det er uetisk eller noe.. (gud forby at man ler litt, hihi..). Da blir jeg så bråkjekk at jeg bare må leve opp til det liksom.. Så før jeg vet ordet av det, så er det hele over!

Det går kjempe bra, dessuten, når det først er gjort, så starter vi med "blanke ark", slik at det blir leeeeenge til neste gang om det i det hele tatt blir nødvendig med å borre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg har tannlegeskrekk de luxe.. sist jeg var der så funka ikke bedøvelsen for tanna var så betent, jeg skulle trekke og den satt bom fast så den måtte skjøres ut!

Kan ikke si at tannlegeskrekken min ble noe bedre av det for å si det sånn...

Nei, neste gang jeg må til tannlegen skal jeg legges i narkose!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos tannlegen. Klarte det faktisk! :wacko: Det var nok pga tannlegen fant frem en annen spøyte (som lignet mest på en penn), som hun stakk rett ved siden av tannen. Gjorde forferdelig vondt da, men kjente ikke noe når de borret :D Kommer nok ikke til å være så redd neste gang (hvis det blir en neste gang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...