Gå til innhold
Hundesonen.no

Mistet gløden

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine
Skrevet

Altså...Milo fikk seg en ny klipp i går, bada seg osv. Når han kom ut fa hundesalongen var han pigg, hyperaktiv og vimsete.

Utover ettermidagen satte jeg på flåtthalsbåndet på han.

Var på hundetreff og vimsete da også.

I går kveld hadde jeg også en treningsøkt med hopp over hinder, bli, innkalling og sånne ting.

Aktiv og glad da også.

I går kveld pakka jeg han inni buret mitt, siden han har ikke sovet i buret sitt på flere år, og neste uke skal han bo i luftegårder og bur om natten.

Han sovna fort, og dermed sovna jeg og.

Så i mårrest slapp jeg han ut av buret, han var råslapp.

Var ikke glad for å se noen av oss i familien.

Han har vært i senga si i hele dag, bortsettfra en liten tur ut i hagen.

Gikk ut i hagen, pissa og la seg rett ned.

Etter en god stund reiste han seg sakte opp, gikk inn og la seg i senga si.

Skjønner jo at hunder har dårlige dager de også. Men jeg står fast ved to forklaringer:

1) Han er rett og slett deppa fordi han lå innesperret i natt( :) )

2) Han tåler ikke noe av stoffene i flåtthalsbåndet

3) Rett og slett en dårlig dag

Hva tror dere at det kan være?

Fra så hyperaktiv til ingenting på en måte...

Håper på svar...

Skrevet

Fibi ble veldig slapp da vi tok på henne flåtthalsbåndet i fjor! Da jeg tok det av, ble hun pigg igjen i løpet av et par timer. I år bruker vi Exspot og har ikke merket noe på henne! Prøv å ta av halsbåndet og se om han blir kvikkere!

Guest Christine
Skrevet

Ja, tenkte at det var noe med flåtthalsbåndet.

Skal ta det av nå, og se utover dagen.

Blir han kvikkere, hiver jeg halsbåndet, og plukker heller en del flott i år.

Edit: vet ikke om det er et tilfelle, men hunden er allerede kvikkere. Er oppe og går osv..

Tor kanskje ikke at d sku hjelpe så fort? :rolleyes:

Kan som sagt være no annet da.

Guest Christine
Skrevet

Jo, som sagt utelukket jeg ikke det.

Men nå er jo hunden helt kvikk igjen.

Tror jeg dropper å sette på flåtthalsbåndet jeg. Vil ikke ha en så slapp hund som ikke gir noen ting.

Får heller bedre økter, og mer flått å plukke :)

Skrevet

Jeg opplevde det samme med min hund i fjor, dog vel og merke med flåtthalsbånd fra dyrebutikken. Kjøpte Scalibor fra dyrlegen senere og da var det ikke noe problemer.

I år er det expot igjen.

Guest Christine
Skrevet

Hmmm..Bruker(kanskje brukte nå da:p) Scalibor...

Tror jeg rett og slett hiver halsbåndet jeg. Vil helst ikke ha en slapp hund i løpet av sommeren..

Skrevet

Har du prøvd å sette det på igjen, bare for å være sikker på at det var flåtthalsbåndet?(eller er det kanskje ikke så lurt, jeg kan ikke så mye om flåtthalsbånd?)

Guest Christine
Skrevet

Hmm...

Vet ikke om jeg har så lyst til det. Nå er han jo helt kvikk igjen, og jeg vil ikke risikere han halv dau liksom.-...

Guest Christine
Skrevet

Hmmm..Mystisk.

300,- kastet ut av vinduet...

(Nei, mor ble ikke blid :S)

Skrevet

Hmmm..Mystisk.

300,- kastet ut av vinduet...

(Nei, mor ble ikke blid :S)

Du kan jo klage til butikken da, det hadde jeg gjort!

Guest Christine
Skrevet

Hmm..Vi fikk det jo på resept.

Men mamma får bare leve med det, ikke mine penger som ble brukt :D

Skrevet

Jeg kjenner noen med en leonberger som også hadde det Scalibor halsbåndet på hunden og etter en uke så så ikke hunden ut, den var full av utslett der hvor halsbåndet hadde vært så de flekket av hunden halsbåndet og heiv det i bosset.

de fant ut at de heller skulle plukke av hunden flott enn å la den går hele flottsesongen med utslett rundt halsen.

Guest Christine
Skrevet

Ja, det ble mitt valg også.

Skal jo på leir neste uke, og en hund som lør mye, er slapp osv. når vi skal lære og ha det gøy, er ikke det beste.

Plukker heller en del flått, og får en trivelig uke :D

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Hm... kan jo rett og slett være at enkelte hunder får allergiske reaksjoner av scalibore? Hunden min har scalibore og det funker utmerket. Ikke noe utslett, frisk og rask og nesten ikke noe flott. Ingen andre jeg kjenner har problemer med det heller.

Du kan jo ringe til veterinæren å høre om det er ett vanelig problem med scalibore. De vil sikkert vite det hvis hunder reagerer ettersom det er de som skriver ut reseptene. Ellers får du nok ikke igjen pengene ettersom det mest sansynlig er hunden som er allergisk og ikke halsbåndet det er noe feil med (men det går jo ann å prøve).

Bra han er frisk og rask igjen før kurset da!

Skrevet

de fant ut at de heller skulle plukke av hunden flott enn å la den går hele flottsesongen med utslett rundt halsen.

Plukker heller en del flått, og får en trivelig uke :)

Da bruker man Exspot i stedet. :lol:

Guest Christine
Skrevet

Da bruker man Exspot i stedet. :lol:

Hadde jeg hatt penger og ikke minst tid så hadde jeg gjerne kjøpt det.

Jeg er fullstendig blakk, og mamma nekter og kjøpe no som helst.

I morgen blir det utstilling, og på søndag blir d reise.

*sukk*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...