Gå til innhold
Hundesonen.no

Royal Canin og misfarging


xxx12345

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Jeg har fått beskjed om at jeg bør være oppmerksom når jeg forer Freya med Royal Canin da sorte hunder kan få misfarget pels av dette. Er det noen andre som har opplevd dette?

Aldri hatt problemer med fargen og jeg har brukt RC i mange mange mange år ........

Denne hunden har gått på RC i hele sitt liv:

aImg_8255.sized.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt problemer med fargen og jeg har brukt RC i mange mange mange år ........

Denne hunden har gått på RC i hele sitt liv:

aImg_8255.sized.jpg

For en vakker sort hund! :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke gikk på RC når jeg fikk han.Han hadde ikkke misfarget pels, men han hadde tørr og flokete pels.. RC fungerte tydligvis ikke optimalt på han desverre.

Belgerpia: *sukk* for en vakker pels... :P Loke blir nok aldri sånn han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Loke gikk på RC når jeg fikk han.Han hadde ikkke misfarget pels, men han hadde tørr og flokete pels.. RC fungerte tydligvis ikke optimalt på han desverre.

Belgerpia: *sukk* for en vakker pels... :P Loke blir nok aldri sånn han...

Ehh.... Royal Canine er rett nok ett godt for - men det hverken børster eller steller pelsen på noen måte :P

Dinersen er heller ikke vedlikeholdsfri - selv med Royal Canine - men jeg vil påstå - uten å overdrive - at samtlige av våre hunder fikk 10 ganger bedre pels når vi byttet fra ProPlan til Royal Canine - Dinersen har aldri fått noe annet da...... Og noe morsomt - hundene mine (med unntak av gamlefar) har aldri hatt så blank pels som med RC (gamlefar har alltid hatt blank pels tross at han er rød, han får sånn kobber/gull glitter i pelsen i sola)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh.... Royal Canine er rett nok ett godt for - men det hverken børster eller steller pelsen på noen måte ;)

Dinersen er heller ikke vedlikeholdsfri - selv med Royal Canine - men jeg vil påstå - uten å overdrive - at samtlige av våre hunder fikk 10 ganger bedre pels når vi byttet fra ProPlan til Royal Canine - Dinersen har aldri fått noe annet da...... Og noe morsomt - hundene mine (med unntak av gamlefar) har aldri hatt så blank pels som med RC (gamlefar har alltid hatt blank pels tross at han er rød, han får sånn kobber/gull glitter i pelsen i sola)

Joda, det kan nok være flere forskjellige årsaker til at han var så knusktørr og matt i pelsen når han kom - han var blitt flink til å bekjempe børsten - men han ble fryktelig mye bedre i pelsen relativt kort etter ankomst. Nå byttet jeg fòr ganske med en gang han kom, så jeg har liksom bare antatt at fòret ikke var optimalt til han og at det var derfor det knapt gikk ann å børste igjennom buksene hans :(

Noen fordeler har den korte pelsen til Loke da - jeg børster bare kjapt igjennom bukser,hale og krage et par ganger i måneden og han drar med seg minimalt av kvist og buskas hjem etter en runderingsdag i skogen :D

Men det er jo ikke like vakkert.... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse to har også gått på Royal Canin hele sitt liv :D

Raven:

RavenOltedal.jpg

Og hennes mor Coca:

Cocastaa.jpg

Sorte hunder blir ofte misfarget av for som inneholder maisflak eller mye maisolje :(;) Dette lærte jeg da jeg hadde Nuffe :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...