Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp! Muligens ikke hund!!

Cavalier&Collie

Recommended Posts

Skrevet

Liker Kooikere veldig godt.

Snakket med noen oppdrettere før jeg fant Tini. Men fant ut av Boston passet bedre til meg nå i denne delen av livet.!

• Svar 108
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Ja, Kooikeren er kjempetøff. :D

Har ei venninne som har Kooiker også kjenner jeg ei som driver oppdrett av dem. :wink:

Cavalier&Collie: Hvilken oppdretter skal du ha fra?

*nysgjerrig* :oops:

Skrevet

Astrid:

Vet ikke helt om oppdrettet blir av kooikeren ... kan hende det blir en aussie i fremtiden iseden :wink:

Cavalita:

Enten ebra´s eller .... *vri hjernen* *hjernestorm* husker ikke :oops:

Saa fort jeg kommer hjem ifra Spania skal jeg ringe opp Eva (Ebra) og bli oppdatert. For jeg skulle visst ringe henne hver maaned :wink:

Jeg skal ogsaa dra opp til "den ukjente" oppdretteren og se paa noen valper som kom rundt 20. Juni og snakke - gleder meg :D

Skrevet
Astrid:

Vet ikke helt om oppdrettet blir av kooikeren ... kan hende det blir en aussie i fremtiden iseden :wink:  

Cavalita:

Enten ebra´s eller .... *vri hjernen* *hjernestorm* husker ikke :oops:  

Saa fort jeg kommer hjem ifra Spania skal jeg ringe opp Eva (Ebra) og bli oppdatert. For jeg skulle visst ringe henne hver maaned :wink:  

Jeg skal ogsaa dra opp til "den ukjente" oppdretteren og se paa noen valper som kom rundt 20. Juni og snakke - gleder meg :D

Det er ikke Freetrain`s som er den "ukjente" oppdretteren vel? :D

Skrevet

Det er ikke Freetrain`s som er den "ukjente" oppdretteren vel? :D

Må bare rette litt på deg og si at det heter Freetain's :D Uten R altså, men det var sikkert bare en skrivefeil.. Hun har vel både cavalier, kooiker og phalene hun? Er i alle fall valpeformidler for papillon og phalene.

Skrevet

Må bare rette litt på deg og si at det heter Freetain's :D Uten R altså, men det var sikkert bare en skrivefeil.. Hun har vel både cavalier, kooiker og phalene hun? Er i alle fall valpeformidler for papillon og phalene.

Ja, selvfølgelig. :oops:

Ja, hun har Cavalier, kooiker, phalene og Springer Spaniel. :wink:

Ei venninne av meg har Kooiker derfra, og har hatt Cavalier fra henne.

Dessuten kommer Oscar derfra også. :wink:

Skrevet

Ja, Freetain's er veldig seriøse ihvertfall. Vår oppdretter har kjøpt hunder fra henne, og har Freetain's-linjer som de synes er veldig viktige i avlen. Hun som har Freetain's stilte på NKK Harstad og satt ved siden av oppdretteren vår, virket veldig hyggelig :D Det var forresten en av hennes som gikk av med BIR'et hos Cavalierene :D

Skrevet
Ja, Freetain's er veldig seriøse ihvertfall. Vår oppdretter har kjøpt hunder fra henne, og har Freetain's-linjer som de synes er veldig viktige i avlen. Hun som har Freetain's stilte på NKK Harstad og satt ved siden av oppdretteren vår, virket veldig hyggelig :D Det var forresten en av hennes som gikk av med BIR'et hos Cavalierene :D

Stemmer. :D

Og for noen uker siden var hun på utstilling med en Cavalier i Østerike, da ble den Europeisk Champion.

Den samme hunden ble BIR på NKK utstillinga i TRondheim i helga også. :wink:

Hun er forøvrig den som har drevet Cavalier oppdrett lengst i Norge, har drevet bare oppdrettet i over 20 år.

Kooiker har hun vel drevet oppdrett på i 8 år tror jeg. :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
    • Jeg er interessert i rasene Collie eller Eurasier? Hvordan er de to rasene? Pelsstell? Røyter de mye? Er det mye lyd? Trenbarhet og kan de gå løs ute med lite jakt? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...