Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp! Muligens ikke hund!!


Cavalier&Collie

Recommended Posts

Jeg er på skolen hver dag (når vi får hunden går jeg på ungdomsskolen) fra 08:30 til ca. 14:30 (tror jeg) Imens er mamma hjemme å passer på hunden.

Men - det er alltid MEN - hun kommer til å jobbe til klokka 15 to ganger i uka ...

Problemo må løse se oppo :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Den første uka er det bar hvis en i hjemmet tar seg fri til valpen er kjent med dere, huset og alle de nye lukte. Men en hund kan jo godt være alene hjemme. De alle fleste hunder er det tror jeg. Men find noe den kan underholde seg men hvis den er helt alene. Tror ikke dette er et så stort problem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste hunder må jo være hjemme alene mens eier er på jobb/skole, så det går nok fint! Hadde vært best om dere fikk valpen når dere har ferie da, sånn at dere kan være sammen med den de første ukene, men hvis det er umulig, så går det nok bra allikevel. Må bare venne den på å være hjemme alene med en gang. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tante og onkelen min har en valp nå. De var hjemme med den 1 uka. Nå er den alene hjemme 2 dager i uken. Ikke hele dagen da, men du skjønner sikkert hva jeg mener. Det er jo bare å trene den med en gnag. Til å være i bur og i et rom alene. Ikke så lenge av gangen i starten da.

Det skal gå så bra så. De fleste hunder ligger å sover når det ikke skjer noe. Og Valper sover jo mye, bare legg bort ting han ikke skal tygge på og gi han mange leker å tygge på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ønsker deg lykke til ;) 8) jeg kommer til å få hunden ca 2 uker før skolen begynner(hvis min mor bare lar meg!) den kommer til å være mye alene, men når jeg først er hjemme har jeg good tid..har opplevd mye negative svar om det..men så fant jeg denne siden, positivt alt sammen:), håper det funker å la hunden være alene hjemme? søskenbarnet mitt har en hund som er alene hjemme, det funker kjempe flott for den? flere som har positive opplevelser om å ha hunden alene hjemme? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg lykke til  ;)  8) jeg kommer til å få hunden ca 2 uker før skolen begynner(hvis min mor bare lar meg!) den kommer til å være mye alene, men når jeg først er hjemme har jeg good tid..har opplevd mye negative svar om det..men så fant jeg denne siden, positivt alt sammen:), håper det funker å la hunden være alene hjemme? søskenbarnet mitt har en hund som er alene hjemme, det funker kjempe flott for den? flere som har positive opplevelser om å ha hunden alene hjemme? :P

Hva er "mye" alene hjemme? Jeg tror ikke jeg ville hatt en border collie alene store deler av dagen. BC'en trenger jo MYE stimulering både mentalt og fysisk. Men selvfølgelig klarer den å være hjemme alene en stund... men mer enn 5-6 timer ville jeg ikke ha anbefalt... Det er hvertfall min mening :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er "mye" alene hjemme? Jeg tror ikke jeg ville hatt en border collie alene store deler av dagen. BC'en trenger jo MYE stimulering både mentalt og fysisk. Men selvfølgelig klarer den å være hjemme alene en stund... men mer enn 5-6 timer ville jeg ikke ha anbefalt... Det er hvertfall min mening :P

åå nei blir ikke mye mer enn det nei..kanskje maks 7 timer en dag..men 4-5 timer ja..ja den gjør det. takker for meningen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For den med leker og had en på et rom - den kan nok finne på nedel ugagn ;)

Jepp.. :P:P tror det blir et stort bur i begynnelsen.. så mye ledninger..sikkert noen der ute som er imot bur også, men hvis buret er stort nok så er jeg ikke så i mot det, så lenge det ikke blir hele dagen da sellfølgelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. :P:P tror det blir et stort bur i begynnelsen.. så mye ledninger..sikkert noen der ute som er imot bur også, men hvis buret er stort nok så er jeg ikke så i mot det, så lenge det ikke blir hele dagen da sellfølgelig :P

En 10 uker gammel BC valp i bur 4-7 timer pr dag.. Anbefales ikke!!

Har ikke engang bur til Eso jeg.. Når han skal begynne å være alene hjemme så får han gå fritt på et bestemt område. (rommet mitt + gangene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke? hm funka fint for moren til valpene.klart trenger ikke fungere for alle.hva med sofaen? ledningene? redd for at han skal få strøm i seg eller velte noe.klart må jeg vel sikre bedre, det må jeg uansett å da.får se.fint å høre erfaring fra noen som har rasen ;) og noen som ikke og da selvfølgelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke? hm funka fint for moren til valpene.klart trenger ikke fungere for alle.hva med sofaen? ledningene? redd for at han skal få strøm i seg eller velte noe.klart må jeg vel sikre bedre, det må jeg uansett å da.får se.fint å høre erfaring fra noen som har rasen ;)  og noen som ikke og da selvfølgelig  :P

Men så er vel mora voksen.. Stor forskjell på en valp og en voksen hund.

Han har aldri spist på ledninger (er ikke en gnager vettu..)

Han kommer seg ikke opp i sofaen enda, dessuten er det ikke sofa på rommet mitt og i gangen, så det går fint.

En valp på 10 uker har jo ikke blære som holder på noe heller. Må ut ihvertfall en gang i timen. Sitter den i bur en hel dag så har den ikke annet valg enn å gjøre fra seg i buret (dvs. soveplassen), da tar det ihvertfall lang tid å få den hunden husren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er vel mora voksen.. Stor forskjell på en valp og en voksen hund.

Han har aldri spist på ledninger (er ikke en gnager vettu..)

Han kommer seg ikke opp i sofaen enda, dessuten er det ikke sofa på rommet mitt og i gangen, så det går fint.

En valp på 10 uker har jo ikke blære som holder på noe heller. Må ut ihvertfall en gang i timen. Sitter den i bur en hel dag så har den ikke annet valg enn å gjøre fra seg i buret (dvs. soveplassen), da tar det ihvertfall lang tid å få den hunden husren..

ja men jeg mener når hun var valp jeg da, da satt hun i bur mesteparten av tiden, også sto hun ute.selvfølgelig måtte hun jo ut på do og sånne ting.den forrige hunden min bet over en ledning, fikk ikke strøm i seg heldigvis..

nei denhar jo ikke det. du sier noe der ja,bedre at den tisser på golvet enn soveplassen.

kommer til å bli mye "strev" men det er såå verdt d :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som har valpen og voksene hunder i bur om natta og når de er hjemme alene.. Funker for mange det.. Mico var det! tini var u bur om natta de første ukene.. fro å venne seg til det!

kan kjanskje ha den på badet da.. er ikke så mange ledninger der..

Jeg anbefaler ikke å skaffe seg hund hvis ikke mammaen din støtter deg på det... Det kan jo hende hun føler at hun ikke orker å hun i hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som har valpen og voksene hunder i bur om natta og når de er hjemme alene.. Funker for mange det..  Mico var det! tini var u bur om natta de første ukene.. fro å venne seg til det!

kan kjanskje ha den på badet da.. er ikke så mange ledninger der..

Jeg anbefaler ikke å skaffe seg hund hvis ikke mammaen din støtter deg på det... Det kan jo hende hun føler at hun ikke orker å hun i hus!

ja er jo fra hund til hund.men bc'n er en svært aktiv rase,får se. ja badet kan funke, ikke er det varmt der heller,passelig.

Nei jeg kommer ikke til å skaffe meg hund om jeg ikke får lov, uansett hvor sint og lei meg jeg blir ;) men hun kommer med dumme unskyldninger synes jeg..og når jeg har forklart at det ikke er noe problem, så kommer hun med nye..hvis hun ikke gir seg, så kommer jeg til å flytte til faren min, der får jeg ha hund :P *høres kanskje litt dumt ut men*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...