Gå til innhold
Hundesonen.no

flere enn meg?


~Marlene~

Recommended Posts

jeg har glemt bort hundene litt å bare gitt dm små turer ;)

så nå skal jeg sjerpe meg:D både jeg og hundene skal få sunnere livstil =)

trene trene trene =D

*fy skamme meg sidn jeg ikke brukte mere tid på dere Mira og Vega!* :huh:

flere enn meg som har vært litt "lat"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært lat da, men det har regnet i 3 dager her nå. Så det har ikke blitt så lange turer så jeg pleier å gå da, men Gizmo er ikke begeistra for dritt vær selv så :huh:;)

Hehe, da er bikkja di ganske lik bikkja mi på det viset. Hun er ikke så begeistret for turer i regn, men det er jeg:) Jeg elsker å gå tur i regn, men men.. Så jeg får jo gått tur men det er slik at det blir ikke så forferdelig lange turer.

Æsj, må få bikkja vannglad snart om det skal gå. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo vant til to vannhatende Cavalierer - Minnie kan godt gå tur i regn, men hun skal ikke gå agility raskt i regn :huh: Mia vil ikke utenfor dørstokken i regn, så da må jeg ha på henne bånd. Ace derimot - hun bryr seg ikke det dugg, og spreller rundt som en idiot i vanndammene (f.eks MÅ man dekke i vanndammen mens hun drikker vann). Så foreløpig på regnværsdager blir det litt mindre aktivitet, men når Ace blir eldre tenker jeg det blir mindre forskjell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært dårlig i det siste så de har ikke fått mange lange turer i det siste..

Legen ringte i dag har stor jern mange, viste det på prøvene... så får få i meg litt jern..

Men hundene klager ikke fordet.. akuratt som de skjønner det.. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det virkelig ann å glemme hunden sin?

Nei, her skjer hvertfall ikke det, hundene er en del av hverdagen...

Hun mener nok helt sikkert ikke at hun bokstavelig talt har glemt hunden sin. Men kanskje at den (de?) har kommet i annen rekke i en periode.

Joda, jeg har stadig sånne perioder der ting er hektisk og bikkja faktisk ikke har første prioritet. Han får selvfølgelig tur og aktivitet, men ikke like mye bestandig.

Og bikkja tåler det utmerket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nop- det går ikke ;) . Får ikke labbisen min trening mentalt og fysisk- lager han en agility bane i stua. Over soffan eller løpe "igjennom", skli på bordet, hoppe over støvsugeren osv. ;)

Resultatet av dette er aldri postitivt, av erfaring (jeg lå å hadde influensa) <_< . Etter denne episoden har han alltid fått tur og trening! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Har ikke glemt han nei, men turene har minsket litt.

Nå går jeg en treningstur rett etter skolen som får han enorm sliten, med masse intervaller osv.

Senere en liten lang tur på kvelden.

Jeg må innrømme at når jeg så på klokka nå så tengte jeg: " er den så mang? ;)" og begynner og legge planer for hvor jeg nå skal ta kveldsturen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks.. som labbis sier: Hadde jeg gjort det hadde jeg aldri fått egen hund.

Her går vi turer uansett vær ;) eller ikke når det er grise varmt da ;) men nå har det regnet et par tre dager så det er litt digg. vi elsker å gå tur i regnet.

Men Nana har haltet litt siden lørdag så hun har jeg ikke gjort veldig mye med. men har ikke vært lat med hun, hun har bare ikke orket noe særlig og da syns jeg hun skal få slappe av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer jo at jeg ikke er like engasjert, men hunden dør ikke av den grund. Jeg elsker å gå regnværsturer, spesielt fordi jeg vet hvor artig det blir når jeg kommer hjem (hunden får fullstendig tulltak (raptus) hver gang han har blitt våt på tur) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei har ikke blitt no mindre med turer den siste tida nei, men i dag regna det ille mye og da var det vanskelig å få henne med på en tisse runde bare til postkassa! :rolleyes: selv om hun hadde regndekken syntes hun at det var for mye vann! haha! hun trippet skikkelig fint da! skikkelig dame! ;) var ikke akkurat treig når vi snudde å gikk hjem igjen nei! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Pito sier, Kite maaaaaser hvis jeg ikke går tur.

Er velsignet med en stoor hage, så bikkja løper stort sett glad og fornøyd ute i hagen og jager høner hele dagen.

Går en times tur hver dag, noen ganger 2 time og dette trives vi veldig bra med.

Men har mor en skikkelig deppedag blir han bare sluppet ut i hagen(går kanskje ut og leker med ham), dette er jo litt dumt da det er lurt å gå tur hvis man depper :P

Men det er sjeldent jeg dropper turen og gjør jeg dette får han masse lek, hjernetrim og kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke. Elwira får lange turer uansett vær, og trening og lek flere ganger om dagen. Både jeg og Elwira elsker å gå tur, så hvis det er en dag det ikke går blir begge rastløse :D Hadde nok heller ikke fått hund hvis jeg glemte henne noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, synes du har fått en del " sløkke" svar må jeg si.. :rolleyes: Som f.eks " hadde ikke fått meg hund hvis jeg hadde glemt henne " osv.. Det var jo ikke det det var snakk om.. Ja, jeg også har dårlige dager der Box får litt mindre turer. Han får turer hver dag altså, men ikke alltid vi tar de heftige fjellturene for å si det sånn :D Og bikkja dør ikke om han ikke får klatre i fjellet i 2 timer hver dag. Sånn som nå, nå bor samboeren og jeg nede hos min mor og de i 3 uker for å passe boxertispa deres mens de er i Syden. Da får de ikke fjellturer hver eneste dag, for de leker og herjer jo sammen utenfor ;) Så ikke ha dårlig samvittighet for at du avogtil ikke tar de lengste turene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ike lar seg heller ikke glemme nei :D Han er en aktiv påle som trenger sitt hver dag.Det aller første jeg gjør hver dag etter jobb,er å være ute med han i minst en time.noen ganger går vi til en liten bane borti skogen her og fokuserer mest på hjernetrim,andre ganger blir det skogtur og godbitsøk oppi heia.Etter det er han rolig noen timer,før det blir tur og eller trening på kvelden.Ellers så er han med meg stort sett overalt,det er uhyre sjelden jeg drar ifra han på en hverdag.8timer uten mor er nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...