Gå til innhold
Hundesonen.no

er dine venner interessert i hund?


janne&kenny

Recommended Posts

Jeg personlig synes det er en uting å skulle ha med hunden bort til alle. Jeg nekter de som har bikkjer, å ta med hunden inn til meg om ikke jeg VET den ligger stille.

Nå har jeg forøvrig en enorm hundegård bak i hagen som er fin til slike besøk.

Jeg har katter som godter hundebesøk om de ligger stille i gangen, men bjeffende eller stressende hunder som skal tråkke rundt overalt vil jeg ikke ha her hos meg. Både fordi de irriterer meg, og fordi kattene mine blir usikre fordi de ikke er vant til slikt.

Alle mine hunder har lært at de skal ligge stille og ikke lage lyd om de er med bort. Og det forventer jeg at de som kommer til meg også gjør.

Om de ikke gjør det, så bør folk la vær å ta med seg hunden.

Heldigvis så har jeg et par bekjente med rolige oppdragne hunder, slik at kattene mine får oppleve andre hunder enn mine som også oppfører seg.

Gleder meg til å være hundepasser i sommer forresten. Rottiser er den eneste rasen kattene godtar umiddelbart. Sikkert fordi de er vokst opp med det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig synes det er en uting å skulle ha med hunden bort til alle. Jeg nekter de som har bikkjer, å ta med hunden inn til meg om ikke jeg VET den ligger stille.

Nå har jeg forøvrig en enorm hundegård bak i hagen som er fin til slike besøk.

Jeg har katter som godter hundebesøk om de ligger stille i gangen, men bjeffende eller stressende hunder som skal tråkke rundt overalt vil jeg ikke ha her hos meg. Både fordi de irriterer meg, og fordi kattene mine blir usikre fordi de ikke er vant til slikt.

Alle mine hunder har lært at de skal ligge stille og ikke lage lyd om de er med bort. Og det forventer jeg at de som kommer til meg også gjør.

Om de ikke gjør det, så bør folk la vær å ta med seg hunden.

Heldigvis så har jeg et par bekjente med rolige oppdragne hunder, slik at kattene mine får oppleve andre hunder enn mine som også oppfører seg.

Gleder meg til å være hundepasser i sommer forresten. Rottiser er den eneste rasen kattene godtar umiddelbart. Sikkert fordi de er vokst opp med det :P

Får nesten håpe at du ikke får besøk av noen som har med seg en liten valp da...

Jeg har venner både med og uten samme hundeinteresse som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig synes det er en uting å skulle ha med hunden bort til alle. Jeg nekter de som har bikkjer, å ta med hunden inn til meg om ikke jeg VET den ligger stille.

Nå har jeg forøvrig en enorm hundegård bak i hagen som er fin til slike besøk.

Jeg har katter som godter hundebesøk om de ligger stille i gangen, men bjeffende eller stressende hunder som skal tråkke rundt overalt vil jeg ikke ha her hos meg. Både fordi de irriterer meg, og fordi kattene mine blir usikre fordi de ikke er vant til slikt.

Alle mine hunder har lært at de skal ligge stille og ikke lage lyd om de er med bort. Og det forventer jeg at de som kommer til meg også gjør.

Om de ikke gjør det, så bør folk la vær å ta med seg hunden.

Heldigvis så har jeg et par bekjente med rolige oppdragne hunder, slik at kattene mine får oppleve andre hunder enn mine som også oppfører seg.

Gleder meg til å være hundepasser i sommer forresten. Rottiser er den eneste rasen kattene godtar umiddelbart. Sikkert fordi de er vokst opp med det :P

Denne hører vel strengt tatt inn under en annen tråd som er aktiv nå om dagen... Når det er sagt, har jeg venner som gjerne vil at vi tar med Fibi. De har en kanin som løper løs i stua og skjønte ikke helt at det kunne være problematisk... Det er selvfølgelig mitt ansvar å ikke ta med hunden der den enten ikke er velkommen, eller jeg vet at det kan oppstå kinkige situasjoner.

Hos oss er det bare Solo (mamman) som er velkommen, for Fibi takler svært dårlig å få besøk av fremmede hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mange venner som er interessert i hund nei, men har jo blitt kjent med mange hundefolk etter jeg fikk hund da. Nesten ingen i familien min som har hund heller. Men de fleste liker LiLi da, både venner og familie, og det er jo bra :P Vil de ha meg, får de ta hunden også, sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen venner som intresserer seg for hund. Jeg er vel den eneste som har interesse av dyr i det heletatt. Vi tar med Tussie hvis det passer seg. Vennene mine er veldig glade i Tussie og det hender jeg går tur med de :lol: (Nå har de spredd seg rundt om i Oslo, og fått barn og jobber og greier så det er ikke så ofte lenger :D ). Selv om de liker å gå turer med oss, så synes de det er utrolig sært at vi har lyst til å dra på utstillinger og er aktive i klubben. At vi dro på Ols English Sheepdog spesialen og var på hyttetur med OES-folket i St.Hans helgen ble mottatt sånn; "dere har blitt noen skrullinger" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen venner med hund, men jeg har naboer og kolleger som har eller har hatt hund, jeg prater litt hund med dem. Men det at jeg ikke har hundevenner, det er nok den største grunnen til at jeg er såpass mye her på sonen, jeg bare måååå skravle hund med folk som er like hundegærne som meg! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at få av mine venner som intresserer seg for hund dette er litt synd da :lol: Til høsten flytter jeg til Stavanger å tenke å bli med i det hunde miljøet som det er en del papilloner da :D Kan bli veldig gøy hverfall... Men har jo ett par av mine venner som liker hund men få har hund selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestevenninna mi og jeg gikk turer sammen hver dag når jeg hadde hund. Før jeg hadde hund og nå går jeg med naboens hund, en veldig snill (men ikke lydig!) Toller :lol: Nå skal jeg jo få meg hund igjen, for det er ikke det samme å gå på tur med henne uten hund også...

Jeg pleide ikke å ha med hunden når jeg var sammen med andre, men vennene mine var veldig glad i hunden når de kom hjem til meg, og jeg pleide å ha han med på noen fotballkamper, det var stas, men litt kjedelig syntes han :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg har vel egentlig bare ei venninne som ikke er interessert i hund jeg? Hun er til alt overmål redd hunder, bare ikke mine.. Ikke fordi at de nødvendigvis er så snille, men fordi hun stoler på meg.. Søte venninnen :lol:

Jeg tror jeg hadde flere venner før som ikke var interessert i hund? De har vel falt fra etterhvert som hundeinteressen min har økt/hundeholdet tar mer tid?

Og de vennene jeg har som har hund, er interessert i varierende grad.. Men alle, minus hun tidligere nevnte, har hund.. Alle er forøvrig velkomne til å ta med sine hunder til meg da, så sant jeg VEIT de går overens med mine (og det er ikke den hunderedde hannen som er det største hinderet der, det er faktisk den småpurkete tispa :rolleyes: )

Syns det er drøyt å forvente at hunder skal ligge rolig i flere timer uten å si et pip jeg, men så er kanskje ikke jeg av de strengeste heller..? Jeg har porselenshunder som gjør sånt, i vinduskarmen.. De er ikke i nærheten av å være så morsomme som de med puls og pels B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De "gamle" venninnene mine fra oppveksten deler ikke mitt syn på hund. Flere av de hadde hunder hjemme når de vokste opp, men den store interessen ble aldri vekket. Ingen av de har hund nå, og de skjønner vel heller egentlig ikke hvorfor jeg gidder bruke så mye tid på hund...

Jeg har fortsatt kontakt, men det blir mer og mer sporadisk, det er vel noe med det at "like barn leker best...?

Men jeg har fått mange nye venner gjennom hundeinteressen min. Både kullsøsken til gamle-hunden, folk jeg har truffet på treninger og kurs. Det er stort sett disse jeg vier mest tid, enten det involverer hunder eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ingen venner som er interessert i hund. Men bestevenninnene mine liker mine hunder veldig godt, og hu ene passer ei Boston Terrier tispe (i tre uker, så er hunden hjemme tre uker, så blir den passa i tre uker osv osv...). Vi har gått tur sammen en gang (5-minutterstur :o), men det gikk ikke særlig bra da det viste seg at den tispa flyr på andre bikkjer uten forvarsel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld var jeg borte hos en venninne og hadde med meg Fibi. (Spurte først!). Vi satt på verandaen hennes og smakte litt forsiktig :o på en flaske rødvin... Etter hvert kom praten inn på bikkja og at jeg ikke lar noen andre passe henne, eller lufte henne, på grunn av hennes nærgående forhold til passerende sykler etc. Så sier venninna mi at hun gjerne vil ha henne litt innimellom hun, og den avledningen kan da ikke væe sååå vanskelig ;) .

Tror egentlig kanskje at jeg har noen venner som, om ikke de har så mye erfaring, gjerne vil dele min hundeinteresse. Det er litt opp til meg å våge å slippe dem til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere venner som liker hunder ganske godt, men det er alltid de som går lei av å snakke om det først. Jeg kan bable i vei om hunder og trening i evigheter, jeg blir ekstra gira hvis det blir en diskusjon ut av det. :o Jeg har ei venninne som jeg pleier å gå tur med hver uke, men hun skal bo i USA et år nå ;) Noen av vennene mine synes det er morsomt at jeg bruker såå mye tid på hund, så de har en tendens til å "mobbe" meg litt for det, men de respekterer det jeg gjør fordi om.

Hu ene hundefrelste venninnen min har jeg klart å verve til hundesonen (Yuna) .. :o Hun har en bichon frisè og skal få en portis 15 juli ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere venner som er intressert i hund.

Jeg og ei venninne går turer nesten hver dag sammen.

Tar ikke med meg Chicka overalt, men ofte spørr vennene mine om jeg kan ta med Chicka og da gjør jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Den som er mest interessert i hund i familien min er vel meg og søstern min som er oppdretter.men nå har tantungen min på 14 kjøpt seg hun så det blir spennendes:)

Av mine venner er det to jeg trener sammen med,men de virker ikke like interessert som meg.jeg mister aldri ei trening,men hun eine kommer en sjelden gang.Hun andra kommer ofte da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...