Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg stod i alle fag!

tm100021

Recommended Posts

Skrevet

Jeg stod i ALLE fag.. Med 50 dager og 259 timer fravær så stod jeg i alt... Ikke verst det, og... Karakterene mine var ikke så ille eller... Tenk om jeg kommer i alle timer neste år, kanskje jeg får toppkarakterer :huh:

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Wow, du har mey fravær... Og jeg som syntes jeg hadde mye med mine usle 2 dger og 25 timer. Men gratulerer at du stod i alle fagene.

Skrevet

Trodde ikke det var mulig jeg, å stå med så mye fravær..!?? Men du har vel sikkert en grunn til det da!

Gratulerer i alle fall, det viktigste er å stå :huh:

Skrevet

Bra at du sto i hvertfall ;)

Jeg tror jeg hadde 5 dager og 18 timer!

Også av karakterer fikk jeg 14 femmere, 1 sekser, 6 firere og 3 treere (en av dem fikk jeg fordi jeg "ikke" hadde levert en bok, noe jeg faktisk hadde gjort!).

Fikk bl.a. femmere i Gym, Tysk, Matte og Kunst og håndtverk :huh:

Fikk sekser i geologi (en del av naturfag) :P

Guest Vicky
Skrevet

Utrolig flott at du bestod! ;) Du får møte opp hver dag til neste år :P Jeg selv har ikke fravær, ikke fordi jeg er spesiellt flink men fordi jeg liker meg på skolen :huh:

Skrevet

Gratulerer med at du stod i alle fag! :huh: Med så mye fravær ville de fleste stryket i de fleste fag tror jeg... Dette gjelder visst ikke deg B)

Skrevet

Jøss, trodde ikke det gikk an jeg. Å stå med så mye fravær.

Fikk to fraværsdager eller noe, husker ikke helt. Fikk tre i gym, seks i bokmål, krl, naturfag, samfunnsfag og skriftlig eksamen (engelsk), og fem i resten.

Skrevet

Og jeg synes at jeg hadde mye fravær?! 14 dager og 11 timer hadde jeg. Men 9 dager og 7 timer var såkalt "godkjent" fravær pga. idrett :huh:

Skrevet

Hehe, neste år kommer du i ALLE dager, i ALLE timer, også får du sånt fint gavekort du også.. :huh: Som du må gå opp på scenen, foran alle, og hente.. :rolleyes: (HELDIGVIS har jeg 5 dager og 27 timer fravær, så jeg slapp det! ;) )

Skrevet

Jøss, har alle hatt siste skoledag i dag??

Jeg har det i morgen jeg..

Men vet jeg får 4 i naturfag og matte, 5 i sosialfag og 6 i humanbiologi og helsefag.. Så det blir spennende å se hvordan de andre karakterene er i morgen ;) ..men har gått opp i 3 fag i hvert fall da :huh:

og så har jeg 5 dager og 3 timer fravær..

Skrevet

Jøss, har alle hatt siste skoledag i dag??

Jeg har det i morgen jeg..

Jeg hadde siste skoledag på onsdag i forrige uke, selv om den offesielle siste skoledagen er idag. Karakterene fikk vi for ca 1 og 1/2 uke siden.

Skrevet

Jeg hadde 6 dagers fravær. Fikk 13 femmere og 2 firere. Selv om jeg ikke kan forstå hvorfor jeg fikk 5 i tysk muntlig, kunst og håndverk, heimkunnskap og engelsk skriftlig. :huh:

Skrevet

Herrejesus så masse fravær du har. Har du vært på skolen i det hele tatt?

Jeg hadde 10 dager og 10 timer fravær og fikk 4 i snitt...

Skrevet

Så bra du fikk bestått i alle fag da :huh:

På vgs, første året så hadde jeg 55dager og 113 timer og de sa jeg ikke fikk bestått i alt fordi jeg hadde gått glipp av så mye...

Skrevet

andre året på videregående hadde jeg 92 dager fravær eller no sånt no jeg... :huh: men strøyk vel bare i et fag tror jeg! da skjønte jeg at det var på tide med et "friår" på folkehøgskole! :P

gratulerer med bra resultat alle sammen! ;)

Skrevet

hmmmm.

Dette sier enten veldig mye om deg, eller veldig mye om kravene til bestått på din skole......

mh

cl

Skrevet

Grattis!

Jeg hadde 1 fraværsdag og 2 enkelttimer.. :huh:

Forøvrig fikk jeg seks 5'ere, en 3'er og en 4'er. Helt ok... Fikk 4,6 i snitt.

Skrevet

hmmmm.

Dette sier enten veldig mye om deg, eller veldig mye om kravene til bestått på din skole......

mh

cl

hvis den var ment til meg, så var det grunner til at jeg var så lite på skolen, så de var litt greie mot meg. men sa ikke at jeg fikk gode karakterer. bare at jeg sto i det meste!

Skrevet

siden mange brifer over karakterer her ;)

Må jo si at jeg fikk 6 i heimkunnskap (som er standpunkt)- var to stk på skolen som fikk det :huh:

Resten av karakterene sier jeg ikke noe om B)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...