Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem er det som skal til Nesbyen i år?


Jeampi

Recommended Posts

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Loke falt ikke i smak hos dommeren. Han haltet som en ku, men det sa dommeren intet om. Han var visst for lang og hadde for lite muskler bak, i motsetning til tidligere hvor han visstnok har hatt for lite muskler forann og bra muskler bak ;)

Vel, vel .. BIR Groenendael var virkelig vakker så det får gå :D

Det var utrolig festlig å se alle de fire belgervariantene på rad og rekke i grupperingen! Det var verdt hele turen (som ikke var så lang ;) ).

Gratulerer til alle som gjorde det bra og takk igjhennn til Guro som gjorde en kjempejobb med å stille han :P

Blondie : jeg så deg jeg da! Du er hun unge lyse jenta som gjorde det så bra? Jeg satt med en svarting rett ved deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke falt ikke i smak hos dommeren. Han haltet som en ku, men det sa dommeren intet om. Han var visst for lang og hadde for lite muskler bak, i motsetning til tidligere hvor han visstnok har hatt for lite muskler forann og bra muskler bak ;)

Vel, vel .. BIR Groenendael var virkelig vakker så det får gå :P

Det var utrolig festlig å se alle de fire belgervariantene på rad og rekke i grupperingen! Det var verdt hele turen (som ikke var så lang :D ).

Gratulerer til alle som gjorde det bra og takk igjhennn til Guro som gjorde en kjempejobb med å stille han ;)

Blondie : jeg så deg jeg da! Du er hun unge lyse jenta som gjorde det så bra? Jeg satt med en svarting rett ved deg ;)

Ja nå når jeg leste hvordan det hadde gått og slikt så tenkte jeg å spørre om det var du som satt rett ved siden av oss...hihi :D

Det er litt vanskelig og kjenne igjen folk fra hundesonen på en utstilling, når vi bare vet hvordan hunden ser ut ;)

Jeg har katalogen fra søndag, hva er det du vil ha :P ??

Gratulerer Bambii88 med kjempe flott resultat! 4 Cert allerede, heldiggris :P Vi mangler bare storcertet vi også, går for det på NKK Bergen neste år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har katalogen fra søndag, hva er det du vil ha ;) ??

Gidder du å sjekke Cavalierene, Åpen unghundklasse, Tispe. Se om Villa Camilli`s Reete Petite står der.

Og Åpen klasse Tispe, Villa Camilli`s La Bellezza Luce.

Også Timsar Juniper i Åpen klasse hannhund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder du å sjekke Cavalierene, Åpen unghundklasse, Tispe. Se om Villa Camilli`s Reete Petite står der.

Og Åpen klasse Tispe, Villa Camilli`s La Bellezza Luce.

Også Timsar Juniper i Åpen klasse hannhund.

den eneste som stod der var Timsar Juniper.

skal du vite noe fra løredag også eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle som har gjort det bra :huh:

For meg har dette vært en grusom helg, å komme hjem i dag var kjempe godt.

Det har ingen ting med resultatene å gjøre at jeg er lei meg, men det er oppførselen til enkelte folk.

Miko fikk blå begge dager, og Bailar ble 2.beste hannhund på fredag.

Miko fikk en suuuper kritikk på søndag, men det var andre ting som ødela for oss.

Legger ut kritikkene i morra.

Dette er kopiert fra førstesia mi, her kan dere lese hva vi har vært igjennom i helgen.

Nå er vi kommet hjem fra noe jeg hadde sett frem til i 1 år, siden vi var på valpeshow der oppe i fjor, nemlig 3 dagers utstilling på Nesbyen.

Men helga ble ikke så koslig som jeg hadde trodd den ville bli.

At voksne mennesker kan fare med så mye løgn og komentarer er helt utrolig.

Søndagen var vel den dagen det meste skjedde på.

Når meg og Miko kom ut i ringen, da begynte en del papillon folk å komme å samle seg bare for å være ekkle.

Det kom komentarer fra alle sider, å folk lo å holdt på.

Ærlig talt, hva er deres problem?

Hva har jeg gjort dere?

Jeg har faktisk ikke gjort dere noe som helst annet enn å vært koslig å gratulert dere, noen av dere gratulerte jeg faktisk denne helgen.

Og så er dette det jeg får tilbake av dere?

Miko var kjempe fin der han gikk i ringen, han viste seg bra.

Når han kom på bordet knurret han å han satt seg "opp" mot meg når jeg skulle stille han opp.

Men kall ikke min hund agressiv, for det er han nemlig ikke.

Miko reagerer veldig når jeg blir nervøs, å at jeg ble sinnsykt nervøs på søndagen er da ikke rart.

Jeg tror at alle som hadde kommet i min situasjon hadde reagert med å bli drit nervøs.

Å da gjorde jeg Miko veldig usikker, å han knurret fordi han kjente at jeg ikke var trygg.

De fleste hunder som kommer i en situasjon der den blir redd og usikker reagerer med å forsvare seg.

Miko er ikke agressiv eller mannevond, han er en hund med sterk vilje, men det er to veldig forskjellige ting.

Alle som kjenner Miko vet at han er en aldeles nydlig hund.

Det finnes ikke noe vondt i han, han er rett å slett en riktig go'gutt.

Dere som har kritisert Miko i helgen burde skamme dere, dere ser han kun i ringen, der får jeg noen få minutter på å vise han frem, dere kan ikke utifra den lille tiden som er fyllt med stress og nerver si at han er agresiv og mannevond.

Dere skulle hatt 1 uke med go'gutten min så kunne dere sett.

Miko er alt for meg, jeg kunne ikke levd uten, så har dere noe negativt å si om han, så kom til meg face to face å si det.

Ikke vær så sinnsykt feig å stå å sleng drit når jeg er i ringen.

Der å da ble jeg utrolig lei meg, men når jeg nå i ettertid tenker på alt som skjedde syns jeg nesten bare synd på dere.

Tenk å synke så utrolig dypt som dere gjorde, ja det er jo til å le av.

Jeg må rett å slett heve meg over dere, for det er ikke jeg som har et problem, men dere.

Å ikke kom her å si at jeg ikke tålte å få 2 blåe sløyfer 2 dager på rad, for det er bare piss.

Jeg har sagt at jeg kom til å blåse i hva jeg fikk, blå var helt greit, altså det går ikke inn på meg at han fikk det, ærlig talt, jeg vet jeg har en bra hund.

Å at min hund er så fin, "gnager" vel kanskje noen?

Tenk hva sjalusi kan gjøre med mennesker.

Men ja, dere har virkelig grunn til å være sjalu på gutten min, han er en herlig type.

Jeg hadde tenkt å trekke Miko fra Bjerke, men jeg er ikke så sikker alikevell, jeg får se det ann.

Så dere har ikke klart å skremme meg bort!

Det er åsså kommet endel løgn om meg og mamma i helgen.

Noe som gjør meg veldig sint.

Dere må huske på at det er alltid to sider av en sak.

Det er enkelte personer jeg er skikkelig skuffet over.

Men etter helgens hendelser har jeg fått sett hvem jeg kan kalle venner.

Må åsså takke de som stilte opp for meg etter ringen på søndag:)

Uten den koslige tiden på hytta hadde helga blitt enda verre, tusen takk til Ann Sissel, Lis og Frode, vi er skikkelig glad for å ha blitt kjent med dere:)

Å så må jeg jo ikke glemme å gratulere Ann Sissel og Aragon, gratulere så mye med Certet, det var sååå morro, å jeg er kjempe gla og stolt på deres vegne.

Å Bella fikk jo HP da, kjempe bra.

Det er kjempe trist at helgen er over, å at det ble som den ble.

Jeg har utstilling og endel papillon folk langt oppi halsen.

Men dere blir ikke kvitt meg så lett, nei dere skal få slite med meg en liten stund til hvertfall.

Når jeg fikk Miko så trodde jeg at alle i papillon miljøet var super koslige, å ja det har de fleste vært frem til go'gutten min utviklet seg til en kjempe pen papillon.

Elin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle som har gjort det bra :huh:

For meg har dette vært en grusom helg, å komme hjem i dag var kjempe godt.

Det har ingen ting med resultatene å gjøre at jeg er lei meg, men det er oppførselen til enkelte folk.

Miko fikk blå begge dager, og Bailar ble 2.beste hannhund på fredag.

Miko fikk en suuuper kritikk på søndag, men det var andre ting som ødela for oss.

Legger ut kritikkene i morra.

Dette er kopiert fra førstesia mi, her kan dere lese hva vi har vært igjennom i helgen.

[...]

Utrolig synd at enkelte folk bare måå rakke ned på andre! patetisk spør du meg! men det er jo kjempefint at du skjønner at det er dem det er no galt med! Miko er verdens skjønneste papillon gutt! :P og du er kjempeflink med han!

gratulerer med kjempebra resultat på Bailar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake i Lillestrøm etter en aldeles herlig helg!

Jeg dro sammen med en annen oppdretter, og hun hadde besøk av en skotsk oppdretter som har nydelige hunder, så det ble masse sheltieprat på både norsk og engelsk. Kjempekoselig og sosialt!

Så kanskje noen resultater da :huh:

Irsk Ulvehundklubb Norge, Lørdag, 64 påmeldte shelties.

Dommer: Marto Steinbacher, Østerrike

Kritikk:

Very nice feminine bitch. Lovely head. Elegant mouth and teeth. Fine front, chest, neck and back. Very beautiful. Very good tail. Fine angulation. Very good coat. The bitch shows a lot of charm.

Resultat: 1AUK 1AUKK HP 3 VK CK

Kommentar: Helt utrolig! Over all forventning! Målet mitt har alltid vært å få en HP liksom, for hun hadde 7 1. premier uten HP. Men å bli nr.1 i klassen og få CK! Dommeren var helt forelska i henne, og elsket bevegelsene hennes, så jeg tror vi vant mye på det. :)

Norsk Terrier Klubb, Søndag, 63 påmeldte shelties.

Dommer: Anders Tunold-Hanssen, Norge

Kritikk:

16 mnd. Velkonstruert tispe av meget god type. Noe langstrakt snuteparti, ellers godt hode. Fin hals, velvinklet front, men noe framskutt. Tilstrekkelig utviklet kropp og fin lengde. Velvinklet bakpart, noe avfallende kryss. I bevegelse effektiv fra siden, fortsatt noe løs fram/bak.

Resultat: 1AUK 4AUKK HP

Kommentar: Helt greit. Hun gjør sitt beste, er som en drøm å gå med, stiller seg som en liten gudinne både på bordet og på bakken. Hun er løs i fronten, litt tynn enda og helt naken, så dette er jeg helt fornøyd med.

Alt i alt en ekstremt varm men utrolig koselig helg :P Kjempegreie folk og mye vakre hunder. Gleder meg allerede til neste år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg har ikke så mange bilder av Pirill, har et par fine hvor hun....kremt... gjør fra seg :)

Men Chivas fikk jeg jo noen av. De kommer i morgen, akkurat nå er jeg i Andebu :) Men i morra er jeg hjemme hele ettermiddagen og kvelden, så da blir det nok orden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg har ikke så mange bilder av Pirill, har et par fine hvor hun...kremt... gjør fra seg :P

Men Chivas fikk jeg jo noen av. De kommer i morgen, akkurat nå er jeg i Andebu :) Men i morra er jeg hjemme hele ettermiddagen og kvelden, så da blir det nok orden!

Grrr... Hadde du likt å bli tatt bilde av når du satt på do?! :):P Jaja, gleder meg til bilder :P

Forresten.. Gratulerer til alle som er fornøyde ja! :P (Nå står Bjerke for tur, om få timer faktisk :P Så får håper folka blir like fornøyde med denne helgen :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...