Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger tips


Guest Vicky

Recommended Posts

Guest Vicky

Heisann, dere som vet hvordan man går ned i vekt!

Jeg skal gå inn for å komme meg ned i vekt nå. Har noen gode tips om hva som er lurt å tenke på da? Jeg har ikke tid til å trene på trenings-senter, hvordan kan jeg da trimme vekk/slanke vekk bollemagen? Beveger meg på trening med hund, men det er ikke den mest effektive måten å gå ned i vekt akkurat. Hva skal jeg spise, og hva skal jeg ikke spise? Hvor lenge bør man eventuellt jogge per dag? Har noen tips om annet man bør tenke på?

Også lurer jeg på en ting. Hvor lenge må man leve med å ikke spise usunt? Det er tortur, og det tar så lang tid..... Også er det irriterende å leve med å ikke vite hvor lenge man må ha det sånn.

Dette høres sikkert skikkelig teit ut, men jeg har ikke lyst til å være så rund. :icon_redface:

Takk på forhånd for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel du har jo et godt utgangspunkt, du har jo hund. Er ingen superslanker selv, men tror det funker ganske bra med sykling, gåturer (terreng, veldig bra) og å spise sundt. Alt som er sunt trenger jo ikke å være dårlig :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du kutter ut sukker, er det utrolig hvor normalt du kan spise ellers og likevel gå ned i vekt! Helt slutt på unødvendig snop, det er bare en dårlig vane! Etter en liten stund merker du ikke noe mer til søtsuget. Lag deg gode vaner med at du velger sunne ting istedet for det som er fett eller søtt. Jordbær istedet for sjokolade, popcorn istedet for potetgull. Gå lange bissevovvturer hver dag, det er ypperlig mosjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går ned et par kilo, er fornøyd og så begynner å spise usunt igjen vil du nok kanskje gå opp igjen... Men kanskje det kan være et mål å spise sunnere og heller "sprekke" innimellom i stedet for å spise usunt hele tiden? Et tips er å få deg en treningskamerat, et menneske :icon_redface: , er mye lettere å motivere seg da!

Holder faktisk på med samme prosjekt, jeg vil gå ned i vekt slik at jeg kan ro lettvekt :P Driver med roing nemlig, dessuten skader det ikke å se litt bedre ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis ofte, men småe måltider. Spis variert, og kutt ned på sauser o.l. Hold godteri å brus til helger. Å gå fort forbrenner mer kalorier enn å jogge. Gå mye i kupert terreng, og tren styrkeøvelser. Vanlige sit ups, sit ups på siden, sit ups med beina i bevegelse osv. Søk litt på nettet så dinner du nok gode guider til oppstrammende øvelser.

Jeg vil ikke anbefale noe diett da det er sjelden vektreduseringen blir opprettholdt, det meste av vekten kommer hos de fleste tilbake når de går tilbake til hverdagen. Legg heller om hele kostholdet, og legg inn mer trim om dagene. Brus og snop er helt iorden til helg og festligheter, men med måte selvsagt. Legg inn frukt og grønt som mellommåldtider, husk frokost og drikk mye vann gjennom hele dagen.

Det er ikke så ille å leve usunt, det er mye godt som er sunt og :icon_redface: . Men ha en dag hvor du får lov å være usunn, det hjelper på motivasjonen min i alle fall.

Lykke til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke spise sunt i all evighet.

Drikk mye vann, det "renser" kroppen og får i gang systemet. Hjelper også på evt. uren hud, og er viktig nå som det er sommer og varmt.

Ei venninne av mamma kuttet brus og godteri, og hun har gått ned MYE :icon_redface: På bare en mnd eller to.. Men så er det også viljestyrken til å klare det, jeg hadde ikke klart det :P Hehe..

Ellers anbefales det vel salater og lett kjøtt som kylling og fisk. Hvis man, igjen, gidder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Takk for masse flotte tips! :icon_redface: Veldig motiverende å lese det dere skriver og! Håper jeg bare klarer å holde meg unna uten å sprekke :P er litt for ofte at jeg bare detter ut... hehe, men nå skal jeg skjerpe meg altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, dere som vet hvordan man går ned i vekt!

Jeg skal gå inn for å komme meg ned i vekt nå. Har noen gode tips om hva som er lurt å tenke på da? Jeg har ikke tid til å trene på trenings-senter, hvordan kan jeg da trimme vekk/slanke vekk bollemagen? Beveger meg på trening med hund, men det er ikke den mest effektive måten å gå ned i vekt akkurat. Hva skal jeg spise, og hva skal jeg ikke spise? Hvor lenge bør man eventuellt jogge per dag? Har noen tips om annet man bør tenke på?

Også lurer jeg på en ting. Hvor lenge må man leve med å ikke spise usunt? Det er tortur, og det tar så lang tid..... Også er det irriterende å leve med å ikke vite hvor lenge man må ha det sånn.

Dette høres sikkert skikkelig teit ut, men jeg har ikke lyst til å være så rund. :icon_redface:

Takk på forhånd for tips!

Du skal passe på å få i deg proteiner (kylling, fisk, kjøtt, egg, belgfrukter o.a), fett (fet fisk) og karbohydrater (brød, frukt og grønt). Slik får du også dekket behovet for fiber og vitaminer og mineraler. Brokkoli er en skikkelig "bombe" som dekker mange behov i en bukett! Drikk masse vann til alle måltider! Gå i stedenfor å kjøre. Gå et par langturer i uka i skog og mark. Du kan godt gå og rusle. Man forbrenner like mye fett, selvom man går sakte. For å få opp pulsen litt og dermed trene lunge og hjertet (muskler det også), skal du gå på litt i oppoverbakkene. Når du kommer hjem og er god og varm, kan du ta tjue situps og tilsvarende ryggøvelser. (Du skal alltid trene jevnt forside og bakside). Eller du kan legge deg ned i lyngen og ta de samme øvelsene. Husk å drikk vann også på tur. Du skal drikke jevnt og trutt og før du blir tørst!

Ta gjerne med nøtter og rosiner på tur. Nøtter er rikt på proteiner. Rosiner gir deg fruktsukker og antioksydanter. Ta med deg en sjokoladebit også, du!

For å redusere overvekt og komme i stabilt god form i en innpakning man trives med, er det snakk om livsstilsendring! Det betyr at du gjør et valg om å ta vare på deg selv og da snur du deg ikke tilbake! Det er deilig å kjenne at kroppen jobber og at det er du som har kontroll på den og ikke omvendt! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Du skal passe på å få i deg proteiner (kylling, fisk, kjøtt, egg, belgfrukter o.a), fett (fet fisk) og karbohydrater (brød, frukt og grønt). Slik får du også dekket behovet for fiber og vitaminer og mineraler. Brokkoli er en skikkelig "bombe" som dekker mange behov i en bukett! Drikk masse vann til alle måltider! Gå i stedenfor å kjøre. Gå et par langturer i uka i skog og mark. Du kan godt gå og rusle. Man forbrenner like mye fett, selvom man går sakte. For å få opp pulsen litt og dermed trene lunge og hjertet (muskler det også), skal du gå på litt i oppoverbakkene. Når du kommer hjem og er god og varm, kan du ta tjue situps og tilsvarende ryggøvelser. (Du skal alltid trene jevnt forside og bakside). Eller du kan legge deg ned i lyngen og ta de samme øvelsene. Husk å drikk vann også på tur. Du skal drikke jevnt og trutt og før du blir tørst!

Ta gjerne med nøtter og rosiner på tur. Nøtter er rikt på proteiner. Rosiner gir deg fruktsukker og antioksydanter. Ta med deg en sjokoladebit også, du!

For å redusere overvekt og komme i stabilt god form i en innpakning man trives med, er det snakk om livsstilsendring! Det betyr at du gjør et valg om å ta vare på deg selv og da snur du deg ikke tilbake! Det er deilig å kjenne at kroppen jobber og at det er du som har kontroll på den og ikke omvendt! Lykke til!

Tusen takk for utrolig gode tips! Skal få handlet litt sunn mat imorra, og har notert meg alt du skrev :P Takk for hjelpen og motivasjon! :P

Hvorfor skal du slanke deg? Du er da ikke akkuratt feit.

Jeg veier noen kilo for mye for å si det sånn.... :P har jeg lyst til å komme i form, også liker jeg utsendet mitt nå veldig dårlig... Klær som passet før passer ikke nå, og det kjennes veldig uvell. Har vanskelig for å holde meg unna det søte og usunne :icon_redface: Og jeg MÅ skjerpe meg. Vil ikke være en sinke for hundene mine heller.... Har funnet ut at jeg MÅ nødt til å snu om, og begynne med et sunnere liv... Håper jeg klarer å ikke sprekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevnte noe med at du ikke likte å løpe. Du har jo hund(er). Ta de med deg i skogen og løp i stedetfor å gå. Bedre underlag for både deg og hunden.

Ta så mange sit-ups du greier hver dag når du står opp. Legg på 10 extra hver uke. Om kvelden gjør du det samme bare at du tar push-ups i stedet for. Lek aktivt med hundene dine når du er ute, ikke bare stå å se på at de leker med hverandre. Er utrolig mange muligheter for mosjon i dagliglivet. Når du skal på butikken, til venner ect. sykle en omvei så du får trent deg litt der også. Drikk masse vann. Noe som hjelp meg mye var å bli hyperallergisk mot syre. :icon_redface: kan bare drikke vann. Få allergi du også!

Prøv å få med ei venninne/typen med på dette også. Ingenting er som motivasjon gjennom et annet menneske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Du nevnte noe med at du ikke likte å løpe. Du har jo hund(er). Ta de med deg i skogen og løs i stedetfor å gå. Bedre underlag for både deg og hunden.

Ta så mange sit-ups du greier hver dag når du står opp. Legg på 10 extra hver uke. Om kvelden gjør du det samme bare at du tar push-ups i stedet for. Lek aktivt med hundene dine når du er ute, ikke bare stå å se på at de leker med hverandre. Er utrolig mange muligheter for mosjon i dagliglivet. Når du skal på butikken, til venner ect. sykle en omvei så du får trent deg litt der også. Drikk masse vann. Noe som hjelp meg mye var å bli hyperallergisk mot syre. :P kan bare drikke vann. Få allergi du også!

Prøv å få emd ei venninne/typen med på dette også. Ingenting er som motivasjon gjennom et annet menneske!

Liker å løpe, men liker ikke og har ikke tid til å trene på trenings-senter... hehe :icon_redface:

takk for knalltips! :P Skal se om jeg får lurt med meg venninna mi på sykkeltur. hihi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk masse vann. Noe som hjelp meg mye var å bli hyperallergisk mot syre. :icon_redface: kan bare drikke vann. Få allergi du også!

Prøv å få med ei venninne/typen med på dette også. Ingenting er som motivasjon gjennom et annet menneske!

gikk du på syre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare ikke slutt og spis hvertfall! jeg har det likt som deg.. klær passer ikke lenger og det å gå i bikini følels som ett mareritt!.. jeg skal begynne i morgen på slankekur så du er ikke den eneste! men jeg skal ta måltid erstatninger... :icon_redface: Brus og snop og chips er utrolig viktig og slutte med! ikke spis mat med masse kalorier! :P LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned nesten 15 kilo på 2 mnd men da jobba jeg veldig mye da. Var mye i mosjon og sånnt spiste lite snop mens jeg spiste mye salat og drakk masse vann osv.... Det beste er jo å kutte ut det man egentlig ikke trenger og det er snop,chips og fet mat som er veldig vanskeligt å kutte ut :P Men du klarer det helt sikkert lykke til :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er viktig, Astrid, er å etablere gode matvaner. Ikke ha en slankekur i to mnd, og så sprekke, ny slankekur osv. Det blir fryktelig slitsomt til slutt. Spis mange små, sunne måltider hver dag, fisk, kylling, rent svinekjøtt og masse grønnsaker. Wok med svinekjøtt/kylling/fisk, masse brokolli, gulrøtter, og hva annet du liker av grønnsaker, og cashewnøtter er en god, lett middag. Bytt ut hvetepastaen med fullkornpasta eller speltpasta, smaker like godt! Spis mørk sjokolade når du blir skikkelig søtsugen, sammen med litt nøtter. Masse vann! Hvis du skal kose deg med noe skikkelig godt kan du lage fruktsmoothies eller spise litt youghurtis. Meloner, jordbær og moreller er også kjempegodt sommersnop. Det beste er å ikke legge om drastisk, men heller legge om littegrann og bevege deg litt mer, det får du så mye igjen for! Kos deg med maten, og legg litt flid i den. Lag deg god kveldsnacks, som grønnsaker med dipp eller oppskåren frukt. På denne måten kan du tilfredsstille behovet etter noe å knaske på, uten å spise usunt. Husk at rent kjøtt/fisk/kylling som regel alltid er sunnere enn deig/fritert/pølser osv. Et siste råd: spis sakte, da rekker kroppen å si ifra at den er mett!

Trening:

Gå en halvtime/time hver dag i raskt tempo, helst i skogen eller på en strand. Jogging i strandkanten er utrolig bra trening! Hvis det er magen som er det "kritiske området" (som hos meg) funker pilatestrening utrolig bra. 20 minutter fire dager i uka, det er ikke så ille! Dessuten blilr man opplagt og smidig av det.. Dra med deg venner på strandtur eller grilling i skogen, istedet for å sitte foran TV'en. Utnytt sommeren, og ha det gøy med Vicky og valpen. Hoppe tau er veldig bra, og veldig slitsomt:p

Lykke til=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKjønner deg veldig godt jeg Astrid. Jeg har de samme problemene selv. Ikke nødvendigvis fordi man er smellfeit eller noe, men fordi man ønsker å leve sunnere og å ha den kroppen man ville hatt om man la om livsstilen litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Det som er viktig, Astrid, er å etablere gode matvaner. Ikke ha en slankekur i to mnd, og så sprekke, ny slankekur osv. Det blir fryktelig slitsomt til slutt. Spis mange små, sunne måltider hver dag, fisk, kylling, rent svinekjøtt og masse grønnsaker. Wok med svinekjøtt/kylling/fisk, masse brokolli, gulrøtter, og hva annet du liker av grønnsaker, og cashewnøtter er en god, lett middag. Bytt ut hvetepastaen med fullkornpasta eller speltpasta, smaker like godt! Spis mørk sjokolade når du blir skikkelig søtsugen, sammen med litt nøtter. Masse vann! Hvis du skal kose deg med noe skikkelig godt kan du lage fruktsmoothies eller spise litt youghurtis. Meloner, jordbær og moreller er også kjempegodt sommersnop. Det beste er å ikke legge om drastisk, men heller legge om littegrann og bevege deg litt mer, det får du så mye igjen for! Kos deg med maten, og legg litt flid i den. Lag deg god kveldsnacks, som grønnsaker med dipp eller oppskåren frukt. På denne måten kan du tilfredsstille behovet etter noe å knaske på, uten å spise usunt. Husk at rent kjøtt/fisk/kylling som regel alltid er sunnere enn deig/fritert/pølser osv. Et siste råd: spis sakte, da rekker kroppen å si ifra at den er mett!

Trening:

Gå en halvtime/time hver dag i raskt tempo, helst i skogen eller på en strand. Jogging i strandkanten er utrolig bra trening! Hvis det er magen som er det "kritiske området" (som hos meg) funker pilatestrening utrolig bra. 20 minutter fire dager i uka, det er ikke så ille! Dessuten blilr man opplagt og smidig av det.. Dra med deg venner på strandtur eller grilling i skogen, istedet for å sitte foran TV'en. Utnytt sommeren, og ha det gøy med Vicky og valpen. Hoppe tau er veldig bra, og veldig slitsomt:p

Lykke til=)

Takk for gode tips Aya! Snillt av deg å gidde å skrive opp alt det der for meg :) Har et veldig godt utgangspunkt nå! ;)

SKjønner deg veldig godt jeg Astrid. Jeg har de samme problemene selv. Ikke nødvendigvis fordi man er smellfeit eller noe, men fordi man ønsker å leve sunnere og å ha den kroppen man ville hatt om man la om livsstilen litt.

nettopp! Det hadde vært så deilig å kunne finne frem klærne som passet tidligere, og passe inn! også hadde det vært fint å kunne gå på stranden uten å måtte ta på seg burka og haugesvis med plagg for å kjenne seg vel... hadde vært morro å slippe dobbelthaker på bilder, osv... Også kjenner jeg meg bedre med meg selv om jeg veier litt mindre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips Aya! Snillt av deg å gidde å skrive opp alt det der for meg ;) Har et veldig godt utgangspunkt nå! ;)

nettopp! Det hadde vært så deilig å kunne finne frem klærne som passet tidligere, og passe inn! også hadde det vært fint å kunne gå på stranden uten å måtte ta på seg burka og haugesvis med plagg for å kjenne seg vel... hadde vært morro å slippe dobbelthaker på bilder, osv... Også kjenner jeg meg bedre med meg selv om jeg veier litt mindre ;)

kjenner meg igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips Aya! Snillt av deg å gidde å skrive opp alt det der for meg :) Har et veldig godt utgangspunkt nå! ;)

Bare hyggelig det vet du! Jeg skjønner deg utrolig godt, det handler ikke om hysteri, men rett og slett å gjøre noe som både er bra for kroppen og selvbildet. Bare ikke kast deg på en kur, så vil du helt sikkert ikke ha de store problemene med forandringene.. Igjen, lykke til, og kos deg masse i sommer. Valpesommer=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Bare hyggelig det vet du! Jeg skjønner deg utrolig godt, det handler ikke om hysteri, men rett og slett å gjøre noe som både er bra for kroppen og selvbildet. Bare ikke kast deg på en kur, så vil du helt sikkert ikke ha de store problemene med forandringene.. Igjen, lykke til, og kos deg masse i sommer. Valpesommer=)

Det er akkurat som du sier :) Hadde vært så deilig å gå ned noen kilo. Da hadde jeg kjent meg utrolig mye bedre. Kanskje valpen klarer å få tankene mine over på annet enn søtsaker i sommer ;)

Tusen takk og ha en flott sommer du og! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...