Gå til innhold
Hundesonen.no

Raser og avel. Få en diskusjon på dette da!

Maria

Recommended Posts

Skrevet
Synes hunderaser som Border collien' date=' setterne (for det meste), schæfere

Har du sett bakbeina til Schæferen..? Har nå sett mange schæfere som ikke går normalt pga bakbeina/ryggen :D

Guest Vicky
Skrevet

ja, de fleste schæfere har det vi kaller "schæfer rygg"... ryggen går nedover, og nedover... Schæfer rompe er også noe de pleier å få..... min venninnes schæfer har nettopp fått schæfer rompe... så v nå håper vi den slipper å lide.... :P håper den overlever... nydelig langhåret schæfer... :D

Skrevet

Jeg er så enig!

Men er Chow'en nære ulven? Det visste jeg ikke.. :oops:

Den er jo avlet med stor pels og stor kropp osv..?

Syns det er forferdelig at Chow's ble brukt til mat i Kina før i tiden jeg! [-X

Ekkelt..

FØR I TIDEN???

Chow Chow er fremdeles å regne som god mat i Kina visste du ikke det ???

Det er ikke så mangen årene siden det stod en artikkel i Hundesport om en som skulle selge en valp også hadde noen som var fra Kina ringt for de fikk besøk av familien sin i fra Kina og da ville de kjøpe valpen så de kunne tilberede den som middag til gjestene. :-o :-o

Valpen ble ikke solgt og hun som skulle selge den beholdt hunden selv hvis jeg husker rett, også ringte hun politiet som sa at det finnes ingen lov mot å spise hunder her i landet så lenge de blir humant avlivet. :-o :-o :-o

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...