Gå til innhold
Hundesonen.no

Raser og avel. Få en diskusjon på dette da!

Maria

Recommended Posts

Skrevet
Synes hunderaser som Border collien' date=' setterne (for det meste), schæfere

Har du sett bakbeina til Schæferen..? Har nå sett mange schæfere som ikke går normalt pga bakbeina/ryggen :D

Guest Vicky
Skrevet

ja, de fleste schæfere har det vi kaller "schæfer rygg"... ryggen går nedover, og nedover... Schæfer rompe er også noe de pleier å få..... min venninnes schæfer har nettopp fått schæfer rompe... så v nå håper vi den slipper å lide.... :P håper den overlever... nydelig langhåret schæfer... :D

Skrevet

Jeg er så enig!

Men er Chow'en nære ulven? Det visste jeg ikke.. :oops:

Den er jo avlet med stor pels og stor kropp osv..?

Syns det er forferdelig at Chow's ble brukt til mat i Kina før i tiden jeg! [-X

Ekkelt..

FØR I TIDEN???

Chow Chow er fremdeles å regne som god mat i Kina visste du ikke det ???

Det er ikke så mangen årene siden det stod en artikkel i Hundesport om en som skulle selge en valp også hadde noen som var fra Kina ringt for de fikk besøk av familien sin i fra Kina og da ville de kjøpe valpen så de kunne tilberede den som middag til gjestene. :-o :-o

Valpen ble ikke solgt og hun som skulle selge den beholdt hunden selv hvis jeg husker rett, også ringte hun politiet som sa at det finnes ingen lov mot å spise hunder her i landet så lenge de blir humant avlivet. :-o :-o :-o

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
    • Jeg er interessert i rasene Collie eller Eurasier? Hvordan er de to rasene? Pelsstell? Røyter de mye? Er det mye lyd? Trenbarhet og kan de gå løs ute med lite jakt? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...