Gå til innhold
Hundesonen.no

Bæsjer inne...

mommy81

Recommended Posts

Skrevet

Fikk som sagt valpen min på torsdag og han er kjempe flink til å tisse på aviser... Har bare hatt få uhell ellers. Men han bryr seg fint lite om hvor han bæsjer :rolleyes:

Jeg tar han ut når han har spist, lekt, sovet (var vel litt for treig i morres,han bæsja på rommet mitt :D

Noen tips til hva jeg kan gjøre...? :D

Skrevet

Fortsette med å ta han ut når han har sovet, lekt, spist, drukket eller du ser tegn på at han må gjøre fra seg. Rose masse når han gjør fra seg ute og ikke straffe dersom han har uhell inne.

Skrevet

Okey :D Ja, roser han masse når han gjør fra seg ute og når han går på avisene her inne :D Straffer han ikke, kunne ikke falle meg inn... Han er jo bare en baby :(

Takk for hjelpen :(

Skrevet

Ta han også ut når det er lenge siden han har vært ute. Etterhvert lærer du deg å se på hunden når den vil på do, og dag er det bare å springe ut med han

Men jeg ville ikke rost så mye at han tisset på avisene, da ville jeg heller forsøkt å fått han ut mestparten av gangene han må på do. Det er jo ute du vil at han skal tisse/bæsje, ikke inne på avisene?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...