Gå til innhold
Hundesonen.no

Ti år gammel gutt druknet


Heidihj

Recommended Posts

http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/5716624.html

Lille broren min var i denne bursdagen, og han var god venn med han som druknet.

Syns så synd på hun mora som var alene med alle disse barna også ble den ene borte. De barna som var i selskapet er nå på sykehuset for krisehjep.

Er veldig lei meg her jeg sitter, han var en veldig korslig og rolig gutt.

R.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...Sier som alle her: Grusomt...

Men en mor med så mange barn, og bading???

Ja, jeg tror ikke det bare er synd på foreldrene her i denne saken. Jeg er sikker på at denne moren som alene var ansvarlig i bursdagen nok har fått det ganske så grusomt etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triste greier!

Men jeg er forundret over at en person mente hun kunne ha oversikt over åtte barn alene. Selv har jeg bestemt meg for at datteren min på nesten sju ikke får ha med seg mer enn en venninne på stranda sammen med oss om gangen. Jeg vil vite at jeg har full oversikt.

Og hva har slike kommentarer til hensikt egentlig?: "Gutten var av utenlandsk opprinnelse."

Spiller det noen rolle om han er etnisk norsk eller har andre aner? Jeg synes ikke det jeg da men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triste greier!

Men jeg er forundret over at en person mente hun kunne ha oversikt over åtte barn alene. Selv har jeg bestemt meg for at datteren min på nesten sju ikke får ha med seg mer enn en venninne på stranda sammen med oss om gangen. Jeg vil vite at jeg har full oversikt.

Og hva har slike kommentarer til hensikt egentlig?: "Gutten var av utenlandsk opprinnelse."

Spiller det noen rolle om han er etnisk norsk eller har andre aner? Jeg synes ikke det jeg da men...

Enig idet. Jeg tar ikke flere enn en av datteren min sine venninner på svømming heller. Spiller ingen rolle hvor gode de er til å svømme eller ei... Det er ikke en tanke for meg engang. Må kunne holde oversikten. Men allikevel, her får jeg en følelse av at det kanskje er et sånn "badeland" sted (kan være jeg tar feil) og da er det kanskje en badevakt ordning?

Ja, den kommentaren kunne de ha spart seg. Det spiller vel veldig liten rolle hvor han opprinnelig var ifra. Men kanskje det ligger noen insinuasjoner i bunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig idet. Jeg tar ikke flere enn en av datteren min sine venninner på svømming heller. Spiller ingen rolle hvor gode de er til å svømme eller ei... Det er ikke en tanke for meg engang. Må kunne holde oversikten. Men allikevel, her får jeg en følelse av at det kanskje er et sånn "badeland" sted (kan være jeg tar feil) og da er det kanskje en badevakt ordning?

Ja, den kommentaren kunne de ha spart seg. Det spiller vel veldig liten rolle hvor han opprinnelig var ifra. Men kanskje det ligger noen insinuasjoner i bunn?

Det er ikke et badeland, det er en strand ved Drammensfjorden som det er fint og bade. det er ikke noen badevakt der til vanlig. Det er somregel ikke veldig mye mennesker, så det trengs vist ikke :D . Men siden det ofte folk som bader der, så jeg håper reglene blir strengere der nå. Det har vært en drukningsulykke der før, og da var det en voksen mann som kunne svømme. Før var det også et stort skilt på kanten av det slags stuåpet, der stod det "brådypt". Nå er borte av en eller annen grunn, og det er vanskelig og se når bunden blir borte. Håper virkelig det blir gjort noe der nå. Det er jo livsfalig og bade der for folk som ikke er klar over at det er brådypt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne brådype vann er jo skummelt for alle som ikke er lommekjent; det vil si besøkende og nyinnflyttede eller folk som ikke bader særlig ofte. Derfor er det absolutt på sin plass med et skilt som advarer om at det er brådypt.

Og angående min tråd i sta så mente jeg ikke å dømme vedkommende som tok med seg åtte barn på stranda. Men siden vi nylig har fått oss hytte ved fjorden har jeg tenkt litt på dette i det siste, og har kommet fram til at jeg ikke tør ta sjansen på at min lille spire får ta med seg mer enn en venninne om gangen. Men så er jeg en person som bekymrer seg for absolutt alt mellom himmel og jord også da - før det kunne komme til å skje.

Tenker at hun som var ansvarlig for selskapet har det rimelig grusomt nå.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et badeland, det er en strand ved Drammensfjorden som det er fint og bade. det er ikke noen badevakt der til vanlig. Det er somregel ikke veldig mye mennesker, så det trengs vist ikke :D . Men siden det ofte folk som bader der, så jeg håper reglene blir strengere der nå. Det har vært en drukningsulykke der før, og da var det en voksen mann som kunne svømme. Før var det også et stort skilt på kanten av det slags stuåpet, der stod det "brådypt". Nå er borte av en eller annen grunn, og det er vanskelig og se når bunden blir borte. Håper virkelig det blir gjort noe der nå. Det er jo livsfalig og bade der for folk som ikke er klar over at det er brådypt!

Å sorry, tenkte helt firkantet jeg når jeg leste "basseng". Klart det heter det på strender også, men det gikk i helt feil retning i hodet mitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...