Gå til innhold
Hundesonen.no

Komiske hundeepisoder


Symra&Pippin

Recommended Posts

Denne tråden er inspirert av innlegget om Beau som skrudde av musikken.

Datteren min jobber som servitør på en restaurant. I fjor sommer kom en dame med en afghansk mynde og satte seg på terrassen til restauranten. Hunden la seg godt til rette under bordet. Sara måtte gå bort og si at hunder dessverre ikke kunne være på terrassen. Mynden reiste seg opp, laget en skikkelig fnyselyd og gikk og la seg på gresset ved siden av terrassen. Både eieren og Sara ble helt paff, og så lo de begge to. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig historie om mynden, da :wub:

Når man er samboer med en basenji (eller tre..) har vi hyppige komiske situasjoner. Basenjien er en kløpper til å pønske ut hvordan den kan dra ut ting til sin fordel, noe som ikke alltid er like vellykket. (Selvom de ofte lykkes)

Kan jo nevne en liten historie som skjedde i våres;

Jeg var ute på tur ved Bogstadvannet tidlig i vår med mine to tisper. Det er alltid flust av fugler der, som de elsker å løpe etter. Men kun ned til vannkanten, for de vil nødig bli våte på potene. Fuglene ertet og bråket, og den ene tispen fikk et innfall av overmot, og vasset forsiktig uti. Deretter ble hun stående med vann til buken og speide etter de frekke fuglene. Min andre tispe er yngre og føler seg svært avhengig av den eldste og løp rådløs i ring på land uten helt å finne ut hva hun skulle gjøre. Ikke ville hun ut i vannet, men hun kunne da ikke bli igjen på land alene heller? Løsningen ble at hun løp et stykke tilbake, tok sats, og sprang i 120 mot vannet før hun tok et tigersprang ved vannkanten for på den måten å treffe minst mulig vann (...) Man kunne se hennes forbausede uttrykk i det hun traff vannet, og forsvant under... Det var en svært så forfjamset og overasket hund som kom opp igjen.