Gå til innhold
Hundesonen.no

Dere som pleier å gå gode lange turer hverdag...

TineSimbaNana

Recommended Posts

Skrevet

Nå om dagen er det utrolig varmt og mine hunder er ihvertfall helt utslått.. Jeg pleier alltid å gå gode laange turer hverdag.. Men nå som det er så varmt har jeg ikke gått så lange turer.. bare sånne bæsje tisse turer..

Men jeg går alltid gode turer på kvelden, etter kl 22.00

Går dere lange turer midt på dagen ?

Eller venter dere til kvelden?

Litt nysgjerrig :);)

Skrevet

Nei vi går ikke så lange skogturer når det er på det varmeste. Pito blir helt utslått og det gjør jeg også.

Skrevet

Hvilken varme? Den som befant seg i Trøndelag i 3 dager, og har forsvunnet på mystisk vis? <_<

Nei, jeg pleier ikke å gå lange turer i varmen, det orker hverken jeg eller hundene.. Men når det er svalt og behagelig, enten på morgenen eller kvelden, da kan vi nok ta oss en god tur ja.. De gangene det er varmt.. hehe

Skrevet

Jeg tar en lang tur på morgenen eller kvelden. Hun får løpe rundt i hagen et par timer hver dag så hun får nok mosjon selv om det er varmt. Hvis vi går på tur midt på dagen legger hun seg bare ned med en gang vi finner skygge og nekter å gå videre, så da er det like greit at hun får løpt fra seg i hagen.

Skrevet

Når det er varmt og skoledager, får hun turer hvor vi begge sløver. Ofte går vi opp og ned en dal hvor det er en bekk hun kan bade i (selv om den stinker kloakk), den turen tar ca en og en halv time eller noe sånt.

I sommerferien går vi langtur på kvelden/natta og korte lufteturer på dagen. Det samme gjelder lydighetstrening.

Skrevet

Går ikke tur i varmen nå, nei. Det er jo dyremishandling å gå tur med den hunden med en gang det er over 20 grader, hun henger i båndet og ser klar ut til å dø når som helst. Skal jeg gå tur så må det bli sent på kvelden! :)

Skrevet

Jeg går ikke langturer i varmen nei. Både jeg og hunden er helt slått ut, og ingen av oss orker og gå på langtur. På kvelden går jeg ganske lange turer, vi pleier gå opp til skogen og inn til et vann, her svømmer begge tvers over ca. 100 m en vei og tilbake igjen :)

Skrevet

Er jo ikke så veldig varmt i bergen nå, men når det er ganske varmt (over 20 grader) pleier vi bare å gå tur etter ni. Ellers blir det bare små "tisseturer".

Skrevet

jeg går ikke lang tur hvis hunden sliter med varmen bare av å ligge i skyggen.. går heller i kveldinga.. hadde jeg hatt en hund som likte å bade hadde vi bada flere ganger til dagen!!!

Skrevet

Heldigvis bor jeg like ved et naturområde med en lang elv. Så der er det kjølig hele tiden.

Så han bader og koser seg på like lange turer som vanlig :)

Skrevet

Går der det er mye trær og skygge. Mye trær langs fjellsiden der vi går og når vi kommer på toppen er det et vann til å kjøle seg ned i.

Skrevet

Jeg går langtur om morgenen, da er vil hjemme ca kl 9.00 eller tidligere, og har da gått ca 2timer.

På ettermiddagen/kvelden drar jeg og ei venninne på tur med hundene opp til et vann hvor de får bade og herje.

Ved det ene vannet går vi oppover i en skog, der er det skugge, mens ved det andre vannet er det trær ved stien vedsiden av vannet, så der bilr det også skygge. :)

Skrevet

Med de pelsdyrene jeg har så tar vi livet veldig med ro når det er varmt ute.

Gikk en tur ned til dyrelegen for å sjekke vekten på Aiwa på mandag og da spylte jeg henne før jeg gikk og hun fikk vann å drikke hos dyrelegen og når vi gikk forbi senteret så gikk jeg likesågodt innom der og kjøpte is til meg og henne(det likte hun veldig godt) også gikk vi hjem etterpå.

men så jo at når jeg kom hjem så var hun rimelig sliten og varm så hun ble spylt da også for å kjøl :) e henne ned også tok jeg meg en lunke dusj(ble en smule kaldt med bare kaldt vann).

Skrevet

Vi bader som regel på varme dager, har et badevann rett nedfor huset. Går også tur om kvelden/natten, jeg bare elsker å gå tur på kvelden/natten :) Balder pleier også få masse isklumper i vannet sitt og det hjelper på litt.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...