Gå til innhold
Hundesonen.no

Vom og hundemat


Kristina

Recommended Posts

Har nå kjøpt 20 kg vom og hundemat. Vi tinte den opp før vi delte den opp for så å fryse den ned igjen. Men nå hører jeg at det ikke må gjøres. Hvorfor ikke?

Må jeg bare kaste den maten jeg har nå da, og kjøpe ny?

Forresten var det noe forfærdelig gris å dele opp. Hvordan gjør dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier det samme om menneskemat, men jeg har gjort det flere ganger, jeg, og lever fremdeles i beste velgående. ;)

Vi bruker ikke V&H ennå så dette er basert på oppdeling av menneskemat: har du forsøkt å dele mens det er halvfrosset? Da burde det bli mindre griseri enn når det er hel-tint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å dele opp mens det er halvfrosset ja! ;) litt fastere i konsistensen da...

Har hørt at hvis man tiner og fryser ned brød igjen blir det tørt, men skjønner ikke helt hvorfor man ikke skal gjøre det med kjøtt... prøv å gi maten du har kjøpt. Den er i hvert fall ikke bedervet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå kjøpt 20 kg vom og hundemat. Vi tinte den opp før vi delte den opp for så å fryse den ned igjen. Men nå hører jeg at det ikke må gjøres. Hvorfor ikke?

Må jeg bare kaste den maten jeg har nå da, og kjøpe ny?

Forresten var det noe forfærdelig gris å dele opp. Hvordan gjør dere det?

Frem med hammer og tollerkniv og sett i gang å dele opp den frossne vommen(det er ikke så vannskelig som det høres ut til). :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar blokken ligge og tine i et døgn, eller bare over natten. Så deler jeg det med en vanlig brødkniv, putter i brukte isbegre (2-3 liter), og putter dem i fryseren igjen. Veldig enkelt, og det blir ikke så mye fliser som om man deler det i frossen tilstand med øks eller sag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar blokken ligge og tine i et døgn, eller bare over natten. Så deler jeg det med en vanlig brødkniv, putter i brukte isbegre (2-3 liter), og putter dem i fryseren igjen. Veldig enkelt, og det blir ikke så mye fliser som om man deler det i frossen tilstand med øks eller sag.

Men blir det ikke mye blodvann og sånt overalt da? hvor deler du opp? i badekaret?

Vi satte den til tining et døgn, og da var det blodvann i hele boden <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men blir det ikke mye blodvann og sånt overalt da? hvor deler du opp? i badekaret?

Vi satte den til tining et døgn, og da var det blodvann i hele boden <_<

Neida, tiner den i boden eller garasjen, der det er litt lavere temperatur enn vanlig romtemperatur. Og lar kjøttet ligge inni originalplasten mens den tiner, selvsagt. Om jeg hurtigtiner en midre porsjon på kjøkkenbenken blir det MASSE blodvann. Om du har en balje er det bare sette den oppi den for å unngå blodvann, men da er den tint litt for mye til at det er er "u-grisete" uansett. :icon_redface:

Jeg legger blokka oppå fryseboksen, og bare deler opp med en gammel brødkniv. Ikke en dråpe blodvann å spore noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 30 kr ekstra pr 20 kg, og da er den ferdig kuttet opp i ett kg skiver. Så mye enklere da...

Plassmessig så blir det omtrent som om du tar en 15 kg sekk med tørrfòr og klapper flat. Så stor er den omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 30 kr ekstra pr 20 kg, og da er den ferdig kuttet opp i ett kg skiver. Så mye enklere da...

Plassmessig så blir det omtrent som om du tar en 15 kg sekk med tørrfòr og klapper flat. Så stor er den omtrent.

hvor kjøper du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...