Gå til innhold
Hundesonen.no

Blir du irritert?


Guest Vicky

Recommended Posts

Det finnes jo unntak - når folk liksom ler litt sånn overbærende når du forteller hvilken rase du har; "ja, ja, du har ikke tenkt å få unger du da, skjønner jeg" eller "ja ja, det er vel bare å gi opp å trene med en så stri rase", slike ting, da våkner trassen litt :)

Jeg blir også irritert når jeg hører det om Pia. Det er så mye mer godt i en dalmis enn folk tror... Snobbehund, du liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Jeg har faktisk aldri fått en negativ komentar beregnet på Peik i løpet av 5 år. Det eneste jeg har hørt er folk som synes rasen er stressa og masete, men at Peik er så rolig og snill. Kanskje jeg har vært heldig, eller så er han umulig å misslike tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en ting er sikkert at de trenger ikke å hinte fram til de som har den hunderasen de ikke liker.......

Så klart blir alle såret når noen snakker stygt om hundersen deres! Alle må jo få like forskjelige raser, men de trengere ikke å si eller skrive hvilke de ikke liker!

MVH

Malin

De snakker ikke om hunden til den personen, men GENERELT hunderasen... Så hårsår du er da.

Nei, bryr meg ikke... Folk er forskjellige, heldigvis, hvis ikke hadde vi alle endt opp med samme rasen alle sammen.. får ofte høre at mynder er tynne pingler osv.. Og ja, greit... Synd får dem som ikke vet bedre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt irriterende når du hører noen mumler høyt rett foran nesen din at hunden min er stygg på grunn av at den er for liten, eller at hun er av sånn hund som blir kjempefort feite eller at hun har altfor inntrykt nese.. men en jente som sa det til meg, tror jeg var på grunn av kanskje litt misunnelse :)

men jeg prøver å ikke ta med nær av det da ;) for da er det jo de som går glipp av en av de søteste miniatyrhundene som finnes :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du irritert hvis en person sier den missliker din hunderase? Isåfall, hvofor?

Nope. Har man en rase som min, med sitt rykte og den i tillegg er kupert, får man kjapt meeeget tykk hud hva kritikk angår.

Jai vara flink å lukka ører ja! :)

Og har jeg muligheten til å la folk hilse på Odin, så merker de jo fort at han ikke er så grådi skummel... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses! Har lest gjennom tråden her og kjenner jeg får litt hakeslepp. Jeg har ikke hund selv (ennå) så jeg har jo ingen erfaringer på dette området. Kommer virkelig villt fremmede folk bort til dere og snakker stygt om hundene/hunderasen deres? De fleste går jo vanligvis ikke bort å prater med fremmede som ikke har hund liksom... Blir nesten komisk. Hender jo jeg ser mennesker på gata som ser ut som de virkelig burde fått pengene tilbake fra frisøren, men jeg holder det nå for meg selv da. :P

Når jeg får meg hund vil jeg nok ikke bli irritert over at folk ikke liker hunderasen min, alle har jo forskjellig smak. :) Men en burde kunne forvente vanlig folkesikk av de fleste ihvertfall... :rolleyes:

Jaja, folk er rare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, blir ikke irritert i det hele tatt. Jeg har jo en blandingshund nå, og da vi fikk han som liten valp fikk jeg mange komentarer.

- Herregud for en blanding. (egentlig enig :wub: )

- Den der kommer til å bli vanskelig å oppdra

- pluss mange komentarer om blandinghunder som ble gal i hodet osv. osv.

Dette kom fra andre hundefolk med renrasete hunder. Jeg brydde meg ikke og svarte bare at ja, vi får se hvordan han utvikler seg osv. Litt morsomt nå når jeg møter på de samme personene og min hund oppfører seg mye bedre en dems.

Hadde korthåret vorsteh tidligere og fikk også endel komentarer om vorsteh. Jeg bare nikket og smilte og sa at da måtte min hund være laaaaangt fra rasetypisk for de tingene de trodde og komenterte passet ikke i det hele tatt. Nei, så lenge jeg er fornøyd med min rase/blanding blåser jeg egentlig i hva andre tenker. Som noen andre her sa: smaken en som baken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også provosert av fordommer mot hunderaser. Det eneste alle vet om terriere er at de er fryktelig strie, aggresive mot andre hannhunder og bjeffer dagen lang. Pipsemann er liksom helt motsatt, men folk TROR meg ikke når jeg sier det! De smiler overbærende og tenker sikkert: jaja, hun er jo glad i den hunden så hun vil nok at vi skal ha et positivt inntrykk. Selv i familien min er det noen som sier "AHA, der bjeffet den, typisk terrier!" hvis Pippin sier "boff" mens han leker at kjøkkenhåndkleet er en livsfarlig kjemperotte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen vil alltid misslike hunden min, det er greit for meg, så lenge de ikke slenger det i tryne på eg. Det er så unødvendig. Ser jeg en hund jeg missliker så holder jeg det for meg selv, for er ikke noe morro å høre at "døsken så stygg hund du har da".. Men så liker jeg de fleste hunder da :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg blir ikke irritert. Blir bare oppgitt over folks uvitenhet og at de sluker alt media skriver. Ja, også blir jeg oppgitt over de oppdrettere som avler dårlige hunder samt de eiere som skaffer seg rasen uten å vite hva de går til og som ødelegger hunden. De ødelegger også hundens rykte ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Lothlorien! Det er mye verre når folk snakker stygt om en bestemt hund, enn om en rase. Selv bryr jeg meg ikke stort, men jeg vet at det er mange som gjør det. Jeg undres bare på hvordan i all verden de ikka kan like verdens beste hund og verdens beste rase...

Må jo innrømme at jeg synes det er unødvendig mye kommentarer mot små hunder, men det kan godt være at det er likt for store og, det vet ikke jeg noe om. Kan ta noen eksempler, "rotte" er jo klassisk. Hvis ligner min hund på en rotte? Øh.. Hun har lange slanke ben, hun har lang hvit pels, gedigne ører og megabuskete hale, ja, rotte... Et annet eksempel er "mopp", også en standard, Hunden min har 4 poter på størrelse med brustopper, og det er det eneste på henne som berører bakken! Ok, hun er langhåret, men håret er da langt fra bakken! Hun ville nok blitt en meget dårlig mobb, om du da ikke legger henne på ryggen og gnur henne bortover gulvet... Hvorfor mååå enkelte alltid lire ut av seg slike kommentarer? Det er ikke det at de sårer meg, men det irriterer meg at folk er så tankeløse. Hvorfor må små hunder være rotter, mopper og gneldrebikkjer, bare fordi de er små? Hvor mange er det som kaller Dobermann rotte? Selv om de jo naturligvis ligner mer på en rotte enn en Papillon. Aldri hørt det jeg i alle fall, og bare for å ha sagt det så har jeg ingenting imot Dobermenn :D

Dette ble jammen ganske OT. Hehe.. Men tilbake til saken, jeg bryr meg ikke om folk ikke liker min rase, men jeg synes det er unødvendig å si det uten grunn. Hvorfor skulle jeg gå bort til noen å si "æsj, skjønner ikke at du vil ha den rasen der, den er jo så stygg"? Det jeg derimot kunne sagt er "Å, så fin rase, de er helt nydelige, men passer nok ikke helt for meg". Mener jeg derimot at en rase rett og slett er stygg, så greier jeg fint å holde det for meg selv. Har sett nok små unger blitt såret, blant annet på utstilling, av ufine kommentarer. Du vet ikke alltid hvem som hører deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Nei, men om folk snakker stygt om en bestemt hund, som nevnt overnfor, blir jeg irritert.

MEn jeg må liksom høre hvorfor folk ikke liker rasen da...

(Som met er pga innstinkter:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiLi: Hehe ja det er ikke få ganger jeg har fått høre "mopp" eller "støvkost" om min hund heller...

Jeg vsker ute hos mine besteforeldre annenhver helg og en gang så sto jeg og sleit med å få tørket støv av en høy reol. Da kommer en besøkende med stjernekommentaren "det er jo bare å putte Pito oppå der og la henne løpe et par runder så er det gullende rent!"

jadda den har jeg ikke hørt før liksom *rulle med øynene*

ble OT da *rødme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiLi: Hehe ja det er ikke få ganger jeg har fått høre "mopp" eller "støvkost" om min hund heller...

Jeg vsker ute hos mine besteforeldre annenhver helg og en gang så sto jeg og sleit med å få tørket støv av en høy reol. Da kommer en besøkende med stjernekommentaren "det er jo bare å putte Pito oppå der og la henne løpe et par runder så er det gullende rent!"

jadda den har jeg ikke hørt før liksom *rulle med øynene*

ble OT da *rødme*

Hehe.. Ja, det er liksom ikke så originalt det de kommer med. Men altså, JEG tar med meg mer støv enn det LiLi gjør (jeg har større bein), så det er så ulogisk.. Pito har vel ikke akkurat pelsen i bakken hun heller.. Hadde det vært en fullpelset Lhasa så kunne jeg skjønt det, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det gidder jeg ikke. Alle har jo sine favoritter. Egentlig er jeg litt glad for at ikke alle liker rasene "mine". Det er jo ikke raser som passer for alle egentlig.

Men. Jeg synes at enkelte går litt over grensen til normal høfflighet, og bare MÅ komme og kommentere noe negativt over utseende på hundene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det gidder jeg ikke. Alle har jo sine favoritter. Egentlig er jeg litt glad for at ikke alle liker rasene "mine". Det er jo ikke raser som passer for alle egentlig.

Men. Jeg synes at enkelte går litt over grensen til normal høfflighet, og bare MÅ komme og kommentere noe negativt over utseende på hundene mine.

Helt enig, sånn er jeg og! :D

Hvis noen hinter om at de kunne tenkt seg Papillon, så begynner jeg å legge ut i det vide og det brede om alt det negative jeg kan komme på med rasen (som naturligvis ikke er negativt for meg) :D Så kanskje kanskje hvis de fortsatt er like gira, kan jeg begynne å legge ut i det enda videre og bredere om hvorfor det er den beste rasen i verden! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan da ikke bli irritert pga at noen ikke liker rasen man har.

En annen ting er å si det høyt. Det er jo mangel på folkeskikk og respekt for andre mennesker å uttale seg negativt om hunden deres. Uansett skal man ikke rakke ned på noe som andre har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, irritert blir jeg ikke. Derimot kan jeg lett bli oppgitt av alle kommentarene som kommer pga av uvitenhet, som at alle bordere som ikke får gjete sau blir hissige og gjeter alt som rører seg. Typisk er voksne menn som tror de kan alt om hunder, og som da føler det som sin plikt å lære meg opp, så JEG vet hva slags hund jeg har mellom hendene. Sånne kommentarer som "jeg liker ikke border collie, for alle har det" er jo også bare tåpelig og unødvendig, det er da isåfall flere andre raser som ligger høyere på lista enn BC'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Lothlorien! Det er mye verre når folk snakker stygt om en bestemt hund, enn om en rase. Selv bryr jeg meg ikke stort, men jeg vet at det er mange som gjør det. Jeg undres bare på hvordan i all verden de ikka kan like verdens beste hund og verdens beste rase...

Må jo innrømme at jeg synes det er unødvendig mye kommentarer mot små hunder, men det kan godt være at det er likt for store og, det vet ikke jeg noe om. Kan ta noen eksempler, "rotte" er jo klassisk. Hvis ligner min hund på en rotte? Øh.. Hun har lange slanke ben, hun har lang hvit pels, gedigne ører og megabuskete hale, ja, rotte... Et annet eksempel er "mopp", også en standard, Hunden min har 4 poter på størrelse med brustopper, og det er det eneste på henne som berører bakken! Ok, hun er langhåret, men håret er da langt fra bakken! Hun ville nok blitt en meget dårlig mobb, om du da ikke legger henne på ryggen og gnur henne bortover gulvet... Hvorfor mååå enkelte alltid lire ut av seg slike kommentarer? Det er ikke det at de sårer meg, men det irriterer meg at folk er så tankeløse. Hvorfor må små hunder være rotter, mopper og gneldrebikkjer, bare fordi de er små? Hvor mange er det som kaller Dobermann rotte? Selv om de jo naturligvis ligner mer på en rotte enn en Papillon. Aldri hørt det jeg i alle fall, og bare for å ha sagt det så har jeg ingenting imot Dobermenn :D

Dette ble jammen ganske OT. Hehe.. Men tilbake til saken, jeg bryr meg ikke om folk ikke liker min rase, men jeg synes det er unødvendig å si det uten grunn. Hvorfor skulle jeg gå bort til noen å si "æsj, skjønner ikke at du vil ha den rasen der, den er jo så stygg"? Det jeg derimot kunne sagt er "Å, så fin rase, de er helt nydelige, men passer nok ikke helt for meg". Mener jeg derimot at en rase rett og slett er stygg, så greier jeg fint å holde det for meg selv. Har sett nok små unger blitt såret, blant annet på utstilling, av ufine kommentarer. Du vet ikke alltid hvem som hører deg..

Jeg er så enig så enig... Hvor mange ganger har jeg ikke hørt at Oscar ligner ei rotte. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en hundetrening for en mnd tid siden, kom ei jente bort til bilen min og titta inn til Nirm. Og spurte "Hva i all verden er det der?". Da jeg sa at det var en BC, så kom det ganske spontant "Å. Stakkar!". Greit at Nirm ikke er verdens vakkreste BC, men det er da ikke synd på han... I et fortvilt forsøk på å ro hele dette i land, så kom forklaringen at det var ikke synd på hunden, men på meg som hadde en slik hund. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en hundetrening for en mnd tid siden, kom ei jente bort til bilen min og titta inn til Nirm. Og spurte "Hva i all verden er det der?". Da jeg sa at det var en BC, så kom det ganske spontant "Å. Stakkar!". Greit at Nirm ikke er verdens vakkreste BC, men det er da ikke synd på han... I et fortvilt forsøk på å ro hele dette i land, så kom forklaringen at det var ikke synd på hunden, men på meg som hadde en slik hund. :D

Syns Nirm er pen jeg.. den flotteste korthåret bc jeg har sett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...