Gå til innhold
Hundesonen.no

Knuste ølflasker og utsatte hundelabber


Aya

Recommended Posts

Jeg bor egentlig veldig greit til når det gjelder hunder, villastrøk med store hager foran huset, massevis av koselige hunder man kan hilse på og leke med, skog og vann bak huset.. Eneste problemet er de pokkers ungdommene (jaja, jeg vet jeg er ungdom selv- men ærlig talt), som fra mai til september finner seg plasser langs vannet og i skogen hvor de fester... Resultatet? Knuste øl- og rusbrusflasker, og oppkuttede poter.. Har jo såklart Frøya i bånd i båndtvangstida (vi snakker tross alt om en Gordon setter som liker å jage elg blant annet), men det kan være vanskelig å se brune glassskår mot skogsbunn.. Stakkar liten, i fjor sommer kutta hun seg sinnsykt opp, måtte sy (også hun som ikke er spesielt glad i vetrinær *kremt*), og måtte gå med sokk i to uker. Men man kan ikke gå normalt med sokk, man MÅ hinke på tre ben med sokk (bortsett fra hvis man ser en fugl eller en annen hund eller et forlatt pizzastykke; da har vi det ikke så fælt lenger), og man må snu seg og sende bebreidende blikk mot eier (les: meg) annenhver meter...

Uansett var jo Frøya heldig som hadde en dyrlege å gå til, som kunne lappe henne sammen.. Tenk på rev, ekorn osv.

KLART man vil feste ute nård et er så fint vær.. Men HVORFOR tenker ingen på de som må gjennomgå for det? Dyrene for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig!

Huffameg.. Jeg bor like ved stranda, og der er det populært å feste om sommeren. De knuser flasker så det holder. Særlig i tunnelen som man må gå gjennom for å komme ned på stranda! Inni der er det attpåtil mørkt, så det er skikkelig vanskelig å se. Jeg bærer alltid LiLi når jeg går gjennom der. Men synes allikevel det er skikkelig unødvendig! Det er jo en diger søppelkasse nede på stranda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er såååå enig med dere.. her som vi bor er det helt ok og gå på tur langs veiene og slikt da men nå har noen naboer begynt å feste noe jekla, og masse fjortiser som drikk to pils og går og raver nedi veien her.. så hele veien opp ligger det knuste pils flasker.. RRRRRRrr men jeg går nå med bandasje i lomma hele tiden etter dem begynte da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Den flaskeknusinga har jeg aldri skjønt meg på.. Det tilkaller jo blant annet politiet når man fester :)

Fra spøk til alvor, de fleste burde gjøre som noen av vennene mine når de fester på stranda, avtale at feks to-tre stk er igjen der eller kommer dagen etterpå for å rydde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

hater sånn flaskeknusing... heldigvis har jeg middelstor hund så jeg kan bære henne over, men noen ganger er nesten hele veien overfylt av glass sånn at jeg må bære henne kjempe langt... huh, blir tungt med 17 kilo i armene etter hvert.... irriterende det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og her er så mange strender/svaberg/skog mot vann, og det er der de samler seg.. Unngår selvsagt de stedene der jeg vet at de ofte fester, men de flytter seg hver helg pga. av natteravner, politi, foreldre/ansvarlige voksne osv. Skal jo ikke si at ikke jeg er med på det, men ville ALDRI knust en flaske. Hva er det som er så gøy med det da? Du kan jo pante dne og få masse penger tilbake istedet.. hehe.. Ikke alltid like lett å bære en sprellende Gordon som dytter med snuten og kravler rundt som en mark med lande bein og en laaang tunge (haha), blir nok litt enklere når jeg får en papillon.. kanskje:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...