Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater/Kritikker

LiLi

Recommended Posts

Har ikke Cello sine, men her er Tassen sine :wink:

Første utstilling: 2 JK

"11 mnd. Meget bra hode og uttrykk. Bra hals, ennå smal i kroppen. Avfallende kryss. Litt for høy hale i bevegelse. Normalt vinklet. Meget bra pels. Utmerket temerament, men litt stresset."

Leknes 28.08.04: 1 AK & res VK

”Snyggt hode, tiltalende uttrykk. Vakre øgon. Tilreklig hals. Bra brøstkorg. (Noe med skuldrene, klarer ikke å tyde) Meget bra kryss. Kør seg v/ god steglengd og drive. Velpleiet. Behøver ringtrening.”

Leknes 29.08.04: 1 AK & 4 VK

”Maskulin hann. Meget god typ og balans. Meget godt hode og uttrykk. God hals. Velkroppet. Tilstrekkelig vinklet foran og bak. Meget god pelslival. Litt for `glad` haleføring. Gode bevegelser.”

Vi håper jo at det skal gå bedre nå på utstillinga i Bodø 18.-19. juni, siden vi har vært på sosialtrening i hele vår/vinter/høst :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det gjør det sikkert :) Morsomt.

Altså jeg mente sånn fremover, på de utstillingene dere skal på i sommer og sånn. Der kanskje flere av oss er, hadde vært morsomt å lagt dem ut her da, men det er jo selvsagt frivillig :D Jeg kommer også til å legge ut mine på hjemmesiden regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm athene skal på sin første den 19 juni :-o

det går sikkert bra men blir alltid nervøs lenge før jeg skal i ringen,

jeg er ikke nervøs pga henne men for at jeg skal gjøre det store dume og tryne eller noe slikt :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm athene skal på sin første den 19 juni :-o  

det går sikkert bra men blir alltid nervøs lenge før jeg skal i ringen,

jeg er ikke nervøs pga henne men for at jeg skal gjøre det store dume og tryne eller noe slikt :oops:

Jeg også! Hvor skal du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mia_cavalier

Garantert til Bodø, siden hun bor der (?)

ja nettopp i bodø =D> hehehe

de skal ha utstilling på en kunstgressbane ikke så mange min unna her jeg bor :) =D>

jeg får håpe og krysse fingrene og be værgudene om godt vær hvis ikke

så blir det vel en trassig shih tzu frøken som går i ringene hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skrive den jeg fikk på Oscar i helga for den har jeg liggende her:

Åpen unghund klasse, hann Dommer: Dodo Sanahl, Sverige.

Utmerket hode litt bredt bårede ører. bra hals, rygg og haleansetning. flott hale. dyp kropp. litt lang i lenden. beveger seg godt, med drive. Trivelig vist.

Premiering: 1.premie, 2.plass med HP og 5.beste hannhund

Kritikkene vi får senere vil være på hjemmeside=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...