Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater/Kritikker

LiLi

Recommended Posts

Skrevet

Hadde vært gøy om alle skrev inn utstillingsresultatene og kritikkene sine på denne topicen når de har vært på utstilling! :)

Skrevet

Har ikke Cello sine, men her er Tassen sine :wink:

Første utstilling: 2 JK

"11 mnd. Meget bra hode og uttrykk. Bra hals, ennå smal i kroppen. Avfallende kryss. Litt for høy hale i bevegelse. Normalt vinklet. Meget bra pels. Utmerket temerament, men litt stresset."

Leknes 28.08.04: 1 AK & res VK

”Snyggt hode, tiltalende uttrykk. Vakre øgon. Tilreklig hals. Bra brøstkorg. (Noe med skuldrene, klarer ikke å tyde) Meget bra kryss. Kør seg v/ god steglengd og drive. Velpleiet. Behøver ringtrening.”

Leknes 29.08.04: 1 AK & 4 VK

”Maskulin hann. Meget god typ og balans. Meget godt hode og uttrykk. God hals. Velkroppet. Tilstrekkelig vinklet foran og bak. Meget god pelslival. Litt for `glad` haleføring. Gode bevegelser.”

Vi håper jo at det skal gå bedre nå på utstillinga i Bodø 18.-19. juni, siden vi har vært på sosialtrening i hele vår/vinter/høst :wink:

Skrevet

Jepp, det gjør det sikkert :) Morsomt.

Altså jeg mente sånn fremover, på de utstillingene dere skal på i sommer og sånn. Der kanskje flere av oss er, hadde vært morsomt å lagt dem ut her da, men det er jo selvsagt frivillig :D Jeg kommer også til å legge ut mine på hjemmesiden regner jeg med.

Skrevet

hmm athene skal på sin første den 19 juni :-o

det går sikkert bra men blir alltid nervøs lenge før jeg skal i ringen,

jeg er ikke nervøs pga henne men for at jeg skal gjøre det store dume og tryne eller noe slikt :oops:

Skrevet
hmm athene skal på sin første den 19 juni :-o  

det går sikkert bra men blir alltid nervøs lenge før jeg skal i ringen,

jeg er ikke nervøs pga henne men for at jeg skal gjøre det store dume og tryne eller noe slikt :oops:

Jeg også! Hvor skal du?

Skrevet

mia_cavalier

Garantert til Bodø, siden hun bor der (?)

ja nettopp i bodø =D> hehehe

de skal ha utstilling på en kunstgressbane ikke så mange min unna her jeg bor :) =D>

jeg får håpe og krysse fingrene og be værgudene om godt vær hvis ikke

så blir det vel en trassig shih tzu frøken som går i ringene hehehe

Skrevet

Kan skrive den jeg fikk på Oscar i helga for den har jeg liggende her:

Åpen unghund klasse, hann Dommer: Dodo Sanahl, Sverige.

Utmerket hode litt bredt bårede ører. bra hals, rygg og haleansetning. flott hale. dyp kropp. litt lang i lenden. beveger seg godt, med drive. Trivelig vist.

Premiering: 1.premie, 2.plass med HP og 5.beste hannhund

Kritikkene vi får senere vil være på hjemmeside=)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...