Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater/Kritikker

LiLi

Recommended Posts

Skrevet

Hadde vært gøy om alle skrev inn utstillingsresultatene og kritikkene sine på denne topicen når de har vært på utstilling! :)

Skrevet

Har ikke Cello sine, men her er Tassen sine :wink:

Første utstilling: 2 JK

"11 mnd. Meget bra hode og uttrykk. Bra hals, ennå smal i kroppen. Avfallende kryss. Litt for høy hale i bevegelse. Normalt vinklet. Meget bra pels. Utmerket temerament, men litt stresset."

Leknes 28.08.04: 1 AK & res VK

”Snyggt hode, tiltalende uttrykk. Vakre øgon. Tilreklig hals. Bra brøstkorg. (Noe med skuldrene, klarer ikke å tyde) Meget bra kryss. Kør seg v/ god steglengd og drive. Velpleiet. Behøver ringtrening.”

Leknes 29.08.04: 1 AK & 4 VK

”Maskulin hann. Meget god typ og balans. Meget godt hode og uttrykk. God hals. Velkroppet. Tilstrekkelig vinklet foran og bak. Meget god pelslival. Litt for `glad` haleføring. Gode bevegelser.”

Vi håper jo at det skal gå bedre nå på utstillinga i Bodø 18.-19. juni, siden vi har vært på sosialtrening i hele vår/vinter/høst :wink:

Skrevet

Jepp, det gjør det sikkert :) Morsomt.

Altså jeg mente sånn fremover, på de utstillingene dere skal på i sommer og sånn. Der kanskje flere av oss er, hadde vært morsomt å lagt dem ut her da, men det er jo selvsagt frivillig :D Jeg kommer også til å legge ut mine på hjemmesiden regner jeg med.

Skrevet

hmm athene skal på sin første den 19 juni :-o

det går sikkert bra men blir alltid nervøs lenge før jeg skal i ringen,

jeg er ikke nervøs pga henne men for at jeg skal gjøre det store dume og tryne eller noe slikt :oops:

Skrevet
hmm athene skal på sin første den 19 juni :-o  

det går sikkert bra men blir alltid nervøs lenge før jeg skal i ringen,

jeg er ikke nervøs pga henne men for at jeg skal gjøre det store dume og tryne eller noe slikt :oops:

Jeg også! Hvor skal du?

Skrevet

mia_cavalier

Garantert til Bodø, siden hun bor der (?)

ja nettopp i bodø =D> hehehe

de skal ha utstilling på en kunstgressbane ikke så mange min unna her jeg bor :) =D>

jeg får håpe og krysse fingrene og be værgudene om godt vær hvis ikke

så blir det vel en trassig shih tzu frøken som går i ringene hehehe

Skrevet

Kan skrive den jeg fikk på Oscar i helga for den har jeg liggende her:

Åpen unghund klasse, hann Dommer: Dodo Sanahl, Sverige.

Utmerket hode litt bredt bårede ører. bra hals, rygg og haleansetning. flott hale. dyp kropp. litt lang i lenden. beveger seg godt, med drive. Trivelig vist.

Premiering: 1.premie, 2.plass med HP og 5.beste hannhund

Kritikkene vi får senere vil være på hjemmeside=)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så fint at dere allerede har veileder og atferdsspesialist på laget, og at dere har testet både mer og mindre aktivitet. Det dere beskriver høres ut som en valp som ligger så høyt i grunnstress at han ikke klarer å regulere seg ned igjen. Da hjelper det sjelden med mer trening, for problemet er ikke mangel på aktivitet, men at nervesystemet aldri får landet. Det jeg ville prøvd: senk totalbelastningen kraftig i 10–14 dager. Korte, kjedelige turer, ingen søk, ingen kurs. Bytt aktiviteten mot ting som nedregulerer: tygging, slikkematter, snacks strødd i gresset. Og når han faktisk ligger rolig av seg selv, legg en godbit stille mellom labbene hans uten å si noe. Ro som blir belønnet, kommer oftere. At han blir «svart i øynene» og umulig å avlede tyder på at han er langt over terskel, og da lærer han ingenting. Nevn gjerne smerteutredning for veterinæren også, mage og ledd kan gi akkurat dette bildet. Jeg har skrevet mer om ro-trening her om dere vil ha en konkret plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/
    • Godt tenkt å forberede seg før katten kommer, det er da du har mest påvirkning på resultatet. Det viktigste er ikke utstyret, men introduksjonen. Planlegg at de to første ukene skjer bak grind eller lukket dør: la dem lukte på hverandre gjennom døra, bytt tepper mellom dem, og belønn hunden hver gang den er rolig i nærheten av kattelukt og kattelyder. Først når hunden kan se katten uten å låse seg fast, tar dere korte, rolige møter med hunden i bånd. Katten trenger alltid en fluktvei: høyder, hyller og minst ett rom hunden ikke har tilgang til. Kattedoen løser du enklest med en barnegrind hunden ikke kommer forbi, eller en hevet plassering katten lett når. Og følg med på hunden din underveis: stirring, stivhet og jaging betyr at dere har gått for fort frem, ikke at det er umulig. Gjør det kort og gøy, og gi det uker heller enn dager. De fleste hunder kan lære å leve fint med huskatten sin.
    • Gratulerer med valp på vei! I stedet for å anbefale en bestemt skole vil jeg gi deg spørsmålene jeg selv ville stilt før påmelding, for det varierer mer mellom instruktører enn mellom skoler. Spør konkret: Hvilke metoder bruker instruktøren, og brukes det noen form for korreksjon eller «konsekvens»? Du vil ha et tydelig ja til kun belønningsbasert trening, ikke et vagt «vi tilpasser oss hunden». Hvor mange valper er det per instruktør? Seks er mye bedre enn tolv. Og handler kurset om hverdagen (ro, håndtering, alenetrening, trygg sosialisering) eller mest om sitt og dekk? For en setter-valp er det første langt viktigere. Be gjerne om å få se på en kurstime før du melder deg på. En seriøs instruktør sier ja til det. Jeg jobber selv som hundetrener i Oslo, så jeg lar andre svare på de konkrete skolene, men jeg har skrevet om hva god sosialisering faktisk er, om du vil lese mer: https://oslohundetrener.no/hva-er-sosialisering-og-hvorfor-er-det-viktig-for-valpen/
    • Dette høres utrolig slitsomt ut, og jeg skjønner godt at dere er på bristepunktet. To ting ville jeg gjort først, før noe trening: en veterinærsjekk av valpen (urinveisinfeksjon er en klassiker bak plutselig tissing inne) og skikkelig rens av madrass og dyner. Vanlig spray fjerner ikke lukten for hundenesen, og så lenge det lukter toalett, forblir det et toalett. Så til bjeffingen. Akkurat nå har hundene lært at bjeffing åpner døra, så det er den vanen vi må snu, ikke hundene det er noe galt med. Men vi starter ikke om natta. Tren på dagtid: lukket dør i tre sekunder, åpne mens det er stille, belønn. Bygg langsomt opp. Gi dem samtidig en skikkelig god liggeplass utenfor soverommet som fylles med tyggeben og gode ting, så stedet får verdi i seg selv. Det er ikke noe quick fix her, men med en gradvis plan er det absolutt løsbart. Med tre hunder samtidig kan det være verdt å få en trener til å se på helheten hjemme hos dere.
    • Får bare prøve meg frem litt, skal kjøpe sånn for å se. Umulig å vite før man har prøvd 😉 Takk for nyttig info Molly.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...