Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skal du og hunden(e) i sommer?


MarieR

Recommended Posts

De fleste av oss har jo noen uker fri i sommer. :) Hva skal du og din(e) hund(er) bruke sommeren på?

Jeg og Ask skal trene en del på appellmerke og klasse 1, samt noen nye ting som apport osv. Ellers går dagene med til lange turer i skog og mark tenker jeg :P Late dager med strandliv og båtturer hører også med. Ask elsker å sitte på i båt, men det er litt skummelt når vi får fisk :P Blir vel litt kløv og trekk også tipper jeg, og kanskje vi får en innføring i rundering. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med valp i huset, skal vi nok bare være hjemme. Mannen skal til England et par uker, men Poppy og jeg blir hjemme. Kanskje tar vi oss en tur på hytta til foreldrene mine, men det blir vel det lengste vi drar.

Jeg jobber hjemmefra, så det blir heller ikke store forandringer i "timeplanen" selv om det er sommer. Men jeg håper jo på litt færre oppdrag ved de få soldagene vi har her på nordvestlandet, slik at vi får tatt oss late turer ut i skog og fjell. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på hytta til besteforeldrene mine på Hvaler. Hun har vært der en gang før, og da stortrivdes hun. Kjørte båt og badet, gikk turer osv.

Så skal vi kanskje en tur til Gøteborg for å hilse på oppdretteren og søstra hennes.

Vi skal trene en del - men først må vi trene på å takle en treningssituasjon (orker ikke å forklare det nærmere her). Skal lære inn grunnferdighetene i lydighet på nytt (ikke at hun kan alle fra før av for å si det sånn) og sette på kommando på flest mulig av dem. Deretter skal jeg begynne å baklengskjede øvelsene i bronsemerket og klasse 1 (lydighet), så får vi se hvor langt vi kommer.

Vi skal på NKK Trondheim (selvsagt). Dessuten skal i alle fall jeg til NKK Bjerke, men siden Tinka får løpetid omtrent på den tiden veit jeg ikke om jeg skal ha med henne eller ikke enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slutten av juni skal vi på kurs i kantarellsøk så vi kommer nok til å drive litt med det i sommer. Skal til Bergen i begynnelsen av juli og Vesla skal fly for første gang. Ellers skal vi bare være på hytta og hjemme. Kommer sikkert til å gå en del turer og trene litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Norsk Vinner for schäfer i Lillestrøm. Så skal vi til Bodø på Landsstevne i Forbundet Kysten. Blir vel en segltur eller to også tenker jeg! :) Ellers blir det vel bare helgaturer forskjellige plasser tenker jeg!

Og så får vi besøk av Therese og Lars da! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal en uke på hyttetur til Geilo sammen med hele familien og deres hunder. Kan tenke meg at det blir litt av et sirkus, men Gizmo kommer til å elske det :) Blir nok mange turer i skogen og på fjellet. Skal også muligens en tur innom oppdretteren til Gizmo som bor i hallingdal. Ellers har vi tenkt litt på å ta en tur til til Sverige, men ingen ting er sikkert. Vi har også hytte på Voss så det blir nok et par helgeturer dit også. Siden det er vår første sommer med Gizmo har vi valgt å prioritere han. Derfor blir det bilferie og mye hytteturer :P Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Norsk Vinner for schäfer i Lillestrøm. Så skal vi til Bodø på Landsstevne i Forbundet Kysten. Blir vel en segltur eller to også tenker jeg! :) Ellers blir det vel bare helgaturer forskjellige plasser tenker jeg!

Og så får vi besøk av Therese og Lars da! :P

og vi gleder oss :P da får jeg kjenne på magen din også :P *gleder meg*

Og hilse på søte Atheo :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Ero skal dra til besteforeldrene mine en hel uke i sommerferien. Der skal vi gå på fjellet, dra med båt, bade i badevannet og bare nyte sommeren.

Når jeg er hjemme blir det vel strandturer og turer i skog og mark. Og hvis agility frister å fortsette med så blir det vel også agility-treninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Nord-Norge i sommer, gleder meg skikkelig! Vi har et sommerhus ca 2 timer fra Bodø, så mye tid skal tilbringes der! :) også skal jeg besøke en venninne i Narvik som jeg ikke har sett på ALTFOR lenge! *Hoppetisprett, jeg gleder meg!* :D

Jentene skal seff være med meg! Blir spennende å se hvordan turbo Lita takler den laaaaange bilturen... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal en tur til Lillestrøm på Norsv vinner for Schäfer, ellers så blir vi hjemme. Skal en del på sjøen, bade med hundene og så gå litt på fjellet. :)

Når er den igjen? Mulig jeg bare tar meg en tur bort å titter :D Siden det tar 5min for meg å gå :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være på hytten, forhåpentligvis får jeg lært Raja å svømme. Skal ellers bare kose oss, og trene rotrening forskjellige steder (noe som er viktig for min stressmaskin). Blir vel ellers kanskje litt agility og lydighetstrening også :) Se om jeg kan få henne til å gå slalom 12 pinner uten hjelp, og få henne til å gå fri ved fot 20 meter og ha kontakt med meg hele tiden. Kanskje ikke så store krav, men vi bruker god tid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå først flytter vi neste uke - så er det utstilling neste helg, før vi drar en uke til sølen på klickercamp (Jippi!).Når vi kommer hjem skal vi rett til romerike for å stille ut i nes. Og neste helg der igjenn skal han MH testes i sverige.Så blir det noen rolige uker med fokus på å gjøre i stand i det nye huset (dugnad i krøderen for de som vil!) , jobbe og trene , før vi antageligvis drar på brukskurs hos østlie hundesenter i august. Ja også skal vi på Norsk vinner på Bjerke..Der skal jeg skrive i LP ringen håper jeg og Hilde skal stille ut Loke (ikke sant Hilde :unsure: ) Det er det som står på agendaen enn så lenge. Det kommer sikkert mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen reiser Buster å Tore ned til Inderøya, og da blir det nok mange turer i skog og mark. jeg drar nedover dit etter Saltenutstillingen. Og så skal han få være med til nkk i Trondheim. Er spent på hvordan han takler det, han har bare vært med å sett på småe utstillinger før. Rundt 10 juli drar vi opp hit og skal stort sett gjøre fint lite. Blir et par turer opp til vannet, og på et par strender, og litt trening i agility. Men for det meste skal vi slappe av med mange lange turer i skogen, og vi skal bade mye (hvis det blir greit vær selvsagt :) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal no ha oss en tur til sverige hele gjengen, utenom det så vet jeg ikke helt hva vi finner på.

NKK på Bjerke frister veldig men vi får se om vi har annledning til å reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt oss nytt hus, og skal pusse opp dette. Det er en stor tomt som er vovve-vennlig, så den skal gjæres inn:)

Ellers venter min ene tispe valper i slutten av Juni, så det blir en hjemmesommer i år:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser til syden nå om 2 uker. Når jeg kommer hjem så skal jeg rett til sverige for å ta nye prøver, å se om jeg er frisk *håper på* :o Resten av ferien skal jeg på jobb (hundepensjonat). Det er alltid like gøy ;) Masse fint vært og masse tur med hunder. Ja, det gleder jeg meg til :D

Edit: Skal også på båttur til stavanger og bergen (+områder rundt her) så gi beskjed dere som bor i disse områdene hvis det blir hundetreff :P

Skal også til bø i telemark tror jeg (i badelandet :) ). Da håper vi på å treffe Astrid og Vicky, pluss kanskje andre soniser? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på agilitykurs, og ellers trene masse på grunnferdigheter og begynne å baklengskjede klasse 1/bronsemerkeøvelsene (lydighet) :) MAja skal også kanskje være med til Oslo -> Telemark, og håper vi da kan dra på NKK Oslo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...