Gå til innhold
Hundesonen.no

hjelp med marsvinnavn

påsan

Recommended Posts

Skrevet

om et par tre uker får jeg to nydelige marsvingutter. a035.gif

tenker en del på navn og har kommet fram til en god del fine navn.

har funnet fram til 6 Stk som jeg kunne tenke meg men problemet er at det å bestemme seg er en komplisert sak

så det blir morro å høre hva dere her inne menera068.gif

heh hvorfor gikk ikke dete da?? :)

jaja dette skulle være en avsteming men får gjøre d på en annen måte istede

ok

1lucky

2lucifer

3noldus

4tamlin

5antonio

6james

ja hva syns dere?

Skrevet

Jeg synes sånn vanlige, litt ... ja.. vet ikke helt hva jeg skal kalle det jeg...

Men;

Otto

Viggo

Sverre

Gunnar

Knut

Willy

Skrevet

Syns Lucky og James var fine navn...Syns det blir litt for teit å kalle opp et marsvin etter djevelen ;)

Navnet lucifer betyr "bringing light", og refererte opprinnelig til morgenstjernen :P . Det er først i senere tid det har blitt assosiert med djevelen. Jeg liker det navnet jeg, og jeg likte og Tamlin :P

Skrevet

Deler gjerne navnene til mine to herlige marsvin gutter. Men ikke le av de:) har funni på det ene selv!

Tim

Tempo (funni på)

Så det er med veldig godt hjerte jeg gir deg disse navnene<3

• 2 months later...
Skrevet
:) Tamlin og Lucky var fine navn! Men to hanner sammen? De kan begynne å slåss når de blir kjønnsmodne. De må vel kastreres? Men dette har du antagelig greie på fra før antar jeg :(
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...