Gå til innhold
Hundesonen.no

Triks


Margrete

Recommended Posts

Ja, da kaster jeg inn håndkleet og skal lære hunden min fullstendig unyttige ting :P Dette for å bygge litt selvtillit og at ting ikke skal være så himla alvorlig. Jeg har aldri lært hundene mine noen trisk. Faro kan jo boffe, men det er det.

Nå trenger jeg tips og veiledning, eventuelt en side med nøye forklaringer til hvordan jeg går frem. Her vil jeg bruke klikkeren aktivt.

Han kan gå sikksakk mellom beina mine.

Margrete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lære han navnet på alle fingrene! (Sånn som jeg viste dere med Wachita hvis du husker)

Slå av og på lyset (Target)

Slå av og på vasken

Hente en boks m brus i kjøleskapet (din Pepisholiker :P )

Hjelpe deg m klesvasken, ta ut av vaskemaskinen

Rulle rundt

Vinke

Være skamfull (legge begge labbene over snuta)

Tja det var noen! Gleder meg til å se resultatet! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra å nusse meg på nesa er det eneste trikset Loke har lært å snure rundt.Det lærte han i går faktisk. Jeg bestemte meg for å øve oss på frishaping - Loke er en vanskelig hund å jobbe slik med fordi han er så sprellemann- og tenkte at en slik unyttig greie er et godt utgangspunkt. Jeg begynnte å klikke bare for å flytte tyngdepunktet mot høyre og i løpet av tre økter på ca 2-4 min hver så kunne han snurre rundt mot høyre :P Jeg ble gledelig overasket over å se at han på et tidspunkt sto helt stille og bevegde kroppen litt forsiktig og konsentrert i flere retninger for å teste hva han ble klikket for. Slik har jeg alldri sett han jobbe før :) Vanligvis er det bare hurrameg rundt i alle retninger...

Verdt et forsøk for Zizco og? Han er vel langt mer klikkerklok en Loke vil jeg tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah..det glemte jeg..Loke kan også lukke skuffer og skap..men det er lært inn ved hjelp av targeting da (post-it). Vet ikke om du ville ha shaping øvelser jeg? :unsure:

Her takker vi ja til all selvstendig trening :P Nå har jeg handlet aktiviseringsboka, så nå skal det bli artig neste gang dere møter oss.

http://www.marcoognero.k-nettet.com/main/c...9&customID=2366 Fant forresten denne siden, der det er oppskrifter også :)

Margrete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...