Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund som "tygger" på¨bakpotene sine....


Recommended Posts

Emma -min 11 mnd gamle golden jente tygger på bakpotene sine-flere ganger om dagen :P .Det har hun gjort fra hun var liten.Har jo selvsagt hvert hos dyrlegen med henne,men han finner ikke noe galt med bena hennes.

Hun er frisk og rask ellers også(nettopp vært på helsesjekk.)Så lurer jeg litt da...Noen som har vært borti detta før?

Treneren min nevnte at det kan være fordi hun er så stressa at hun gjør det,men han hadde ikke noe annet forslag enn å passe på så hun ikke gjør det så mye.

Hun får nok stimulanse både fysisk og psykisk,så hun har nok å gjøre. Nå om tiden prøver jeg å jobbe endel "rolig" med henne,men virker ikke som om det hjelper noe i forhold til slikkinga og bitinga på bakbeina.

Det er kun på bakbena hu gjør det,å aldri sånn at det blir sår,bare sånn at hele benet blir klissete å sånn liksom......

Forslag,eller gode råd mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rex gjør det litt, ser at han er våt på labbene.. Men her er det både forran og bak. Og tror HAN gjør det fordi han har fått noe på poten, f.eks kvae (fra treet i hagen). For det ser ut til å plage han, og han skal ha et bort. Er ikke noe sår eller noe her heller.

Men han gjør det ofte, men det kommer nok at han løper løs i hagen hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rikke gjør det hu også! og jeg kan ikke tenke meg at det har noe med stress å gjøre, for det er som med Donny når hun ligger å slapper av på sofaen! men hun gjør det ikke sååå ofte da! :)

helt sikkert ikke no farlig! så lenge det ikke blir sårt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjør omplasseringshunden til moren min også, "tygger" på bakbeina når han slapper av i sofaen flere ganger til dagen. Jeg har alltid trodd det hadde noe med fortiden hans å gjør(han har ikke hatt det bra), trodde det var stress eller en vane som han ikke klarer å slutte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Årsaker til "tygging" av bein kan være sopp, allergi eller midd.. Men dette er jo ting som veterinæren hadde sett eller sikkert tenkt på. De to siste fører jo med seg andre symptomer også..

Eller det kan jo kanskje være en "kose sak", akkurat som unger har "totten"... :P Eller... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gjør det fordi de kjeder seg, andre pga fysiske skader.

Pia har problemer med dette når potene begynner å klø. Da tygger hun. Du kan lese om hvordan vi behandler på hjemmesiden vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...