Gå til innhold
Hundesonen.no

Å tørre å si sin mening!


ida

Recommended Posts

Noe av det fine med hundesonen er at det er hundeeiere i alle aldre og med ulikt spekter av erfaring her!

Jeg har min fagbakgrunn og min erfaring i hundehold som gir meg en plattform å stå på. Noen ganger gynger det litt, noen ganger kraftig :P og innimellom står jeg ganske støtt!

Jeg har også valgt, som mange andre å være ganske åpen om eget hundehold og små og store bekymringer og gleder hundelivet gir meg. Tilbake har jeg fått mange gode råd og oppmuntringer.

Noen av dere vet jeg svært lite om, jeg vet ikke om dere har hund en gang! Det er selvfølgelig frivillig hvor mye man vil gi av seg selv i et slikt forum, men det er jo en kjekk måte å ikke stille seg lagelig til for hugg, på.

Derfor vil jeg bare si at jeg tar hatten av for dere som tør å gi så mye av dere selv. Det står mye mer respekt av det, enn av alle forsøk på å kneble dere!

Kom igjen med råd og synspunkter, selvom de kanskje ikke er så velformulerte og solid forankret i en eller annen teori eller "skole". Det er jo slik man lærer! De som ber om andres råd her inne, må jo være voksne nok til selv å velge hva de vil høre på og hva de kanskje ikke syns er så lurt.

Jeg har lært masse av å følge ulike mer eller mindre "hete" tråder, ikke minst (i det siste) om min lave toleranse for personangrep, både på egne og andres vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært masse av å følge ulike mer eller mindre "hete" tråder, ikke minst om meg selv :P og om min lave toleranse for personangrep, både på egne og andres vegne.

Kan ikke si jeg kjenner deg helt igjen i beskrivelsen din av deg selv, men bare du er fornøyd så er det jo supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg kjenner deg helt igjen i beskrivelsen din av deg selv, men bare du er fornøyd så er det jo supert!

Ha ha. Nei, den redigerte jeg mens du svarte. Den ble litt drøy! :P Fint at du tok poenget :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P

Enig med deg.. Det er kanskje lettere å ture frem akkurat som man selv vil når man er anonym..? Vet ikke, for jeg har aldri prøvd det :P Syns det er såå koselig når folk kommer bort og hilser på utstilling, eller bare det at de syns at Mona er fin, hehehe.

I det store og hele er jeg glad for Hundesonen, fått mange gode tips og gode diskusjoner her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med dere, IW og Ida.

Selv ønsker jeg å stå for mine egne meninger, og kan gjerne møte de som overhodet ikke er enige personlig, for virkelig å kunne forklare og for å kunne stå 100% for det jeg sier (satt på spissen, og dårlig formulert). Sånn har jeg alltid vært.

Men vanskeligere er det å vite hva jeg skal gjøre, da jeg i enkelte tilfeller er jeg usikker også på min egen mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Det jeg mente med at jeg hadde lært mye om meg selv (før jeg redigerte tråden) var blandt annet at jeg har solid kunnskap om enkelte ting, men er ganske grønn på andre ting, f. eks innen bruksområder. Derfor sier jeg kanskje ikke så mye når noen lurer på hvordan de skal få til fellesdekken, heller!

Jeg er vel ganske firkantet når det gjelder prinsippene rundt innlæring og avlæring, også, men forsterkes gjerne til å endre syn, hvis noen har lurere metoder! Positiv straff (som f.eks personangrep) har ingen langvarig effekt på min atferd :P .

Det er også godt å ha et forum der man trygt kan melde fra om sine frustrasjoner, uten at det blir brukt i mot en siden! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...