Gå til innhold
Hundesonen.no

Minner fra Hundesonen


Djervekvinnen

Recommended Posts

Hmm, ja.. Jeg husker godt alle diskusjonene om Nordenstam v.s KLikkertrening, og "Den store ungdomsdiskusjonen" som gikk tidligere i vinter, om man ville selge til ungom under 18. Den gikk hett for seg! Jeg synes det var veldig rørende da Puma ble avlivd og jeg fikk utrolig mange PM'er og hyggelige og trøstende tibakemeldinger.. Om jeg har forandret syn på noen, tjaa.. Jeg vet ikke helt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forandret syn på mangen etter jeg har lært dem å kjenne! ;)

Det jeg husker mest er vell bur diskusjonen, selge til ungdom diskusjonen og de gleder folk får når hunden blir frisk eller andre gode nyheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt husker jeg diskusjonene vi hadde i fjor sommer/høst, om treningsmetoder (og som ikke alltid handlet kun om treningsmetoder). De kom jo gjerne opp i tjue-tretti sider. Ble både engasjert og irritert av dem.

Om det er noe jeg syns var morsomt? Vel, spørsmål om sentrifuger og sånt.

Om det er noe jeg syns var irriterende? Alle rase- og ordlekene. Hundevrengerleken derimot, var ikke så verst.

Jeg tror egentlig ikke at jeg har endret synet på så veldig mange medlemmer. De jeg syns var irriterende fra starten av, syns jeg fremdeles er irriterende. Og de jeg likte fra starten av (eller fra før av) liker jeg fremdeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker selvfølgelig de "verste" treningsdiskusjonene. Og all kranglingen, kveruleringen som fremdeles følger med :P

Ståket i høst/vinter da mange fra Canis følte seg så utstøtt. Hehe.

Og når hunden til Cavalita døde. Hmm.. Alle som får seg valp, sånt er koselig, så det husker man jo.. Spesielt de man snakker mye med.

Selvfølgelig forandrer man syn på folk etter som man blir bedre kjent med de, diskuterer osv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg husker mest, og som fortsatt varmer er alle de fine ordene og oppmersomheten vi fikk da Hero døde.

Og det jeg er mest glad for er alle de kjekke menneskene jeg har blitt kjent med. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker godt da vi satt en gjeng på mirc midt på natten og ventet på at det nye forumet skulle komme. Ellers husker jeg noen ganger at jeg har blitt kalt noe som jeg ikke har satt pris på, og jeg har blitt så forbannet at jeg var glad det var et interenett mellom oss.

Husker også når det rant inn caniser hit ;) Ellers sitter ikke noen spesielle debatter inne, men jeg har fått vondt i meg noen ganger av flere ting. Blitt helt oppgitt. :P

En annen gang satt jeg hos scorpioen og elisabeth og skulle ut på byen.. da ble det en debatt ut av noe greier, og jeg havnet midt oppi det. Snakket nesten ikke om noe annet enn det den kvelden på festen og ute :P Såå engasjert :rolleyes:

Har vel forsåvidt hatt samme syn på folk som alltid. Kun en og annen person som rett og slett har overrasket meg og skuffet meg litt. Ellers er de fleste greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er opptil flere diskusjoner jeg har lest, og av og til følt meg såret av, men en må vel rekne med sånt

siden her er så mange forskjellige sjeler.

Humor-bilde tråden sitter godt prentet i minnet. Fantastisk!

Har fått nye venner her inne, det er jo kjempekoselig. (Siden jeg elsker å mase ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg ble så godt motatt her. Alle ønsket meg velkommen(selv om jeg var caniser) og sa ifra at jeg måtte spørre dersom det var noe.. Jeg følte med en gang at det var en god atmosfære her :P

Det har vært mange gode innlegg her, morsomme, triste, spennende, interesante, kjedelige og laaange. Særlig diskusjonsinnleggene. Akkurat nå er det burdiskusjonen jeg husker best, da folk ble så utrolig oppgitt av hverandre ;)

Har ikke vært så glad i innleggene som handler om brukerne her på forumet - de du liker best, de du vil skryte om osv.. Vi som ikke har vært her siden starten av blir ofte glemt.. :P:P

Synes de fleste brukerne her inne virker kjempegreie! Jeg kjenner ingen her, men har fått mange intrykk av folk for det.. Noen brukere irriterer meg ganske mye innimellom, mens andre har jeg absolutt ingenting i mot og kunne godt tenkt meg å bli kjent med! Andre brukere ser man ikke så mye til..

Jeg har brukt mange timer på dette forumet, og det er nok her jeg er mest når jeg er på nettet. ..og det er det jo en grunn til. Jeg trives :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange diskusjoner som har gitt inntrykk på meg. Den siste var vel den om brukshund. Lenge siden jeg har følt meg såååå liten i en diskusjon. Selvom jeg fikk mange PMer etter på med beklagelser :rolleyes: Ellers husker jeg godt de trådene om når Buffy og Puma ble avlivet. Det er hunder som jeg har "fulgt med på" gjennom forum. Så jeg satt med klump i halsen når jeg leste at de var borte.

Har nok endret syn på mange. Jeg var kanskje litt negative til endel folk i begynnelsen :rolleyes: Nå som jeg har vært aktiv en stund føler jeg at jeg "kjenner" mange av de som er innpå her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaa, nå har jeg bare vært medlem en liten stund her. Men når det gjelder den kjøp av blandingshund =støtte av blandingsavl?, så kommer jeg nok overhodet ikke til å glemme den :P Ellers har jeg jo møtt to fra sonen her, og som jeg sikkert kommer til å møte igjen ;)

P.S. Er hundesonefolkene og canisfolkene bitre fiender eller? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye jeg husker..må si som mange andre at når Puma og Buffy døde var det nesten som å miste noen man kjente :P Utrolig trist...

Jeg husker egentlig best humoren :P Det er flere ganger jeg sitti å flirt forann PCn av noe b.l.a Julie eller Virrevips har skrivd :P

Hundesonen er liksom litt anderledes enn mange andre forum føler jeg, for selv om vi er blitt mange så blir man liksom en slags gjeng..Selv om vi har våre uoverenstemmelser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker aller best alle "fjortissinnleggene" jeg selv la inn da jeg ventet valp, og på alle treningsmetodikk-diskusjonene som var. Jeg har forandret syn på enkelte, men bare et fåtall.

Det hadde forøvrig vært moro å høre hva folk mener om meg. (Det samme tenker vel alle sammen). Man prøver som best man kan å framstå slik man mener er riktig, men vet ikke helt hva andre synes.. :P

Og til slutt. Jeg husker veldig godt da Cavalita sin hund, og Puma døde. Det ble skrevet så fine "takkeinnlegg" at det var rørende. Det var trist lesing, og kommer til å sitte i hodet en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm...

Tror jeg husker de fleste diskusjoner om blandingshund av, da jeg er litt engasjert i akkurat det teamet.

Husker også den diskusjonen om salg av hund til umyndige folk. Endert synet mitt på noen av dere her...

Husker vel egentlig alle kranglete diskusjoner. Da jeg e rveldig flink til å rote meg borti sånne!

Det hyggeligste må vel være sonen treffene :)

Og alle de hyggelige folka jeg har blitt kjent med, og allede fine hundene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...