Gå til innhold
Hundesonen.no

Lita er skadet :(


Recommended Posts

Igår var Margrete, Faro, Zizco, jentene og jeg på tur. Da vi var nesten v bilen igjen så hyler Lita og kommer hompende på 3 ben mot oss.. Hun blør litt fra høyre baklabb. Margrete henter bilen så hun slipper å humpe hele veien ned.. Men når vi hadde kommet hjem og slapp henne ut av bilen så gikk hun på alle 4 inn og det så ikke så voldsomt ut alikevel.. Hun tasset litt rundt her hjemme mens jeg fant fram remedier til å rense og lappe sammen denne labben da.. Med en gang hun fikk på bandasjen så gikk hun på 3 ben igjen så jeg mistenkte henne for å være dramaqueen igjen da.. Noe hun har en tendens til å være.. :rolleyes:

Ihvertfall.. Når jeg skulle rense det på nytt igjen idag, så hyler hun når jeg skal ta av bandasjen. Når jeg får den av så lukter det skikkelig betent og bare jeg retter ut labben litt så tyter det grønn guffe ut av det :P Det var tydelig kjempe vondt og hun pep flere ganger og var helt frebrilsk på å skulle slikke på det.. Så det var bare en ting å gjøre, ringe dyrlegen.. Vi fikk komme med en gang så, mamma hentet oss. Dyrlegen ble først redd for at det lå noe igjen inne i der, siden det ble så fort betent.. Men det gjorde det heldigvis ikke..

Tok et blide av labben hennes, mens vet'n holdt på å ta ut all pusset. Se på den hovene og betente tottisen a :P

d65616b2.jpg

Ser jo veldig godt forskjell på den friske labben bak..

Hun syns hun var fryktelig varm også, 40,1 målte vet'n.. Hun fikk antibiotika og smertestillende i sprøyter og antibiotika i piller for å få de neste dagene..

Jeg innbiller meg at hun har tråkket på en rusten spiker.. Kan ikke helt skjønne hva annet som kan foråsake sånn betennelse så fort.. Uansett noe dritt er det!! :)

Sånn så hun ut bare noen min etter at vi kom hjem! Skikkelig dophue! :P og sjekk linselus i bakgrunnen ;)

531db188.jpg

Hun har kviknet litt utover kvelden, er ikke så varm lengre og nå ligger hun i sofaen igjen! :P Hun har ikke orket å krabbe oppi den på en stund..

Merker ihvertfall bedring bare på noen timer så vi får håpe det er bedring og ikke bare smertestillende...

Huff det er så grusomt når de har det sånn... :P Håper hun blir fort bedre! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir ikke noe tur på oss på en stund...! :P

Men var ute på en "tur" nå og da gikk hun for det meste på alle 4 og hun virker bedre allerede! :) Ikke så varm og slapp som hun var før i dag. Men hun gikk ut og tisset på gresset og snudde og gikk inn igjen, så mye tyder på at det ikke er helt godt! For dere som kjenner Lita så sier vel det ALT om hvordan hun lider!! ;)

Tequila fikk seg en tur ut alene etterpå så da var jo hun strålende fornøyd! :P

Lita takker pent og sovende fra sofaen for alle klemmer og susser! (Kjeftingen til Balze velger vi å overse :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering på Lita'n min! :P

Tok av bandasjen som dyrlegen satte på (den skulle sitte på i 24 timer, klarte nesten å vente ;) ) og det var fryktelig betent og kom masse dritt ut, så jeg klemte ut gørr så Margrete brakk seg! Hihihihi :P Men veldig glad for å ha holde hjelp! Hadde aldri klart det alene! Lita har litt halvhysterisk og dette var VONDT! :P Det fortsatte og komme dritt ut etter at jeg la på ny bandasje og det er jo forsovidt bra! Tok ikke mere en 10 min før det syntes på utsiden av bandasjen! :P La på enda en ny bandasje nå for en time siden og da kom det bare blodvann ut når jeg klemte på det, og det er ihvertfall bra!! :)

La på masse ren Aloe Vera (veldig glad i den planten min assa! :P ) og Bacimycin salve så det bør holde over natten! Blir spennende å se hvordan det er imorgen! :P

Takk for alle godbedringønsker! :P

Og by the way, hun går på alle 4 når på natta-tissinga! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars liten, håper det går greit med henne og sender masse godbedring koser og klemmer fra de tre hvite pelsene her hjemme og meg.

Det er ikke noe kjekt når de skader seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lita er veldig mye bedre idag! Renset såret så var det kun blodvann som kom ut ikke noe verk!! ;) ;) ;) Hun tråkker på det, uten å halte så masse så det er jo en formidabel bedring! JIPPI!! ;) Hun er fortsatt litt slapp, noe jeg syns er helt greit, for da holder hun seg mere i ro! ;)

Så straks er snuppelita klar for skikkelig action igjen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...