Gå til innhold
Hundesonen.no

Billige stålbur!


Recommended Posts

Billige stålbur som samtidig er trygge nok??

Hvor får jeg tak i det?

Haha, ikke brukt her på hundesonene i hvert fall, her er alle så glade i burene sine at de aldri vil kvitte seg med de... :P

Neida, fra spøk til alvor. Hvis du tenker på til bil, anbefaler jeg trønderburet. Det har jeg selv, og er (selv om de koster mye) forholdsvis billige i forhold til mange andre. Jeg betalte 2400 for mitt, inkl. frakt, det er str schâfer fikk jeg beskjed om (liten schäfer mener jeg men)

www.tronderburet.com.

Ellers så er det jo de sammenleggbare som man for overalt, men det er jo ikke særlig trygt i bil hvertfall, også bråker de noe innmari...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ikke brukt her på hundesonene i hvert fall, her er alle så glade i burene sine at de aldri vil kvitte seg med de... :P

Hei, du kan få kjøpt mitt! :P , neida bare tulla! Vårt var da ganske billig. Kjøpte det etter en lang utsillingshelg i Moss. Det hadde stått ute i regnet, så forhandleren ville nok ikke ta det med seg igjen. Det er sammenleggbart, men brukes bare hjemme og på utstilling, så til det er det veldig fint. Aner ikke hva det koster. Vi pruta det ned også. Prøv på finn.no, eller som oss på utstilling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...!

Foreldrene mine krever at jeg har bur til begge hundene så det er vel grunnen!

Foreløbig har min ligget i bur om dagen(ikke natta), men ønsker inderlig å trene dem ut av burene :P (får en hund til nå snart)

Kite har tygd i stykker alt som er av tyggelige gjennstander(trur han har seperasjons angst eller no') og jeg har derfor vært så lat/slem å bruke bur på han!

Han ser ut til å ha taklet dette veldig bra og slapper rolig og fornøyd av i buret(sier ikke at han elsker buret eller at han ikke er hjernevasket).

Men skal uansett ha to bur, selv om hundene skal gå fritt på rommet mitt(som er ganske stort) eller i huset på dagen!

*Håper å ha unngått diverse diskusjoner nå!* ;):)

Får undersøke! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, for på plantasjen har de 2 størrelser. Det minste har jeg og bruker det til min STORE Cavalier på utstillinger. Den andre størrelsen er ganske stor og koster rundt 500-550 kr. Tipper det ville ha passet til en labrador.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ok, for på plantasjen har de 2 størrelser. Det minste har jeg og bruker det til min STORE Cavalier på utstillinger. Den andre størrelsen er ganske stor og koster rundt 500-550 kr. Tipper det ville ha passet til en labrador.

Om du snakker om tøyburet så har Milo plass til å ligge, snu seg, sitte, (stå?) ligge på siden osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei, har noen tips til brae kenneler til stor hund? Fra Trondheim ned til Oslo området/Kristiansand? 
    • Det er fullt mulig å lære hunden å leke og ta leke som belønning. Jeg hadde en hund lik din, og fikk ham like fokusert på lek. I hovedsak gjøres det ved å belønne fokus på lek med mat. Legg en leke på gulvet, vent til hunden ser på den, belønn. Vent videre til han tar borti den med snute eller pote, så til han plukker den opp, osv. Bruk mat med "lav" verdi. Bruk tørrfôr som belønning, og jobb mye med ro når mat er involvert. Jeg tenker at her spiller mange faktorer inn. Hvordan er det på stuegulvet, hjemme? I hagen, på kjente områder? Begynn i lette omgivelser uten distraksjoner for hunden. Start med lave kriterier, enkle øvelser han kan. Hvis du bor i nærheten av en god hundeskole, sjekk om de har kurs i belønningsutvikling eller kan hjelpe deg med dette kanskje med en privattime eller to?  
    • Jeg tror nok løsningen her er å være tålmodig, og gi ham tid til å forstå hva som er forventet av ham. Du har åpenbart en matmotivert hund, som i seg selv er en stor fordel i lydighetstrening Vær nøye med å ikke gi godbit før han viser ønsket atferd, og gjør nok repetisjoner slik at han forstår mønsteret.    Gi det litt tid, så forstår han at det ikke hjelper å hoppe etter godbiten for å få den, iallfall!
    • Jeg har en hund som er veldig glad i mat og alt med mat skaper stress. Lydighet er vanskelig fordi uten godbiter så vil han ikke gjøre noe og med godbiter så blir han så stressa og kun opptatt av godbit og da hører han ikke etter hva han skal gjøre. Hvordan kan jeg trene lydighet da? Han liker ikke leker så det utgår. Han er ikke stresset uten mat men med en gang mat er med i bildet så stresser han fullt. 
    • Han raser opp i vekt han der. I går var vi på miljøtrening med valpekurset, og fikk veid han inne på en dyrebutikk. Nå veier han 10,3 kg 🤯 Kan ikke tro at den lille valpen er så tung allerede! Vi har hatt mange gode dager i det siste, og noen utfordringer. Som gjeterhund så har han altså begynt å reagere på biler, joggere, syklister, folk på sparkesykler. Men vi har jobbet masse med det, og det er allerede blitt mye bedre ☺️ Vi må bare fortsette å jobbe med det tenker jeg. Ellers har han hatt mange dager uten uhell inne, og han er begynt å gi beskjed ved å skrape på enten altandøren eller ytterdøren. Så det er bra! 😄 På tirsdag er siste dagen av valpekurset. Kjedelig! Det har gått så fort. Syns det har vært fint å ha en fast ting i uken å dra på med han, i tillegg til noen som setter øvelser som skal trenes på, slik at vi må trene på de øvelsene til neste kurskveld. Så jeg er litt gira på å lete frem et nytt kurs allerede. Vi får se hva jeg finner. Det er sikkert ingen kurs før etter sommerferien uansett.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...