Gå til innhold
Hundesonen.no

Billige stålbur!

Recommended Posts

Skrevet

Billige stålbur som samtidig er trygge nok??

Hvor får jeg tak i det?

Haha, ikke brukt her på hundesonene i hvert fall, her er alle så glade i burene sine at de aldri vil kvitte seg med de... :P

Neida, fra spøk til alvor. Hvis du tenker på til bil, anbefaler jeg trønderburet. Det har jeg selv, og er (selv om de koster mye) forholdsvis billige i forhold til mange andre. Jeg betalte 2400 for mitt, inkl. frakt, det er str schâfer fikk jeg beskjed om (liten schäfer mener jeg men)

www.tronderburet.com.

Ellers så er det jo de sammenleggbare som man for overalt, men det er jo ikke særlig trygt i bil hvertfall, også bråker de noe innmari...

Skrevet

Haha, ikke brukt her på hundesonene i hvert fall, her er alle så glade i burene sine at de aldri vil kvitte seg med de... :P

Hei, du kan få kjøpt mitt! :P , neida bare tulla! Vårt var da ganske billig. Kjøpte det etter en lang utsillingshelg i Moss. Det hadde stått ute i regnet, så forhandleren ville nok ikke ta det med seg igjen. Det er sammenleggbart, men brukes bare hjemme og på utstilling, så til det er det veldig fint. Aner ikke hva det koster. Vi pruta det ned også. Prøv på finn.no, eller som oss på utstilling!

Skrevet

Billige stålbur som samtidig er trygge nok??

Hvor får jeg tak i det?

Eg skal selge buret mitt. Er kun brukt 1 gang. Selger det for 800,-

Er sammenleggbart og har 2 døropninger.

Skrevet

Hm...!

Foreldrene mine krever at jeg har bur til begge hundene så det er vel grunnen!

Foreløbig har min ligget i bur om dagen(ikke natta), men ønsker inderlig å trene dem ut av burene :P (får en hund til nå snart)

Kite har tygd i stykker alt som er av tyggelige gjennstander(trur han har seperasjons angst eller no') og jeg har derfor vært så lat/slem å bruke bur på han!

Han ser ut til å ha taklet dette veldig bra og slapper rolig og fornøyd av i buret(sier ikke at han elsker buret eller at han ikke er hjernevasket).

Men skal uansett ha to bur, selv om hundene skal gå fritt på rommet mitt(som er ganske stort) eller i huset på dagen!

*Håper å ha unngått diverse diskusjoner nå!* ;):)

Får undersøke! :P

Skrevet

Hvor stort bur må du ha?

Hm...

Han jeg har nå har vel str. over det han trenger(målt etter behov i bil tur jeg), kunne godt tenkt meg samme str. igjen, ikke mindre!

Hvis noen skjønte hvor stort dette var da! :)

Skrevet

Ok, for på plantasjen har de 2 størrelser. Det minste har jeg og bruker det til min STORE Cavalier på utstillinger. Den andre størrelsen er ganske stor og koster rundt 500-550 kr. Tipper det ville ha passet til en labrador.

Guest Christine
Skrevet

Ok, for på plantasjen har de 2 størrelser. Det minste har jeg og bruker det til min STORE Cavalier på utstillinger. Den andre størrelsen er ganske stor og koster rundt 500-550 kr. Tipper det ville ha passet til en labrador.

Om du snakker om tøyburet så har Milo plass til å ligge, snu seg, sitte, (stå?) ligge på siden osv :)

Skrevet

Om du snakker om tøyburet så har Milo plass til å ligge, snu seg, sitte, (stå?) ligge på siden osv :)

Nei, det er stålbur. ;)

Men innbiller meg at det er ca samme størrelse. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
    • Jeg er interessert i rasene Collie eller Eurasier? Hvordan er de to rasene? Pelsstell? Røyter de mye? Er det mye lyd? Trenbarhet og kan de gå løs ute med lite jakt? 
    • Enig! Heftig lyd er no go for meg også
    • Da snakker vi en helt annen arbeidskapasitet, tilnærmet border collie. Men hvis det er aktuelt, så ja. Og så har de MYE lyd. Mer enn de andre lapphundene. Jeg synes de er dritfine, men lyden (og røytingen) hadde vært uaktuell for meg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...