Gå til innhold
Hundesonen.no

Halloen!


LeneC

Recommended Posts

Hei alle sammen.

Tenkte det kanskje var greit å skrive en kort presentasjon om meg og mine små og store beist.

Jeg er en jente på 28år, bosatt i Kristiansand.

Jobber i psykiatrien på sykehuset i byen- stort sett som nattevakt. (Få derfor ikke sjokk over hvor sent/tidlig jeg posterer mine evn. meldinger)

Jeg har hatt hund hele mitt liv, vokst opp med diverse dachser, blandinger og endelig "min" første hund- en bearded collie.

Etterhvert ble det sheltie- som familien min enda driver med, mens jeg ville ha noe større.

Derfor en collie hann, og nylig en greyhound hann.

Min lille familie består altså av en sheltie dame på 13, en collie mann på 9, en greyhound babygutt på 5mnd, og en til tider svært frustrert mamma (meg).

Kan forøvrig nevne at greyhounden er en rescue valp fra Irland som var ment å ha en stor karriere som løpshund før oppdretter sluttet å gi valpene mat eller husly.

Det var derfor en stund usikkert om han og kull søster skulle overleve.

Men min tøffe gutt klarte seg bra han, og kom til Sverige via Greyhound Rescue Scandinavia, og til sist da til Norge og gjorde sørlending av seg.

Av aktiviteter jeg har holdt på med kan jeg nevne lydighet, agility, utstilling, bittelitt avl, og masse turgåing og bortskjemming!

Håper jeg kanskje både kan få og bidra med gode råd om hundehold her inne, og gleder meg til å sette igang.

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit til oss!

Som sheltie-dame (jente?) selv så må jeg jo bare spørre hvem du har? Og om familien din driver oppdrett (hvilken kennel?)

Her er det tredjegrads forhør før du har kommet deg inn døra ;)

Husk å ta en titt innom forumets retningslinjer som er plassert øverst til venstre. Lurer du på noe å ikke nøl med å ta kontakt med en av oss moderatorer.

Hilsen Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kos å kjenne seg så velkommen!

Silje: Jeg har sheltier fra Sunlands i kristiansand. Eller det vil si min gamle tispe er datter av min første sheltie og en av hannene fra Sunlands som de brukte før.

Det er blitt maaange år siden dette vettu, men jeg har fremdeles god kontakt med innehaverne av Sunlands Kennel.

Mine foreldre har to sheltie tisper, ei sobel etter en av hannene på Sunlands, og er oppdrettet av kennel Rivergate.

Og ei blå tispe fra Creardons kennel.

Kjempe flotte små jenter er de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...