Gå til innhold
Hundesonen.no

Slalom

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

En En 60 cm 12 pinners slalom.

Hva ville du ha betalt for en sånn en?

Pinner som man kan ta av og på..Sånn slalom de felste har.. :P

Om jeg vil kan jeg kjøpe en for 1200, det er litt dyrt, men jeg har ikke bestemt meg.

Nå har jeg plastikk pinner i hagen da, og vinden tar de foooort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hmm...hundeskolen sa de kunne be mannen som lager slalomene til de, at han skulle lage flere, om noen ville ha. Og den ble da på 1200,-

Men jeg hopper over denne gangen ;)

Har kjøpt blomsterpinner, og det har fungert..

Litt trening hver dag med den har fungert, og hunden min går hele slalomen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke kjøpt en for 1200,- Da hadde jeg heller klart meg med gjerde påler fra felles kjøpet.

Men jeg var så heldig og fikk kjøpt en slalom for 200,- men det var bare flaks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En En 60 cm 12 pinners slalom.

Hva ville du ha betalt for en sånn en?

Pinner som man kan ta av og på..Sånn slalom de felste har.. ;)

Om jeg vil kan jeg kjøpe en for 1200, det er litt dyrt, men jeg har ikke bestemt meg.

Nå har jeg plastikk pinner i hagen da, og vinden tar de foooort

Jeg ville droppet å kjøpe "skikkelige" slalompinner. Hvorfor ikke kjøpe 12 kosteskaft? Mye mer rimeligere, og det er ikke mer enn det du trenger. Samt at vinden tar definitivt ikke tak i disse, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som nevner blomsterpinner: Er det sånne bambuspinner? Tror jeg skal ta en tur på plantasjen i dag, jeg. Hvis det ikke er altfor hellig i dag og, da! Sukk!

Nope, her i Bergen er det iaf ikke fullt så hellig. Plantasjen er åpen til 1800. Så nå kjører vi ut på tur, men det blir nok ingen pinner i vår hage. Til det, så nekter huseier oss ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da gå an å få tak i vanlige skistaver på loppemarked eller noe? Vi har ikke begynt med agillity, men har utrolig lyst.Finnes dessverre ingen steder vi kan trene. Ser ikke for meg at vi danderer med skistaver på plenen til borettslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det låter billigt. Vårt slalom kostade 1 800 för skenan + 60 x 12 för pinnarna. Svenska kronor, förresten. Under 1 200 kommer man nog inte. Blompinnar, skidstavar och annat i all ära, men har man en snabb hund med tryck i, så kommer man inte långt med sådant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men man ser jo at mange av disse "agility start kit'ene" er bare noe juggel som ikke vil holde i lengden. Tynne som tannpirkere og er buet allerede før man har brukt dem. Jeg ville iallefall aldri ha betalt 1000 kr for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner egentlig ikke vitsen i å kjøpe en så dyr slalåm jeg, eller er det bare meg?

Hvorfor brukte over tusen kroner når man kan få en like solid og grei for under 200?

Berätta för mig var jag får tag på det... så skulle jag gärna betala 200...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømpinnene fra felleskjøpet f.eks.

Eller bank noen solide pinner ned i bakken. Verre er det da ikke...

EDIT: Kan innrømme at det kanskje blir litt annerledes med en større type hund enn f.eks. min.

Men fra små til mellomstore hunder, må vel noen strømpinner funke like bra som en kjøpt en? I tillegg til at en strømpinne koster 20 kr stykket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømpinnene fra felleskjøpet f.eks.

Eller bank noen solide pinner ned i bakken. Verre er det da ikke...

EDIT: Kan innrømme at det kanskje blir litt annerledes med en større type hund enn f.eks. min.

Men fra små til mellomstore hunder, må vel noen strømpinner funke like bra som en kjøpt en? I tillegg til at en strømpinne koster 20 kr stykket...

Jodå. Jag har haft strömpinnar hemma, men jag lovar dig att det inte är en hållbar lösning om du har en snabb large-hund och dessutom gärna vill jobba med att få en sinnessjuk fart i slalom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tiden flyr og lille bebbisen blir snart året. 😱 Hun er fremdeles kanskje 6mnd i sitt eget hode da. 😂 Dagens agenda så slik ut 😴 etter å ha trent litt på fokus med bestekompis whippeten Leo som distraksjon, og så gått ett spor i nytt terreng etter en god times pause i bilen. 😁    Tidligere i mars når vi passet på ett lite småbruk. Fant en fin foss!   et par fra den lille uka vi hadde snø her sørvest. 😂
    • Life's a beach, og når det er kaldt og surt og blåser, så har vi den for oss selv, så det var ikke så ille, men det var ikke så vel heller, for Ede har ikke store radiusen (0-2m) eller masse interesse for å utforske omgivelsene selvstendig, så aktivitet begrenser seg mest til mutterns fremdriftstempo og kastearm. Det som er dårlig med det er det samme som er bra med det. Borrelås klengete er dog veldig å foretrekke over selvstendig på vift i sin egen verden. Bonus for egen helse å måtte løpe litt og være mer aktiv for å gi Ede mer av aktiviteten han trenger.  Virkelig ikke så mye å melde fra en stadig mer rutinepreget hverdag sammen. This is it nå, liksom.  Ede har begynt gå på turbusser helt selvstendig, flink opp trappen og går rett til plassen sin på midten. Trenger finne en smart måte å trene på å rygge i vinkel, for å komme inn mellom seter. Mestrer vi ikke det, så må vi stå over en buss om det er barnevogner og bagasje på den plassen der.  Å gå ned trappene på tur ut av bussen ligger lenger frem i tid. Han har gått ned bare sju trappetrinn i sitt liv så langt, og de var av normal bratthet. De tre veldig bratte trinnene på turbussen vil han fortsatt bæres ned. Nærmer seg antakelig 150 kg valpevekt nå, slik det føles i armene mine. Trenger derfor begynne lære gå de tre bratte trappetrinnene ned på egenhånd også, ellers vil han finne veien ned der på den harde måten, fordi jeg er evig optimist og vil at some point overvurdere min egen evne til å bære ham ned der. Seriøst, han begynner bli tung å bære i armene. Fordi jeg er idiot har vi KUN løftet med hodet til høyre side, hele livet, og dermed mesteparten av vekten hans på den svakeste armen min. Å snu for å bære motsatt vei er et alvorlig avvik i prosedyre som må rapporteres og meldes og klages på og ankes i flere runder før vi etter en lang godkjenningsprosess kan vurdere prøve på den måten.  Å bli bært på såkalt påssarygg (trønder, sjø) har vi begynt få litt dreisen på. Ede synes det var skummelt i starten, men har begynt like å leke ryggsekk nå. Aberet er at jeg har utnyttet jukkeangrep bakfra for å shape det inn. Usikker på om han tør gjøre det der foran et publikum på bussen. Han er jo i den alderen. Å vise affeksjon for foreldre er veldig pinlig. Mulig han heller vil reise med buss til evig tid enn å ta den flausen der for å komme seg ned trappen.  Vi får se. Det finnes antakelig en viss mengde NomNoms som i bunnen av den trappen der vil vekke den nødvendige motivasjonen til å klare komme seg ned de trappetrinnene selvstendig i en fei. 
    • Dette handler mer om uenighet. Jeg håper du sier nei til dette. Om du hadde visst at hunden skulle brukes til å produsere blandingskull hadde du ikke skrevet under. 
  • Opprett ny...