Gå til innhold
Hundesonen.no

Narkomaner med hund

TineSimbaNana

Recommended Posts

Guest Vicky

Veldig enig i dette.. Narkomaner har nok med seg selv!

godt det er folk med et normalt syn her.

Jeg leser innleggene deres, og det er sikkert fler som har gode historier som ender godt med narkomane og hund, men dere om det. Når man har med barn eller dyr å gjøre skal man ha KONTROLL over situasjonen. Det har IKKE en narkoman. Uansett om personen doper seg mye eller lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Hvor er de stressa/aggresive hundene blandt disse folka? Maken til sosialiserte hunder skal man lete lenge etter!

Øh.. De narkomane som flyr rundt i byen og har hund. De hundene har nok gått i byen fra den var liten valp, er ikke så rart den er "bra" sosialisert egentlig. Det er jo livet dems på en måte.

Men uansett mener jeg at narkomane ikke bør ha hund fordi narkomane har nok med seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt det er folk med et normalt syn her.

Jeg leser innleggene deres, og det er sikkert fler som har gode historier som ender godt med narkomane og hund, men dere om det. Når man har med barn eller dyr å gjøre skal man ha KONTROLL over situasjonen. Det har IKKE en narkoman. Uansett om personen doper seg mye eller lite.

Synd at det BARE er dere som har et "normalt syn"! Det er jo det eneste riktige!

Klart en hund som er med eieren sin på det meste, treffer andre mennsker og hunder og får oppleve ulike situasjoner, blir godt sosialisert/miljøtrent. Er det ikke det vi alle ønsker at hundene våre skal være? Virker som om dere synes dette er en uting :) Uansett, det synes i hvert fall ikke jeg, og jeg beundrer måten mange rusmisbrukere behandler hundene sine på. Og jeg tror nok at en slik hund har det mye bedre enn en hund som sitter timesvis hjemme alene og kun får den lille runden sin rundt kvartalet til daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Synd at det BARE er dere som har et "normalt syn"! Det er jo det eneste riktige!

Klart en hund som er med eieren sin på det meste, treffer andre mennsker og hunder og får oppleve ulike situasjoner, blir godt sosialisert/miljøtrent. Er det ikke det vi alle ønsker at hundene våre skal være? Virker som om dere synes dette er en uting :) Uansett, det synes i hvert fall ikke jeg, og jeg beundrer måten mange rusmisbrukere behandler hundene sine på. Og jeg tror nok at en slik hund har det mye bedre enn en hund som sitter timesvis hjemme alene og kun får den lille runden sin rundt kvartalet til daglig.

men er å daffe rundt i byen full av røyk god sosialisering? Og hva med når narkomanen er "på tur"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er å daffe rundt i byen full av røyk god sosialisering? Og hva med når narkomanen er "på tur"?

Og da har vi det gående igjen; alle narkomane gjør det samme! Igjen, det går ikke an å definere en "narkoman". Enn om du har gjort deg opp din mening om hvordan alle "narkomane" er, så er det ikke sånn det fungerer i virkeligheten; narkomane er mennesker og ingen mennesker er like.

Ja, og hva når en narkoman lufter hunden sin? Vet ikke hva du tror, men det er nok ikke sånn at alle narkomane går en tur på 100 m bort til Rimi og tilbake igjen. Pleier å møte en såkalt "narkoman" når jeg går på fjellet med min egen hund. Den hunden får i hvert fall to-tre slike turer i skikkelig terreng hver uke. Sånn fungerer det nok ikke for alle, men blir veldig feil å si at "nei, en narkis lufter bikkjen i parken 5 min pr dag", eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

greit det, men hva med når Dopmissbrukeren er "høy"? Mye rart kan skje da. Jeg har sett mange narkomane hundehold og det er få jeg kan si noe positivt om, men det betyr ikke noe. Jeg bare mener at en person som ikke er klar i hodet og som ikke tar ansvar burde ikke ha hund eller barn som sitt ansvar. De har som sagt flere ganger mer enn nok med seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit det, men hva med når Dopmissbrukeren er "høy"? Mye rart kan skje da. Jeg har sett mange narkomane hundehold og det er få jeg kan si noe positivt om, men det betyr ikke noe. Jeg bare mener at en person som ikke er klar i hodet og som ikke tar ansvar burde ikke ha hund eller barn som sitt ansvar. De har som sagt flere ganger mer enn nok med seg selv.

Mange rusmisbrukere er jo ruset hele tiden da, ofte er det da de føler de fungerer best. Vanskelig å si hva som skjer, er ikke narkoman selv akkurat. Og hvorfor sammenligner du barn og hund hele tiden, det er faktisk to vidt forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Mange rusmisbrukere er jo ruset hele tiden da, ofte er det da de føler de fungerer best. Vanskelig å si hva som skjer, er ikke narkoman selv akkurat. Og hvorfor sammenligner du barn og hund hele tiden, det er faktisk to vidt forskjellige ting.

hehe, jeg har ingen tro på at de fungerer BEDRE av narkotika. Den har jeg hørt før altså. Men hadde de fungert bedre hadde de fått skrevet ut legemiddel på resept av LEGEN. De driter i loven, og det er jo en ting som viser hvor mye ansvar de tar. :) Grunnen til at jeg sammenligner barn og hund er fordi det er uskyldige vesener som ikke kan si sin mening når de blir trukket inn i en forferdelig situasjon: Som f.eks det å bo med en narkomissbruker(som er en stor påkjenning for de fleste.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg har ingen tro på at de fungerer BEDRE av narkotika. Den har jeg hørt før altså. Men hadde de fungert bedre hadde de fått skrevet ut legemiddel på resept av LEGEN. De driter i loven, og det er jo en ting som viser hvor mye ansvar de tar. :) Grunnen til at jeg sammenligner barn og hund er fordi det er uskyldige vesener som ikke kan si sin mening når de blir trukket inn i en forferdelig situasjon: Som f.eks det å bo med en narkomissbruker(som er en stor påkjenning for de fleste.)

Har jeg skrevet at folk fungerer best når de er ruset? Du har vel hørt det også, men har du møtt en narkoman med skikkelige abstinenser egentlig, i så fall hadde du kanskje skjønt hva jeg mente med det jeg faktisk skrev. Dette er jo helt håpløst å diskutere med deg, for du har bare EN mening og den er den riktige! Men, igjen (og igjen, og igjen osv...!) alle narkomane er ikke like. Og det at enkelte narkomane ser seg nødt til å bryte loven (uten å si at alle faktisk trives med dette), betyr ikke det at de kan ta noen som helst form for ansvar? Jaja, du har vel svaret på dette også, som vanlig, så det er vel bare for deg å smøre på med det samme igjen uten å ha gjort deg en eneste tanke etter å ha lest denne tråden om at alle ikke er som deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky
ofte er det da de føler de fungerer best.

dette skrev du selv, så da tar jeg jo det som at du stoler på dem i at de fungerer best da. Jeg sier ikke at ALLE er sånn. Men de fleste narkomane er ikke skikket til å ha barn eller hund. Og beskyld meg for alt du vil. Jeg sier ikke jeg har rett i alt. Jeg har egne meninger, det har jeg. Og det har de fleste ikke problemer med å godta, i motsetning til deg. Men det å beskytte barn og dyr har jeg en krystallklar mening om! Og den forandres ikke av at noen narkomaner får det til å funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette skrev du selv, så da tar jeg jo det som at du stoler på dem i at de fungerer best da. Jeg sier ikke at ALLE er sånn. Men de fleste narkomane er ikke skikket til å ha barn eller hund. Og beskyld meg for alt du vil. Jeg sier ikke jeg har rett i alt. Jeg har egne meninger, det har jeg. Og det har de fleste ikke problemer med å godta, i motsetning til deg. Men det å beskytte barn og dyr har jeg en krystallklar mening om! Og den forandres ikke av at noen narkomaner får det til å funke.

Det at narkomane selv mener det fungerer best når de er ruset betyr ikke det samme som at det faktisk er sånn, eller at jeg mener det er best, bare for å omformulere meg litt. Du skal få lov til å ha dine egne meninger, men likevel synes jeg det er rart at du er den som vet best nå det gjelder flertallet rusmisbrukere (en gruppe mennesker det imidlertid er utrolig vanskelig å definere fordi det finnes så mnage ulike typer narkomani!). Hvordan vet du egentlig at flertallet narkomane ikke kan ta ansvaret for en hund (og nå snakker jeg ikke om barn)? Helt sikkert sant at noen ikke er i stand til å ta vare på en hund, men likevel er det litt merkelig at DU vet at dette er flertallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Det at narkomane selv mener det fungerer best når de er ruset betyr ikke det samme som at det faktisk er sånn, eller at jeg mener det er best, bare for å omformulere meg litt. Du skal få lov til å ha dine egne meninger, men likevel synes jeg det er rart at du er den som vet best nå det gjelder flertallet rusmisbrukere (en gruppe mennesker det imidlertid er utrolig vanskelig å definere fordi det finnes så mnage ulike typer narkomani!). Hvordan vet du egentlig at flertallet narkomane ikke kan ta ansvaret for en hund (og nå snakker jeg ikke om barn)? Helt sikkert sant at noen ikke er i stand til å ta vare på en hund, men likevel er det litt merkelig at DU vet at dette er flertallet.

Du vrir og vrenger på alt her nå. Jeg har ikke sagt at jeg vet alt! (hvor mange ganger må jeg si det? 100? 300? 500? 1000? kopier svaret mitt og lim det inn så mange ganger du trenger å høre det for å forstå det). La meg si det sånn da, jeg ville aldri solgt valp til en narkomissbruker. Og når en narkoman ikke klarer å ta vare på seg selv en gang er det jo ganske sannsynlig at den ikke i tillegg klarer å ha ansvaret for et individ til i tillegg til seg selv. Jeg ville hvertfall ikke solgt valp til en narkomissbruker og gamblet på at det gikk bra.

edit/tilføyer: Men nå hopper jeg i seng! god natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man er ikke narkoman om dopet man kjører i seg er reseptbelagt og man må til legen for å få det, eller?

En bekjent går på heavy smertestillende, muskelavslappende og beroligende på fast basis, ikke fordi at h*n trenger det, men i tilfelle h*n trenger det.. Man er kanskje ikke narkoman da, fordi at man har fått det av legen?

En periode hvor JEG trengte sterke smertestillende, fikk jeg forøvrig vite gateprisen på de pillene.. 200 kr stykket.. For reseptbelagte legemidler, altså.. Men man må sikkert bruke noe ulovlig om man skal defineres som narkoman, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope: jeg ville aldri solgt valp til en narkis..eller en alkis..eller en som jobbet 10-15 t 7 dager i uka.Eller en som bare var flyktig intressert i hund.Eller en som prioriterte fest med venner fremfor bikkja. Eller en som lot sinnet sitt gå utover hunden med jevne mellomrom etc..etc..etc. Det finnes MANGE jeg ikke ville solgt hund til (jeg blir aldri oppdretter for å si det sånn) og narkomane er en av de. At narkomane har dårligere forutsetninger til å ta seg av bikkja enn mange andre er selvfølgelig i mitt hode. Og man blir ikke automatisk en omsorgsfull person bare fordi man er narkoman. De er forskellige "de" og - som "oss".

I min tidligere jobb var jeg i kontakt med narkomane hver dag, de fleste av de var riktig så hyggelige, andre av de var så gjennomførte rasshøl som det er mulig å få blitt. Det er det som er med stoff: det bringer frem det ekstreme i menneskene ofte. Joda, når de er på vei opp er de ofte "seg selv", men en narkis som er på vei ned er ikke tilregnelig.Uansett hvor godt hjerte de i utgangspunktet har.Broren til ei vennine av meg skambanket moren deres for å få penger til et skudd og det var ikke fordi han var en ond person eller ikke var glad i moren sin..

Og veldig, veldig, veldig få narkomane prioriterer markkur til bikkja fremfor neste skudd.Jeg ville i såfall blitt dypt overasket og antatt at personen var dopet.

Derfor ville jeg aldri ha solgt hund til narkomane. Jeg har aldri sett en narkis slå eller mishandle en hund på noen måte, og jeg vet at de aller fleste hundene som bor med narkomane på gata sannsynligvis har det godt, men allikevel. Hvorfor ta flere sjangser enn høyest nødvendig når man selger valp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du det?

Så selv en narkis som banket schafervalpen sin med knytteneven rett i ansiktet fordi den hadde tisset inne...Desverre kunne jeg ikke stoppe det da de sto på en terrasse i en høyblokk. Ringte senere til dyrevernsnemda men de kunne ikke gjøre så mye, måtte jo ha beviser og navn på eier osv.... :)

Er nok ikke enig at narkomane steller godt med hundene sine (fins selvfølgelig unntak) Syns det sier seg selv at folk som har så store problemer i livet sitt faktisk har nok med seg selv! Alle hunder fortjener et godt trygt hjem, hundemat daglig, vetrinærbehandling osv. Hvem tar seg f.eks av hunden når eier setter seg et skudd og gjerne døser vekk i flere timer, gjerne på en benk i en park...Nei regner med at ingen her ville solgt valp til en narkoman, ergo så er de ikke egnet til å ha hund.

I dette tilfellet så er det jo seff narkomane som misshandler hundene sinde... Men det er jo like mange som ikke er ned dopa på stoff som også slår hundene.. så synes det var et dålig eksrempel.

Som du spurte over her.. hvordan vet du det?????? Hvordan vet du at de har det såå vondt da..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen narkomane gir hundene sine mat, andre gjør det ikke.

Noen narkomane behandler hundene sine bra, andre gjør det ikke.

Jeg har sett mange hunder som eies av narkomane, har omplassert flere av dem fordi de narkomane ikke har klart ta vare på dem. Har også vært med på avlivning av flere narkomanes hunder fordi de ikke ville klare tilpasse seg nye hjem grunnet nervøsitet, aggresjon mm.

Ser det skrives her fra de fleste at narmkomane er flinke med hundene sine. Ja, noen er kanskje det, men jeg har sett baksiden av narkomanes hundehold, og det er ikke akkurat noe å glorifisere. Det har vært hunder så møkkete som bare pokker, med klør som går rundt, med sår etter slagsmål, betennelser, utmagring og dehydrering. Ikke akkurat noe pent syn, så jeg synes mange av dere glorifiserer de narkomane og deres behandling av hunder litt mye.

Mange narkomane finner god trøst i sine hunder, men som regel når de må ha seg et fix, da betyr ikke hunden noe. Da er det fixet som betyr noe.

Nå kan man jo, som nevnt, ikke helt kategorisere narkomani og mange ser på narkomane som kun de som bor på gata og setter seg skudd. Det finnes andre narkomane også - ulike former for narkomani, men jeg velger å skrive om mine opplevelser om de uteboende narkomanes hunder. Det er disse jeg har mest erfaring med.

Jeg er ellers enig med Vicky - narkomane har nok med seg selv og burde ikke ha ansvaret for hunder. Dette er mange av dem selv enige i, for som flere av dem har sagt da jeg har hentet hunder fra dem: "Jeg klarer ikke gi han godt nok hjem for når jeg trenger et skudd så er det det eneste som betyr noe, men han er en ***** god venn."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange narkomane finner god trøst i sine hunder, men som regel når de må ha seg et fix, da betyr ikke hunden noe. Da er det fixet som betyr noe.

ja for vi setter jo hundene våre fremfor alt : jobber, fritid, venner, barn .......

vi, alle vi som ikke bruker noe annet enn kaffe, sigaretter eller en lørdagspils, vi setter alltid hunden først..

jaaaada..

hva med å bruke litt skjønn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja for vi setter jo hundene våre fremfor alt : jobber, fritid, venner, barn .......

vi, alle vi som ikke bruker noe annet enn kaffe, sigaretter eller en lørdagspils, vi setter alltid hunden først..

jaaaada..

hva med å bruke litt skjønn??

Du snakker om å bruke skjønn, vel, jeg nevnte det du sitrete for at flere her inne sier at narkomane bryr seg mer om hundene sine enn om noe annet og halshugger Vicky når hun nevner at narkomane faktisk bryr seg mer om skuddet enn om hunden. Og da glemmer de hunden, de har ikke kontroll på hvor den er, hva som skjer med den ol. Jeg regner med at du om du røyker eller drikker øl vet hvor hunden din er og bryr deg om hvor den er også. Gjør du ikke det, vel, da mener jeg du ikke er egnet til å ha hund.

Ellers er det faktisk enkelte som setter hunden foran jobb, fritid, venner og også barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Så man er ikke narkoman om dopet man kjører i seg er reseptbelagt og man må til legen for å få det, eller?

En bekjent går på heavy smertestillende, muskelavslappende og beroligende på fast basis, ikke fordi at h*n trenger det, men i tilfelle h*n trenger det.. Man er kanskje ikke narkoman da, fordi at man har fått det av legen?

En periode hvor JEG trengte sterke smertestillende, fikk jeg forøvrig vite gateprisen på de pillene.. 200 kr stykket.. For reseptbelagte legemidler, altså.. Men man må sikkert bruke noe ulovlig om man skal defineres som narkoman, eller?

det finnes selvsagt missbruk av alle typer. Men tror nok ikke det er veldig mange som missbruker legemiddler som gis ut av lege i tillegg til at legen har kontroll på dem. Legen ser jo selv hvor mye som er i omløp.

og til andre: godt å se at ikke jeg er den eneste som ønsker å beskytte dem som ikke kan det selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes selvsagt missbruk av alle typer. Men tror nok ikke det er veldig mange som missbruker legemiddler som gis ut av lege i tillegg til at legen har kontroll på dem. Legen ser jo selv hvor mye som er i omløp.

Hehe, du skulle bare visst...

Leser at dere hele tiden snakker om "skuddet" som den narkomane setter foran hunden, samtidig som dere påpeker hvor mange ulike typer det finnes av narkomani. Vel, er ikke det litt merkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du skulle bare visst...

Leser at dere hele tiden snakker om "skuddet" som den narkomane setter foran hunden, samtidig som dere påpeker hvor mange ulike typer det finnes av narkoman. Vel, er ikke det litt merkelig?

Vel, de aller, aller fleste narkomane av de vi ser henge rundt på gaten (som var de trådstarter spurte om) bruker like gjerne det billigste og enkleste dopet de får tak i : altså heroin. Og de aller fleste skyter det så vidt meg bekjent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) jeg kan ikke tro at dere faktisk mener at dem tar sååå godt vare på hundene sine :D

skudde går foran alt hunder og unger,

det er bevist flere ganger.

jeg vil kommer aldri til og gieler selge en valp til narkomane

nei dem har for store problemer .

dem fester og hundene ligger som nervevrak

fordi dem ikke vet hva som skjer .

jeg har sett det med egen øyner dessvere.

det var en opplevelse jeg kunne ha vært uten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de aller, aller fleste narkomane av de vi ser henge rundt på gaten (som var de trådstarter spurte om) bruker like gjerne det billigste og enkleste dopet de får tak i : altså heroin. Og de aller fleste skyter det så vidt meg bekjent..

Ja, du tenker vel det at det er de det er mest av fordi det er disse som er mest "synlige".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...