Gå til innhold
Hundesonen.no

Nettbutikker i USA


Recommended Posts

har vært innom en del amerikanske nettbutikker. Men synes det er vanskelig med bare å se på siden om det er en bra og seriøs nettbutikk. Savner litt mere utvalg og variasjon i norske nettbutikker.

Så om det er noen som har handlet fra amerikanske nettbutikker og er fornøyde, så hyl ut! :imrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun handlet på Amerikanske nett buttiker når vi har vært i USA (har en bror som bor i Texas)

Jeg har da fått varene lever på døren etter et par dager. Bruker norsk visa og min brors adresse.

De jeg har brukt er Petco, PetsMart, Amazon og New England Company.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt fra USA ja, men ikke akkurat fra en nettbutikk da, men fra Amazon.com Funker kjempebra det ;) Selv om man må betale porto fra Amerika, blir det faktisk ofte billigere enn å kjøpe et samme i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig aldri prøvd meg på Amazon, men burde kanskje prøve.

Har handlet lite fra utlandet generelt, men man må vel betale moms på alt over 200 kr.? Har hørt at man kan få pakken tilsendt som gave, og at man da slipper å betale moms. Noe som vet noe om dette, eventuelt hvordan man går frem? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig aldri prøvd meg på Amazon, men burde kanskje prøve.

Har handlet lite fra utlandet generelt, men man må vel betale moms på alt over 200 kr.? Har hørt at man kan få pakken tilsendt som gave, og at man da slipper å betale moms. Noe som vet noe om dette, eventuelt hvordan man går frem? :unsure:

Er ikke ofte jeg har kjøpt over 200 kr, har bare kjøpt brukte bøker. Men den ene gangen jeg gjorde det, sendte de den som gave uten at jeg hadde spurt om det. Det var en klistre-lapp på pakken hvor man kunne krysse av "purchase" eller "gift". De hadde vært så greie å krysset av på gift. Med en gang du bestiller får du en mail av selgeren. Da kan du jo spørre om det med en gang. Sørg for å kjøpe av selgere som har gode referanser (jo flere stjerner, jo bedre), de er gjerne de tryggeste å forholde seg til. Jeg har bare gode erfaringer med å handle på amazon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå..på Amazon fant jeg mye jeg hadde lyst på.

Men dere som har bestilt: Det er altså HELT sikkert med betaling osv?

Som sagt, jeg har aldri hatt noen negative erfaringer med amazon! Men husk på å se på stjernene til hver enkelt selger. Jo flere stjerner, jo flere kjøpere er det som har gitt tilbakemelding på at selgeren er troverdig, med tanke på rask levering o.l. Betalingen er trygg vil jeg påstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke toll på bøker; løp og kjøp;) På utstyr må/skal/burde du betale toll, men jeg har aldri gjort det. Har handlet en del fra Amazon hvor de skrev det som "gift", og fra www.cleanrun.com (god nettbutikk), hvor jeg har handlet leker, bånd og tull for over 1000NOK en gang.. Betalte med kort over nett hvor "regninga" (bankkortet) var adressert til meg, så fikk jeg varene sendt som "gave" til en veninne slik at jeg slapp evt toll;) Da stod det gave på yttersiden av pakken:) Kjapt, trygt og billig.. :P

Tror nok jeg ville sett ann siden litt, men de fleste på amazon er grei å handle fra, og cleanrun.com er kjappe og flinke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har handlet halsbånd og kobbel fra Usa.

Pakken ble sendt med UPS, men dette vil jeg ikke anbefale da UPS tar seg godt betalt ...... Handlet for 250kr og fikk regning fra UPS for frakt + toll på 210kr

Så styr unna UPS

Når man skal handle på nettet så kan det lønne seg å benytte kredittkort, dette er litt mer sikkert med tanke på misbruk.

Har også bestilt noe annet fra USA og ikke hatt noe problem.

Det er ikke toll på bøker; løp og kjøp;) På utstyr må/skal/burde du betale toll, men jeg har aldri gjort det. Har handlet en del fra Amazon hvor de skrev det som "gift", og fra www.cleanrun.com (god nettbutikk), hvor jeg har handlet leker, bånd og tull for over 1000NOK en gang.. Betalte med kort over nett hvor "regninga" (bankkortet) var adressert til meg, så fikk jeg varene sendt som "gave" til en veninne slik at jeg slapp evt toll;) Da stod det gave på yttersiden av pakken:) Kjapt, trygt og billig.. ;)

Tror nok jeg ville sett ann siden litt, men de fleste på amazon er grei å handle fra, og cleanrun.com er kjappe og flinke:)

Har handlet fra cleanrun.com jeg også, veldig bra butikk og hyggelig services ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amazon er sikkert og greit.

Ang dette med toll. Jeg har til gode å betale toll på pakker. Uansett hva jeg har kjøpt, og hvordan det har vært merket. Kjøpte nettopp to vester fra England, og de kom også igjennom uten å betale noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...