Gå til innhold
Hundesonen.no

Frosne scampi


Vala

Recommended Posts

Ja, ja... jeg har seff fryktelig lyst på å frese noen scampi til meg selv idag (singel og trist som jeg er, hehe). MEN, de er altså frosne og med skall. Trenger jeg å tine dem først eller går det greit fra frossen tilstand? Jeg tror jo egentlig at jeg ikke trenger dette, men nå insisterer en venninne av meg at jeg MÅ tine dem først... buhuuu.... jeg er sulten... Dessuten, noen tips for hva jeg skal frese dem i (med utgangspunkt i et tragisk utvalg i husholdet når det kommer til krydder o.l.)..

Takker og bukker for absolutt alt som er av tips ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja... jeg har seff fryktelig lyst på å frese noen scampi til meg selv idag (singel og trist som jeg er, hehe). MEN, de er altså frosne og med skall. Trenger jeg å tine dem først eller går det greit fra frossen tilstand? Jeg tror jo egentlig at jeg ikke trenger dette, men nå insisterer en venninne av meg at jeg MÅ tine dem først... buhuuu.... jeg er sulten... Dessuten, noen tips for hva jeg skal frese dem i (med utgangspunkt i et tragisk utvalg i husholdet når det kommer til krydder o.l.)..

Takker og bukker for absolutt alt som er av tips ;-)

Nam, nam, det hørtes godt ut. Sitter her og er småfysen jeg og, og lurer på å ringe Peppes :P

Vel, å tine dem går i hvert fall greit i kaldt vann. Og det går ganske fort.

Men hva du skal frese dem i.... Hmmmm? Olje og..... ja si det. Lurer på om jeg grillet scampi i folie sist jeg spiste det, og da tok jeg litt urtesmør i pakka....? (Ja, for det er vel noe alle tilfeldigvis har i kjøleskapet... :P )

Hmmmm. Var kanskje ikke så mye hjelp det her...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt i betraktning at du er absolutt eneste som har svart, så syntes jeg du gjorde en fabelaktig jobb Molly ;-)

Haha, Tusen takk for at jeg i hvert fall fikk for forsøket... :P

Men ble det scampi på deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, Tusen takk for at jeg i hvert fall fikk for forsøket... :P

Men ble det scampi på deg da?

Jepp, etter en god og lang stund, sånn litt over kl. 23 eller noe...

Er du klar over hvor ekkelt det er å pille rene tinte RÅ scampi? Ganske ekkelt faktisk... ugh.. men det ble veldig godt! Men jeg var litt skuffet over responsen her inne dah ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så ikke tråden før nå. Scampi er nydelig mat :D

fres i smør med charlottløk, chilli, litt sitronsaft og hvitløk..

Ville ha tint de litt først, tar ikke så lang tid. Men nå er det for sent for spist er spist ;)

Neida, det er aldri for sent (nærmest mottoet mitt det...). Har fremdeles scampi i frysen. Klarer ikke akkurat å kjøre i meg hele posen alene heller, knis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er aldri for sent (nærmest mottoet mitt det...). Har fremdeles scampi i frysen. Klarer ikke akkurat å kjøre i meg hele posen alene heller, knis!

De posene er gjerne litt store, ja. Har hatt en pose i fryseren i snart ett år.. Tror je gmå kaste den, sånt holder vel ikke så veldig lenge...

Jeg drømmer om å dyppe scampi i en eller annen røre og woke dem i frityrolje, en vakker dag prøver jeg det sikkert! smile.gif

http://www.aperitif.no/index.db2?dosok=1&d...k=ja&pollisten=

Det er skikkelig godt. Har ikke prøvd oppskriften voer, men det virker ikke så vanskelig som andre oppskrifter jeg har sett. Frityrstekt scampi er knall godt særlig med sånn rømmedipp (som jeg ikke fant oppskrift på nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, de hvitløksgratinerte scampiene i frossendisken er ikke så dumme. Ligger sammen med fiskepinner og sånt. Siden dine var nakne liksom :D

Ja, NÅ kastet du deg på "scampi innlegget" ja ;) Joa, de var nakne også også "sov" dem, *hysj*.... (ja, jeg er bittelitt gal til tider ;) ).

De posene er gjerne litt store, ja. Har hatt en pose i fryseren i snart ett år.. Tror je gmå kaste den, sånt holder vel ikke så veldig lenge...

http://www.aperitif.no/index.db2?dosok=1&d...k=ja&pollisten=

Det er skikkelig godt. Har ikke prøvd oppskriften voer, men det virker ikke så vanskelig som andre oppskrifter jeg har sett. Frityrstekt scampi er knall godt særlig med sånn rømmedipp (som jeg ikke fant oppskrift på nå)

Hmmm, ja, det kan høres ut som et år kanskje er å trekke det litt farlig langt. Gudene vet hvor lenge scampi holder seg i fryseren. Er det ikke noe som fisk, altså at det ikke kan ligge i fryseren mer enn max 6 mnd.??? Hehe, den eneste "fisken" jeg egentlig noensinne har hatt i fryseren er fiskepinner, så jeg vet neppe hva jeg snakker om.

Den oppskriften burde jeg forsøke til neste gang jeg får "scampi-urgen" igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...