Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvis dere lufter "vetet" en tur på byen


Vala

Recommended Posts

Når dere har vært på byen (jeg antar at jeg ikke er helt alene her), tar dere med pelsen ut på tur når dere kommer hjem? Greit nok at Sofus får en god tur før jeg går ut, men jeg tar ham alltid en stripe til når jeg kommer hjem. Er dette en "uvane" fra min side? Strengt tatt, så trenger han vel ikke turen bortsett fra at vi får litt tid sammen, men dog????

EDIT: han sover ikke lengre neste morgen, så det er ikke derfor altså ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke det for sambo gidder ikke å bli med på byen så han er hjemme med voffsen. Men når han var yngre å jeg bodde alene med han fikk han tur både før under å etter fest hehe (bodde på internat).

Sofus trenger nok ikke den lufteturen, men det er sikkert koselig for dere begge. Godt med frisk luft etter en bytur hvertfall :P Og så kan man sove lengre med god samvittighet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke det for sambo gidder ikke å bli med på byen så han er hjemme med voffsen. Men når han var yngre å jeg bodde alene med han fikk han tur både før under å etter fest hehe (bodde på internat).

Sofus trenger nok ikke den lufteturen, men det er sikkert koselig for dere begge. Godt med frisk luft etter en bytur hvertfall :POg så kan man sove lengre med god samvittighet :P

Hehe, hvis det hadde vært en mulighet så... jeg tror Sofus snart har gravd seg igjennom soveromsdøren min. Sporene på døren ser iaf ut til å tyde på at det går i den retningen!

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hvis det hadde vært en mulighet så... jeg tror Sofus snart har gravd seg igjennom soveromsdøren min. Sporene på døren ser iaf ut til å tyde på at det går i den retningen!

:P

:P

Har heldigvis ikke det problemet. Buster kan legge seg i 22.00 tiden og enda være morgengretten rundt 12.00. Husker en gang ifjor sommer vi skulle lufte han før vi skulle til byen å handle. Vi slapp han ut i bånd da klokka var rundt 9-halv 10, men han gikk ikke å tisset nei. Det var to steg å så la han seg for å sove mer ;) . Han er en engel sånnsett, og ifølge moren min ekstremt lik meg der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på nattesturene etter en fuktig aften som en super måte å bli edru på! og ikke minst er det fredelig og rolig på denne tiden av døgnet, så da er det ekstra koselig å gå tur...

Mine sover til langt på dag uansett om de får nattestur eller ikke, så det problemet har jeg ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært ute på byen, så kan ikke uttale meg om akkurat den situasjonen. Men når jeg sitter sent oppe, tar jeg henne ut før jeg legger meg. For da vet jeg at om jeg forsover meg, er sjansen mindre for at bikkja sitter med sprengt blære nede :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært ute på byen, så kan ikke uttale meg om akkurat den situasjonen. Men når jeg sitter sent oppe, tar jeg henne ut før jeg legger meg. For da vet jeg at om jeg forsover meg, er sjansen mindre for at bikkja sitter med sprengt blære nede :P

Hehe, for å si det slik, så klarer iaf ikke jeg å få lov til å sove videre hvis Sofus skulle sitte med sprengt blære om morgenen... da lager han et så sinnsykt leven at han får raskt muligheten til å få komme ut og lettet på trykket ;-) Han er veldig skarp sånn sett, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar alltid med meg hunden på en liten runde etter en bytur. Godt for meg, og godt for han. Ikke minst godt for meg når det begynner å lysne, og jeg vet at dyret ikke trenger ut på mange timer ennå. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg svært sjelden ute på byen, men følte bare for å uttrykke min medynk overfor dere med A-hunder. Det har vel aldri skjedd at jeg ikke må dra Gullet ut av senga - uansett hvor langt på dag jeg selv sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg svært sjelden ute på byen, men følte bare for å uttrykke min medynk overfor dere med A-hunder. Det har vel aldri skjedd at jeg ikke må dra Gullet ut av senga - uansett hvor langt på dag jeg selv sover.

Hehe, misforstå meg rett! Sofus har sjeldent dratt meg ut av sengen før kl. 10 i helgene... Så jeg lider absolutt ingen nød. Måtte bare oppklare i tilfelle noen trodde det var snakk om 5 tiden om morgenen eller noe ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lufter alltid når jeg kommer hjem igjen, da har de som regel vært hjemme alene noen timer, og vi har bare godt av frisk luft, alle sammen :P

Og jeg har heldigvis hunder som ikke maser om ut før jeg begynner å ta på meg sko eller jakke, så jeg kan dra meg lenge og dusje og sånt om jeg skulle ønske det dagen derpå.. hehe

Og bare for å presisere det, hundene maser ikke om morran fordi de er vant til at barna skal ha frokost og klær og sånt før de får gå ut, ikke fordi jeg stadig er på byen og rangler.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare for å presisere det, hundene maser ikke om morran fordi de er vant til at barna skal ha frokost og klær og sånt før de får gå ut, ikke fordi jeg stadig er på byen og rangler.. :P

Hehe, det var bra du presiserte akkurat det, for det var jo seff det første jeg tenkte :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var bra du presiserte akkurat det, for det var jo seff det første jeg tenkte :P:P

:P Det er vanskelig å legge inn det som rutine når du ikke er ute på byen mer enn 2 ganger i året.. hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får alltid en luftetur når vi kommer hjem. Jeg merket at jeg nesten ble avholdsmenneske etter at vi fikk valpen i hus. For det første så ville jeg ikke at han skulle være hjemme alene så lenge. Og for det andre ville jeg ikke komme hjem full og ikke være i stand til å høre om han ville ut midt på natta :P Nå er han 1 år og jeg har ingen problemer med at han er hjemme alene og han holder seg fint hele natta. Men jeg får dårlig samvittighet om vi ikke kommer oss på tur i helga(om formen er dårlig dagen derpå). Jeg jobber hele uka, så vi koser oss skikkelig i helgene på tur. Så det har blitt lite med byturer det siste året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gizmo blir og lufta etter en by tur enten om jeg kommer tidligt eller seint hjem :P Han liker nå å gå tur uansett så men det blir ikke alltid lange turen da kommer an på formen min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, for å si det slik, så klarer iaf ikke jeg å få lov til å sove videre hvis Sofus skulle sitte med sprengt blære om morgenen... da lager han et så sinnsykt leven at han får raskt muligheten til å få komme ut og lettet på trykket ;-) Han er veldig skarp sånn sett, hehe...

Du skjønner det at etter en løpetid med redusert blærekapasitet fant nurket ut at "hey, hvorfor mase når jeg kan bare ta det på kjøkkengulvet" :rolleyes: Så jeg driver ekstrem påpasselighet med å tømme blæra hennes ved enhver anledning for å ta fra henne tanken om et flommet kjøkkengulv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner det at etter en løpetid med redusert blærekapasitet fant nurket ut at "hey, hvorfor mase når jeg kan bare ta det på kjøkkengulvet" :rolleyes: Så jeg driver ekstrem påpasselighet med å tømme blæra hennes ved enhver anledning for å ta fra henne tanken om et flommet kjøkkengulv!

Nåmiiiiin, så sjarmerende hun er! :P:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aro og Shaylee er alltid hos mine forelsre når vi er ute på byen. Vi tar toget hjem og da tar det oss bare 5 min ekstra å hente hundene så går vi hjemme alle sammen :P Aro kan sove til langt på dag. Er det en arbeidsdag må jeg nesten dra han ut av senga... Shaylee våkner somregel tidligere men da karer hun seg selv, er opp 10 min så legger hun seg igjenn. Selv om hun er mye mindre enn Aro kalrer hun å holde seg like lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophus blir alltid luftet når jeg kommer sent hjem etter en tur på byen.

Han uansett alltid på tissetur litt over 6 på morrakvisten, det er rutine, og i Sophus sitt hode gjelder den regelen uansett om det er ukedag eller ferie. Eneste unntaket fra reglen er om han blir luftet enda tidligere! :rolleyes:

Så om det ble en litt fuktig kveld på byen setter jeg umåtelig pris på å slippe 10 over 6 tisseturen, og lufter han da med en gang jeg kommer hjem, på den måten får jeg sove til langt på dag uten dårlig samvittighet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, Henrik får alltid tur etter at mor har vært på byen - og det er vel ikke så ofte at det er plagsomt.

Kjekt det, å måtte være edru pga bissevoven.

Når det er sagt.. så drakk jeg tequila i går, og da måtte samboer trå til...

blås! minst ett år til neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker å ta en liten runde vi også. Veldig hyggelig, faktisk - man kommer litt "ned på jorda"...

Molly er vel mest en A/B-hund; hun maser om morran (om 9-tida regnes som morran - det gjør det absolutt her i huset), men det er like mye fordi hun er skrubbsulten som fordi hun må ut. I helgene bruker jeg å slippe henne ut for å gjøre sitt, gi henne frokost, så legger vi oss igjen begge to og sover til i 12-tida :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...