Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpeskue

Taz

Recommended Posts

Kan noen fortelle meg litt om valpeshow?

Har lyst å gå på dette med Diego på den som Sør rogalandsbrukshund klubb rangerer. Men betalingsfristen var 21.05.05.

Må man melde seg på valpeshow? og isåfall hva er prisen?

Er ganske ny innen dette.. (som jeg har sagt før. :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må melde seg på ja. Hvor mye det koster varierer litt, men ofte er det halv pris av de andre hundene hvis det er felles utstilling med andre klasser også.

Valpeshowet er delt inn med tisper og hanner hver for seg. I tillegg er det to klasser for hvert kjønn; valper fra 4-6 mnd og valper fra 6-9 mnd. Etter det er det juniorklasse fra 9-15 mnd, åpen unghundklasse fra 15-24 mnd og åpen klasse fra 24 mnd og oppover.

Først blir alle hundene i hver klasse vurdert, deretter blir de fineste i hver klasse plukket ut til å være med i "valpefinalen" - altså de beste valpene av hvert kjønn. Til slutt bestemmer dommeren seg for en av valpene, som blir BIR - best i rasen. Den valpen av vinnerens motsatte kjønn som blir plassert øverst blir BIM - best i motsatt kjønn. Altså: Hvis en hannvalp blir BIR, blir den beste tispevalpen BIM. :wink:

Har ikke vært med på valpeshow selv, dette har jeg bare plukket opp mens jeg har skrevet kritikker. :wink: Håper det hjalp litt i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at Rbk skal ha valpeskue..

Men nettsidene deres er så dårlige, ingenting funker.. :)

Har du adressen?? Jeg har prøvd å finne den uten hell :oops: Skal bort å ta en titt, gøy å se de forskjellige rasene "live" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du adressen?? Jeg har prøvd å finne den uten hell :oops: Skal bort å ta en titt, gøy å se de forskjellige rasene "live" :)

Nettsiden deres er : www.sbk1968.com/

Du skal bort å se på valpeskuen på Åsen? :)

Skal du ha med Aro?

Jeg får antageligt ikke meldt Diego på, så skal vel bare ta turen bort for å se på jeg også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må melde seg på ja. Hvor mye det koster varierer litt, men ofte er det halv pris av de andre hundene hvis det er felles utstilling med andre klasser også.

Valpeshowet er delt inn med tisper og hanner hver for seg. I tillegg er det to klasser for hvert kjønn; valper fra 4-6 mnd og valper fra 6-9 mnd. Etter det er det juniorklasse fra 9-15 mnd, åpen unghundklasse fra 15-24 mnd og åpen klasse fra 24 mnd og oppover.

Først blir alle hundene i hver klasse vurdert, deretter blir de fineste i hver klasse plukket ut til å være med i "valpefinalen" - altså de beste valpene av hvert kjønn. Til slutt bestemmer dommeren seg for en av valpene, som blir BIR - best i rasen. Den valpen av vinnerens motsatte kjønn som blir plassert øverst blir BIM - best i motsatt kjønn. Altså: Hvis en hannvalp blir BIR, blir den beste tispevalpen BIM. :wink:  

Takk.. :) Forsto litt mer nå.. Hehe.. :)

Men går det an å melde seg på selv om innmeldingsfristen har gått ut?

Har ikke vært med på valpeshow selv, dette har jeg bare plukket opp mens jeg har skrevet kritikker. :wink: Håper det hjalp litt i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har tenkt å melde på etter at fristen har gått ut så bør du ringe kontaktpersonen for utstillingen før du gjør det og spør om det er greit og de kan sikkert hjelpe deg også med påmeldingen.

et valpeskue er 4-6 mndr og 6-9 mndr og det koster normalt sett 150,- for å stille en valp(mot 269-280,- for voksen hund).

hvis fristen var 21/5 såkan det hende at de godtar at du melder på litt sent, bare si at du aldri har stilt ut før så går det sikkert greit (hvis de er litt runde i kaneten, noe NKK ikke er) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettsiden deres er : www.sbk1968.com/

Du skal bort å se på valpeskuen på Åsen? :)

Skal du ha med Aro?

Jeg får antageligt ikke meldt Diego på, så skal vel bare ta turen bort for å se på jeg også..

Reiser uten Aro, er litt formye styr å ha han med :wink: Litt ego, men da får jeg tid til å slappe av å nyte alle hundene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men går det an å melde seg på selv om innmeldingsfristen har gått ut?

Har ikke vært med på valpeshow selv, dette har jeg bare plukket opp mens jeg har skrevet kritikker. Håper det hjalp litt i alle fall.

Trine og Chow chow valpen Diego.

Ja det går ann om klubben viser litt godvilje.... finn ut hvem som er kontaktperson for påmelding, og ring i dag. Forklar at du er ny i dette og spør om du kan få melde på.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner det ikke igjenn idag, men mener på at det var det som stod igår...

Jeg trodde det var "vanlig" utstilling, men det er jo kult å se på valper og :)  

Noen her som skal stille?

Ja, leste det jeg også.. :)

Men jeg klarer ikke å melde meg på.. (noe gale med nettsiden deres)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner det ikke igjenn idag, men mener på at det var det som stod igår...

Jeg trodde det var "vanlig" utstilling, men det er jo kult å se på valper og :)  

Noen her som skal stille?

http://home.no.net/sbk1968/pdf_filer/Valpe...peskue_2005.pdf - på høyre side omtrent midt på siden står det at hvis man betaler påmeldingen etter 21. 05. 04 må man betale 50% ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Nå måtte jeg lege meg nick og melde meg inn som medlem her, for dette kan jeg svare på =D>

Vi har enda ikke fått papirene til valpeskuet på Åsen. Det begynner kl 09.00 men siden papirene ikke er sendt ut enda vet jeg ikke når de forskjellige rasene skal inn i ringen.

Jeg skal stille min 7 mnd gamle valp, kjempe spennende :)

Når det gjelder påmelding så bør du nok ringe inn, siden fristen er gått ut. Du må nokogså belage deg på å betale litt mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Nå måtte jeg lege meg nick og melde meg inn som medlem her, for dette kan jeg svare på   =D>  

Vi har enda ikke fått papirene til valpeskuet på Åsen. Det begynner kl 09.00 men siden papirene ikke er sendt ut enda vet jeg ikke når de forskjellige rasene skal inn i ringen.

Jeg skal stille min 7 mnd gamle valp, kjempe spennende  :)  

Når det gjelder påmelding så bør du nok ringe inn, siden fristen er gått ut. Du må nokogså belage deg på å betale litt mer...

Takker.. :D

Det var Sheltie du har? :D

Jeg skal ikke stille ut da det antageligt er veldigt for sent?

Tror du det er mulighet at jeg kan melde meg på så sent?

Er jo på søndag. Også har jeg aldri stilt ut en hund før.. (skummelt)

Så jeg og Diego tar vel bare turen bort for å se på.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig litt seint ja.... men det skader jo ikke å ringe :D På lørdag holder sbk kurs i utstillingsteknikk, tror ikke det er forseint å melde seg på der...

Husker min debut i utstillingsringen, svært nervepirrende, men utrolig gøy :)

Shcnauser (åssen skrives det egentlig? :D ) kubben har utstillingstrening hver søndag på trones skole, bra trening for både nybegynnere og viderekommende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte jo å svare på spørsmålet ditt! Ja, jeg har sheltie:)

Stiller min 7 mnd gamle valp Enya. Dette blir andre gangen hun er i ringen, hun ble 3BIS sist gang, så jeg håper vi kan gjenta den bedriften... hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig litt seint ja.... men det skader jo ikke å ringe :D På lørdag holder sbk kurs i utstillingsteknikk, tror ikke det er forseint å melde seg på der...  

Husker min debut i utstillingsringen, svært nervepirrende, men utrolig gøy :)  

Shcnauser (åssen skrives det egentlig? :D ) kubben har utstillingstrening hver søndag på trones skole, bra trening for både nybegynnere og viderekommende!

Det skrives Shcnauzer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...