Jump to content
Hundesonen.no

Valpeskue

Taz

Recommended Posts

Kan noen fortelle meg litt om valpeshow?

Har lyst å gå på dette med Diego på den som Sør rogalandsbrukshund klubb rangerer. Men betalingsfristen var 21.05.05.

Må man melde seg på valpeshow? og isåfall hva er prisen?

Er ganske ny innen dette.. (som jeg har sagt før. :oops: )

Man må melde seg på ja. Hvor mye det koster varierer litt, men ofte er det halv pris av de andre hundene hvis det er felles utstilling med andre klasser også.

Valpeshowet er delt inn med tisper og hanner hver for seg. I tillegg er det to klasser for hvert kjønn; valper fra 4-6 mnd og valper fra 6-9 mnd. Etter det er det juniorklasse fra 9-15 mnd, åpen unghundklasse fra 15-24 mnd og åpen klasse fra 24 mnd og oppover.

Først blir alle hundene i hver klasse vurdert, deretter blir de fineste i hver klasse plukket ut til å være med i "valpefinalen" - altså de beste valpene av hvert kjønn. Til slutt bestemmer dommeren seg for en av valpene, som blir BIR - best i rasen. Den valpen av vinnerens motsatte kjønn som blir plassert øverst blir BIM - best i motsatt kjønn. Altså: Hvis en hannvalp blir BIR, blir den beste tispevalpen BIM. :wink:

Har ikke vært med på valpeshow selv, dette har jeg bare plukket opp mens jeg har skrevet kritikker. :wink: Håper det hjalp litt i alle fall. :)

Det står at Rbk skal ha valpeskue..

Men nettsidene deres er så dårlige, ingenting funker.. :)

Har du adressen?? Jeg har prøvd å finne den uten hell :oops: Skal bort å ta en titt, gøy å se de forskjellige rasene "live" :)

Har du adressen?? Jeg har prøvd å finne den uten hell :oops: Skal bort å ta en titt, gøy å se de forskjellige rasene "live" :)

Nettsiden deres er : www.sbk1968.com/

Du skal bort å se på valpeskuen på Åsen? :)

Skal du ha med Aro?

Jeg får antageligt ikke meldt Diego på, så skal vel bare ta turen bort for å se på jeg også..

Man må melde seg på ja. Hvor mye det koster varierer litt, men ofte er det halv pris av de andre hundene hvis det er felles utstilling med andre klasser også.

Valpeshowet er delt inn med tisper og hanner hver for seg. I tillegg er det to klasser for hvert kjønn; valper fra 4-6 mnd og valper fra 6-9 mnd. Etter det er det juniorklasse fra 9-15 mnd, åpen unghundklasse fra 15-24 mnd og åpen klasse fra 24 mnd og oppover.

Først blir alle hundene i hver klasse vurdert, deretter blir de fineste i hver klasse plukket ut til å være med i "valpefinalen" - altså de beste valpene av hvert kjønn. Til slutt bestemmer dommeren seg for en av valpene, som blir BIR - best i rasen. Den valpen av vinnerens motsatte kjønn som blir plassert øverst blir BIM - best i motsatt kjønn. Altså: Hvis en hannvalp blir BIR, blir den beste tispevalpen BIM. :wink:  

Takk.. :) Forsto litt mer nå.. Hehe.. :)

Men går det an å melde seg på selv om innmeldingsfristen har gått ut?

Har ikke vært med på valpeshow selv, dette har jeg bare plukket opp mens jeg har skrevet kritikker. :wink: Håper det hjalp litt i alle fall. :)

hvis du har tenkt å melde på etter at fristen har gått ut så bør du ringe kontaktpersonen for utstillingen før du gjør det og spør om det er greit og de kan sikkert hjelpe deg også med påmeldingen.

et valpeskue er 4-6 mndr og 6-9 mndr og det koster normalt sett 150,- for å stille en valp(mot 269-280,- for voksen hund).

hvis fristen var 21/5 såkan det hende at de godtar at du melder på litt sent, bare si at du aldri har stilt ut før så går det sikkert greit (hvis de er litt runde i kaneten, noe NKK ikke er) :wink:

Nettsiden deres er : www.sbk1968.com/

Du skal bort å se på valpeskuen på Åsen? :)

Skal du ha med Aro?

Jeg får antageligt ikke meldt Diego på, så skal vel bare ta turen bort for å se på jeg også..

Reiser uten Aro, er litt formye styr å ha han med :wink: Litt ego, men da får jeg tid til å slappe av å nyte alle hundene :)

Men går det an å melde seg på selv om innmeldingsfristen har gått ut?

Har ikke vært med på valpeshow selv, dette har jeg bare plukket opp mens jeg har skrevet kritikker. Håper det hjalp litt i alle fall.

Trine og Chow chow valpen Diego.

Ja det går ann om klubben viser litt godvilje.... finn ut hvem som er kontaktperson for påmelding, og ring i dag. Forklar at du er ny i dette og spør om du kan få melde på.

Lykke til! :)

Finner det ikke igjenn idag, men mener på at det var det som stod igår...

Jeg trodde det var "vanlig" utstilling, men det er jo kult å se på valper og :)  

Noen her som skal stille?

Ja, leste det jeg også.. :)

Men jeg klarer ikke å melde meg på.. (noe gale med nettsiden deres)

Finner det ikke igjenn idag, men mener på at det var det som stod igår...

Jeg trodde det var "vanlig" utstilling, men det er jo kult å se på valper og :)  

Noen her som skal stille?

http://home.no.net/sbk1968/pdf_filer/Valpe...peskue_2005.pdf - på høyre side omtrent midt på siden står det at hvis man betaler påmeldingen etter 21. 05. 04 må man betale 50% ekstra.

Heisann!

Nå måtte jeg lege meg nick og melde meg inn som medlem her, for dette kan jeg svare på =D>

Vi har enda ikke fått papirene til valpeskuet på Åsen. Det begynner kl 09.00 men siden papirene ikke er sendt ut enda vet jeg ikke når de forskjellige rasene skal inn i ringen.

Jeg skal stille min 7 mnd gamle valp, kjempe spennende :)

Når det gjelder påmelding så bør du nok ringe inn, siden fristen er gått ut. Du må nokogså belage deg på å betale litt mer...

Heisann!

Nå måtte jeg lege meg nick og melde meg inn som medlem her, for dette kan jeg svare på   =D>  

Vi har enda ikke fått papirene til valpeskuet på Åsen. Det begynner kl 09.00 men siden papirene ikke er sendt ut enda vet jeg ikke når de forskjellige rasene skal inn i ringen.

Jeg skal stille min 7 mnd gamle valp, kjempe spennende  :)  

Når det gjelder påmelding så bør du nok ringe inn, siden fristen er gått ut. Du må nokogså belage deg på å betale litt mer...

Takker.. :D

Det var Sheltie du har? :D

Jeg skal ikke stille ut da det antageligt er veldigt for sent?

Tror du det er mulighet at jeg kan melde meg på så sent?

Er jo på søndag. Også har jeg aldri stilt ut en hund før.. (skummelt)

Så jeg og Diego tar vel bare turen bort for å se på.. :D

Det er mulig litt seint ja.... men det skader jo ikke å ringe :D På lørdag holder sbk kurs i utstillingsteknikk, tror ikke det er forseint å melde seg på der...

Husker min debut i utstillingsringen, svært nervepirrende, men utrolig gøy :)

Shcnauser (åssen skrives det egentlig? :D ) kubben har utstillingstrening hver søndag på trones skole, bra trening for både nybegynnere og viderekommende!

Jeg glemte jo å svare på spørsmålet ditt! Ja, jeg har sheltie:)

Stiller min 7 mnd gamle valp Enya. Dette blir andre gangen hun er i ringen, hun ble 3BIS sist gang, så jeg håper vi kan gjenta den bedriften... hehe :)

Det er mulig litt seint ja.... men det skader jo ikke å ringe :D På lørdag holder sbk kurs i utstillingsteknikk, tror ikke det er forseint å melde seg på der...  

Husker min debut i utstillingsringen, svært nervepirrende, men utrolig gøy :)  

Shcnauser (åssen skrives det egentlig? :D ) kubben har utstillingstrening hver søndag på trones skole, bra trening for både nybegynnere og viderekommende!

Det skrives Shcnauzer :D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Avbryt leken og hold dem adskilt. Om du ikke vil ha voldsom lek inne som hovedregel ville jeg stoppet det uansett. Du bør ikke overlate til den voksne hunden å si fra, men avbryte lenge før den trenger å rømme fra valpen. Følg med når det begynner å nærme seg det nivået du er komfortabel med å ha innendørs mellom dem, og så avbryt det, enten ved å avlede valpen, kanskje trene på å gå på plassen sin, en liten luftetur, eller bare skille dem.
    • Hei!   har en 12 uker gammel bc valp og 2 år gammel FL inne er valpen SVÆRT voldsom i leken. Hopper på med en gang den andre hunden er i øyesynet, høylytt knurring og henger og røsker i det som er av pels på den «voksne»   den voksne sier ikke ifra ig er delvis med på leken, men etterhvert hopper den opp i sofaen for å komme unna… venter pem på at den skal si ifra for å jekke ned valpen men det ser ikke ut til å skje i nærmeste fremtid     noen tips får å dempe leken??
    • Det meste kan gjøres feil, og for ekstremt. De fleste sitter ikke to timer ved et kjøpesenter hver dag. De fleste hunder trenger ikke at det skjer masse, hver dag, så lenge de jevnt over får nok aktivisering. Jeg tør påstå at de som er aktive nok til å oppsøke kurs og treninger og ha fokus på treningsprogram for hunden neppe er de som er de ekstreme tilfellene som forårsaker problemer for hunden. Det er heller de som tolker enkelthendelser og uttalelser uten å sette seg mer inn i hundehold enn det de ser i en enkelt episode eller to.
    • Fint å ha hund som finner roen, men jeg må si at når "ro-trening" er viktigere enn alt annet, så lurer jeg på om man har valgt feil rase. Hvor mange timer pr. døgn har vi egentlig til å være aktiv med hunden vår?  Hunden (/valpen/unghunden) sover hele natta, er i ro når de voksne er på jobb og unger på skolen. Og når man endelig skal kunne gjøre noe, oppleve, og lære ting, så skal hunden trene ro ... Sitte på en benk og se på andre gjøre ting, eller putte hunden hvis den er for vilter i et bur. Ser venner skryte av at de har sittet i 2 timer ved et kjøpesenter og viser bilde av en hund som sløver. Og det var det som skjedde den dagen. Og maaaaange andre dager. For "ro" kan man ikke trene for mye av tydeligvis. Ei jeg gikk på kurs med fortalte at BC'en hennes satt ofte i 20 til 22 timer i bur pr. døgn for å lære den ro 😵 (den ble avlivet noen mnd etter, tror det var pga adferdsproblemer). Greit å trene ro, men når ro er noe man alltid skal trene på, og vise frem sløve hunder (=understimulerte?) er en seier (skryt på FB) så tenker jeg at hund kanskje ikke er noe for deg likevel  
    • Ro-trening, ja da er jeg med. Passitivitet er dessverre et belastet ord når det gjelder hundetrening, så greit å spesifisere.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...