Gå til innhold
Hundesonen.no

hund og katt


42526282028292

Recommended Posts

jeg hadde to voksne katter når jeg fikk bea(hun er 6md nå)

Kattene har godtatt bea og bea har slutta og knurre på de og sånn, men hun lager de hele tiden.

noen som har noe erfaring med sånnt?

idag drakk de av samme vannskål. så lenge jeg holder hun kommer kattene for å lukte.

og hvis vi har vært ute å gådd en tur og kommer hjem da kommer katta oss i møte med halen rett opp og vil hilse men bea bare jager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jo jeg har en katt og to hunder. men det er ikke noe problem her med jaging. Einaste gonen dei jager katten er når katten sjøl er i tøysehumør og terger dei... men det er ikkje noko alvorlig, og dei stopper på kommando.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to bikkjer og en katt.

Går veldig bra. men Misty(5mnd) jager ham heletiden. Hehe. Tror det er fordi det er BC i henne, så hu driver og Gjeterm ham... hehe

vet ikke hvorfor de gjør dette.. Varierer nok Individuelt.

For Geisha gjør ikke dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forholdet mellom kattene Murre og Timo og Pippin (the dog) blir jeg aldri klok på. De kan godt ligge i samme sofa, helt avslappet, da kan de til og med slikke ørene til hverandre. Men hvis kattene skal gå derfra er plutselig ******* løs, Pippin piler etter og lager stort spetakkel. Kattene er ikke redde, de vet at de klarer å redde seg unna. Har selvfølgelig prøvd å plukke dette av Pippin, men det er ikke lett. Jeg vet ikke om det er et urinstinkt som trigges av at kattene beveger seg, eller om det er bare lek.

Som du ser på bildet så er ikke Timo redd Pippin...

PipsogTimo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hund og katt. (Hadde to puser da, men den ene ble påkjørt..)

Atheo lar han være noen ganger... ;)

Helst vil han bare leke med han! ;) Tror nok det går seg til, men om de blir bestiser som koser med hverandre, tviler jeg på... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt hund og katt sammen og det har fungert utmerket. Pr i dag har jeg 3 hunder og 1 katt og de lever side ved side uten problemer. Amigo liker å bjeffe på katten av og til og er ram til å spise opp maten hennes, men ellers er det fred og fordragelighet.

Hundene jager aldri katten. Men hadde det kommet en fremmed katt inn på eiendommen og jeg hadde sagt "yess ta`an!" så hadde det blitt liv i leieren tenker jeg ;) Men nå har vi heldigvis ikke det problemet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fest en snor i halsbåndet til hunden når den er inne så den kan avbrytes i jakten, ros den og gi den masse oppmerksomhet hver gang den (mot formodning) skulle komme til å la være å prøve å jage pusen når den går over gulvet.La den aldri få anledning til å jage pusen utendørs og la de være mest mulig i samme rom med valpen under kontroll (i bånd) og pus på fanget. Jeg har fått to voksne kattejagende belgere (belgere kan det med å jage) inn i et hus med katter og ved hjelp av de metodene så har det gått greit med begge.Etterhvert ...Lokeliten hadde sannsynligvis solgt morra si for å få muligheten til å jage Lotte (pus) langt pokkerivold utendørs,men har roet seg bektraktelig med henne innendørs nå..Hun trår over han når han leker snorketeppe etc ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har hund og to katter sammen, fungerer kjempebra. Klart hunden prøver seg litt innimellom, men kattene gjer beskjed når nok er nok.

Bamse vasker kattene fra topp til tå...og dei nyter det :P

IM000275.jpg

IM000276.jpg

IM000278.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fire voksne katter og en valp av liten rase som nå er 5 1/2 måned. Jeg har latt dem ordne opp seg imellom under tilsyn, og de fungerer godt sammen og er gode venner. Eneste gangene det forekommer jaging er under gjensidig lek, og det er like mye katt som jager hund som omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiLi er fæl til å terge katten, men det er ikke noe alvorlig. Katten er litt lat, så han gidder som regel ikke å bli med på leken, men i blant er han da med noen runder, kaster seg over hunden og sånt. De er da stort sett venner ;) Hunden har jo ikke akkurat en sjans mot katten da, så heldigvis har jeg en veldig snill katt som ikke klorer ut øynene på stakkars lillevoffsen ;) Det bør kanskje nevnes av katten er tre ganger så stor som hunden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...